Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت تدبیر و امید در ادامه راه اندازی طرح های بزرگ صنعتی ومعدنی این هفته از تعدادی طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی برای سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان بهره برداری کرد. سیستان و بلوچستان در این هفته، شاهد افتتاح طرح هایی بود که رونق تولید و اشتغال را در این استان به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم آغاز بهره برداری از طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان گفت: ۱۳ هفته مداوم در روزهای پنج‌شنبه پروژه‌های مهم در کشور افتتاح می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: مشکلات در این ۳ ماه هم هست اما در عین حال آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردم در شرایط بسیار پیچیده مسیر تولید را ادامه می دهند و هدف تولید را محقق می‌کنند.

این سخنان نشان دهنده آن است که مردم با وجود مشکلات همچنان امید به آینده دارند. هفته پنجم پویش ملی «تولید، تداوم امید» در مجموع برای یک‌هزار و ۲۰۴ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرد. 

طرح توسعه شرکت گسترش بافت بلوچ

طرح توسعه شرکت گسترش بافت بلوچ واقع در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان یکی از این طرح ها است که با ظرفیت تولید سالیانه چهار هزار و ۵۰۰ تن نخ پنبه‌ای با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای ۱۵۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

بهره‌برداری از طرح یاد شده، موجب افزایش ظرفیت در این صنعت به ‌میزان دو درصد و همچنین صرفه‌جویی ارزی نزدیک به ۱۴ میلیون دلاری خواهد شد.

دو طرح دیگری که در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید، در راستای توسعه ترانزیت و مبادلات تجاری در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور طراحی و اجرا شده است؛ این طرح شامل انبارهای ۲۵۰ هزار تنی طریق القدس چابهار و توسعه کارخانه ساخت قوطی کنسرو در کنارک است.

در اهمیت طرح انبارهای چابهار این را باید گفت که سال گذشته برنامه دولت بر این بود که بیشتر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر چابهار پهلوگیری کنند و برای همین منظور انبارهای طریق القدس چابهار نوسازی و بهسازی شدند و امروز انبارها با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید آهن اسفنجی

طرح آهن اسفنجی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نیز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی زمینه اشتغال‌زایی مستقیم ۳۰۰ نفر را فراهم آورده است.

بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به ‌میزان پنج درصد و تامین ماده اولیه مورد نیاز و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد را به‌همراه خواهد داشت.

طرح تولید گندله آهن این مجتمع نیز با ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال ۳۷۴ نفر را فراهم می‌آورد.

افزایش ۱۸۰ هزار تنی ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته و سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی با اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان اجرا شد.

تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان ۸.۷ درصد خواهد شد.

طرح توسعه شرکت آرمان گسترنوین کنارک

طرح توسعه شرکت آرمان گسترنوین کنارک با ظرفیت تولید سالیانه هشت هزار تن انواع قوطی فلزی کنسرو با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی با هدف تسهیل در روند تولیدات شرکت تحفه و همکاری این شرکت نیز راه اندازی شد که زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است.

فاز نخست بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار

 فاز نخست بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهارنیز با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی که برای ۴۰ نفر شغل به وجود می‌آورد.

روحانی در باره طرح‌های قابل بهره برداری در سیستان و بلوچستان گفت: بسیار مهم است که سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان استراتژیک و مرزی برای ما به یک قطب بافندگی پارچه تبدیل شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این باره گفت: دولت تدبیر و امید برنامه‌های ویژه‌ای برای توسعه محور شرق بویژه سیستان وبلوچستان در دستور کار دارد که توسعه سواحل مکران با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب یکی از این طرح‌های بزرگ است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: امروز ایستگاه پنجم پویش ملی «تولید، تداوم امید» است که در قالب بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ پیشران صنعتی و معدنی از میان چهار هزار طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد انتخاب شده‌اند.

وی افزود: در این پنج هفته که از عمر پویش ملی «تولید، تداوم امید» گذشته، ۲۵ طرح بزرگ صنعتی و معدنی به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغالزایی سه هزار نفر به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اصفهان رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اصفهان رهبر معظم انقلاب سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید اصفهان رهبر معظم انقلاب سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری ظرفیت تولید طرح توسعه شرکت بهره برداری میلیارد ریالی کالاهای اساسی اشتغال زایی تداوم امید هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، غلامحسین دباغ، مدیرکل راه‌آهن استان قم در حاشیه راه‌اندازی چهارمین رام قطار مسافربری قم به مشهد، با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

وی عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

دباغ با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، افزود: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطار‌های مسافربری به خصوص در بین شهر‌های زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی