Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، بی‌بی‌سی فارسی که همواره خود را بی‌طرف و نیز حامی حقوق زنان نشان می‌دهد، به رسانه رسمی مخالفان خانم نرگس آبیار تبدیل شده است.

 

خانم مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی، در صفحه شخصی خود به بررسی نحوه خبررسانی بی‌بی‌سی درباره خانم آبیار پرداخته است:

 

من خود این فیلمسازو نمیشناسم. اگه اصرار دوستم نبود، فیلم "نفس" ایشون رو هم از دست میدادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی جدیدا این خبررو دیدم و فکر کردم نمونه واضحیه که باهاش یه چیزی نشونتون بدم. یه کاری که بهش میگیم Reading Between the Lines یا خوندن بین خطوط

اولین جمله که میبینیم روی عکسه. میگه این پست قراره درباره "واکنش ها" به انتخاب خانم آبیار برای اسکار باشه. و البته این واکنش ها با نقد شروع شدن.

پ.2. اینجا لیست کسانی رو میبینیم که دعوت شدن. ولی از این 5 نفر، فقط نقد به انتخاب یکیشون اینجا اومده. حالا چرا؟

پ.3. حالا به خانم آبیار یه برچسب زده میشه. "فیلمساز حکومتی"! جمله بعد هم تکرار و تاکید همین ادعاست. البته این رو خود بی بی سی نمیگه ها! کاربرها میگن.

پ.4و5. این طولانی ترین جای کل خبره. یه خاطره که با جزییات گفته شده و تاثیر گذاره. قراره "حکومتی" بودن و در نتیجه "ضد مردم" بودن این فیلمساز رو به مخاطب نشون بده.

پ.6. دلیل ناراحتی یه "کاربر دیگر" رو میخونیم. نمیدونیم این کاربر کیه. یا اینکه چرا تو میلیون ها کاربر، نظر این یکی مهمه. ولی بی بی سی به نقل از اون به ما میگه که بجای خانم آبیار کیا بهتر بود انتخاب بشن.

پ.7. نقدها رو خوندیم؟ ما هم ناراضی شدیم؟ حالا ایده عملی میگیریم . مثلا فرستادن ایمیل اعتراض آمیز!

پ.8. با "اما در مقابل" شروع میشه. انگار بخواد بگه از منتقدین گذشتیم و رسیدیم به نظر موافق. اون نظر چیه؟ اینکه اگه این "فیلمساز حکومتی" رو حذف کنیم کارمون میشه شبیه برخورد بد حکومتی که ایشون براش کار میکنه! بعد هم از "کاربران" دیگه میشنویم که چطور به سینماگران حامی اسرائیل نقد نمیشه؟ (اما به خانم آبیار نقد میشه!) یعنی یه مقایسه منفی

پ. 9_10 بالاخره نقد ها تموم شد! رسیدیم به واکنش کسانی که از انتخاب این خانم خوشحالن. البته نه به خاطر ارزش اثر هنری ایشون. بلکه بخاطر حجاب و تفکرشون! حالا از طریق نظر یه "کاربر دیگر" فکر میکنیم اگه ایشون واقعا انقلابیه، نباید دعوت اسکار رو قبول کنه.

جمله آخر هم که اهمیت کار ایشون نیست. اهمیت زیاد شدن سهم ایرانه تو اسکار!

خبر تموم شد. بی بی سی اون چیزی رو که میخواست ما قبول کنیم بدون نیاز به اثبات و از زبان کاربران مختلف گفت.


از این خبر حتی نفهمیدیم این خانم بخاطر کدوم اثرش انتخاب شده! به ما بیشتر نظر داده شد. نظر رسانه حکومتی انگلیس درباره یه فیلمساز ایرانی!


رسانه ها به ما فقط خبر نمیدن. بهمون یه باور میدن! و هر چقدر زودتر این حقیقت رو قبول کنیم، بیشتر میتونیم تو انتخاب باورهامون نقش داشته باشیم.

 

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مرضیه هاشمی نرگس آبیار آکادمی اسکار اسکار عکس خانم آبیار بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عکس متفاوت و عجیب از «درویش‌های ایرانی» در زمان قاجار

همۀ عکس‌هایی که از درویش‌ها گرفته شده‌اند به نوعی عجیب و جالب توجه هستند اما عکسی که در اینجا ملاحظه می‌کنید از بعضی جهات از بقیۀ آن‌ها عجیب‌تر است. در این عکس ما دراویشی با تیپ‌های کاملا متفاوت را می‌بینیم که در یک جا دور هم جمع شده‌اند؛ جایی که شاید یک خانقاه یا خانۀ مشترکی برای دراویش بوده باشد.

به گزارش فرادید، می‌توان حدس زد که افراد حاضر در این عکس از پیروان فرقه‌های مختلف صوفیه یا دست‌کم درویش‌هایی با مسلک و روحیات مختلف بوده‌اند. این چیزی است که از تفاوت سیمای آن‌ها به ذهن می‌رسد. یکی از آن‌ها دستار بر سر گذاشته و ریش و سبیلی معمولی دارد.

دیگری کلاه درویشی بر سر گذاشته و سبیل بسیار بلندی دارد. برخی دیگر هیچ پوششی روی سرشان ندارند و فردی که در سمت چپ تصویر نشسته از همه عجیب‌تر است؛ با سر و رویی کاملا ژولیده، تقریبا بدون لباس و بدنی نسبتا تکیده.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است/ اهمیت خرده‌فرهنگ‌ها
  • یک عکس متفاوت و عجیب از «درویش‌های ایرانی» در زمان قاجار
  • یک ایرانی مربی سال آسیا شد
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • سرمربی بارسلونا انتخاب شده است؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • نخستین بار در تکواندو ایران؛ قضاوت بانوی ایرانی در پارالمپیک ۲۰۲۴
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)
  • سرمایه‌گذاری افغانستان پنج برابر ایران