Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وضعیت استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است، اما مردم مراسم‌های خود را از تالار به منازل کشانده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، با توجه به اینکه استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اعمال محدودیت‌های جدید و رعایت پروتکل‌ها برای عبور از پیک بیماری باید بسیار جدی گرفته شود و مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه پیشگیری، تنها استفاده از ماسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گفته مسئولان علوم پزشکی استان کرمانشاه طی تحقیقاتی از جامعه 2000 نفری در استان چنانچه هر نفر 2.5 نفر را آلوده کند برآورد می‌شود تاکنون 30 درصد از کرمانشاهیان مبتلا شده باشند.

با وجود تمام هشدارها هنوز برخی از مردم مراسم‌های شادی و عزای خود را در منازل یا باغ‌ها برگزار می‌کنند که با ادامه این روند باید منتظر وضعیت بدتری در استان باشیم.

پاییز سختی را در پیش داریم

ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این زمینه گفت: باید آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در این شرایط ونحوه صحیح  زدن ماسک به مردم استان ارائه شود و به ویژه صدا و سیما و  فضای مجازی در این خصوص فعالانه حضور داشته‌باشیم و اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در شهرستان کرمانشاه هشت تیم و در هریک از شهرستان‌های استان یک یا دو تیم تشکیل شده که باید زیر نظر فرماندار (مرکز بهداشت- نماینده فرماندار - نماینده تعزیرات حکومتی- اتاق اصناف- صمت – اداره اماکن عمومی) در راستای مقابله با کرونا فعالیت کنند و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها اعمال شود.

شکیبا درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و ادارات گفت: حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی و خصوصی، شرکت‌ها، دفاتر پستی، دفاتر اسناد رسمی ممنوع است و به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارائه نخواهد شد.

کرونا| بیش از 223 هزار مبتلا در عربستان تا امروز/ مبتلایان در عراق به مرز 70 هزار نفر رسیدند

وضعیت کرونایی لرستان رو به وخامت؛ مراکز درمانی برای بستری بیماران با مشکل مواجه شدندبازار؛ تالارهای پذیرایی و شبکه حمل‌ونقل مثلث برمودای کرونا در استان قزوین است

وی با اشاره به اینکه مردم باید از شرکت در مراسم عروسی و عزا در استان اجتناب کنند افزود: در صورت بروز هر گونه مشکل برای مدعوین، صاحبان مجالس مسئول خواهند بود و باید پاسخگوی حقوق انسانی از نظر بیماری کرونا ویروس در دادگاه باشد و مسئولین بهداشت به عنوان مدعی العلوم از خانواده یا فرد خاطی شکایت خواهد کرد.

شکیبا گفت: زمانی که اپیدمی در شهرهای بزرگ کنترل شود؛ این بیماری از روستاها شروع می‌شود و باید همکاران آموزش بهداشت در روستاها این مسئله را مدنظر داشته باشند و آموزش‌های لازم را به روستاییان و عشایر ارائه دهند. 

شکیبا عنوان کرد: پاییز سختی را در پیش داریم که در این فصل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم.

توجه نکردن عامدانه به پروتکل‌های مستوجب مجازات است

نصرت‌اله مرادی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، تأمین سلامتی مردم در اولویت اول مجموعه مدیریتی استان است.

وی عنوان کرد: هرگونه بی‌مبالاتی و توجه نکردن عامدانه به پروتکل‌های بهداشتی اقدام علیه سلامت جامعه تلقی شده و مستوجب مجازات و اعمال قانون است.

مرادی گفت: از 15 تیرماه تمامی آیین‌ها تجمع‌ها، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات پرازدحام در استان ممنوع شده است و به ادارات هم یادآوری شده که جلسات خود را تا 50 درصد کاهش دهند.

برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی در پارکینگ‌ها و خانه‌باغ‌ها

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به منظور حفظ سلامت عموم شهروندان فعالیت تالار‌های کرمانشاه را ممنوع کردیم و با تالار‌های متخلف هم قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با وجود تعطیلی تالارها، گزارشاتی داشته‌ایم مبنی براینکه برخی از شهروندان برگزاری مراسم خود را به داخل پارکینگ خانه‌ها و خانه باغ‌ها برده‌اند.

کرمی گفت: از آنجایی که این اماکن فضای محدودی دارند و از سوی دیگر تراکم جمعیت در داخل آن‌ها شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا را به دنبال دارد، برای همین برخورد با آن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: حفظ سلامت شهروندان یکی از اولویت‌های اصلی ما در شرایط بحرانی کنونی است، در این راستا برگزاری هر گونه مراسم عروسی و ختم در خانه‌ها و خانه باغ را نیز ممنوع اعلام می‌کنیم.

کرمی بیان کرد: در صورت مشاهده یا گزارشی مبنی بر برگزاری عروسی در خانه‌ها و خانه باغ‌ها بسرعت وارد عمل شده و با متخلفین به جد برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/832/ی

R41380/P1549/S6,68/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بیشتر بخوانید... کرونا در اروپا| از پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آلمان تا تداوم بازگشت محدودیت‌ها در اتریش وضعیت کرونایی شرق استان سمنان همچنان «شکننده» است؛ نظام سلامت برای جلوگیری از شیوع رویکردهای جدید اتخاذ کند هشدار دادستان عمومی و انقلاب کرج به کلیه مسئولان شهری/ مصوبات ستاد کرونا را اجرایی کنید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی استان کرمانشاه خانه باغ پروتکل ها باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه

ایسنا/تهران مسئول ستاد مراسم و مناسبت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین از تدارک ویژه مردم دیار ۱۵ خرداد برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم در دفاع از مردم مظلوم غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسن محمودی مسئول ستاد مراسم و مناسبت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین ظهر سه‌شنبه ۷ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه بویژه حادثه اخیر بیمارستان شفا اظهار کرد: حادثه دردناک بیمارستان شفا قلب هر انسانی را به درد آورده و بار دیگر خوی حیوانی رژیم صهونیستی را به نمایش درآورده است.

محمودی گفت: سکوت خفت بار برخی سران کشورهای اسلامی و نهادهای به ظاهر بی طرف بین المللی مایه شرم است و این حوادث به خوبی ماهیت جریان های مختلف را برای مردم جهان روشن نموده است.

مسئول ستاد مراسم و مناسبت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین از تدارک ویژه مردم ورامین برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم در دفاع از مردم مظلوم غزه خبر داد و گفت: مردم دیار ۱۵ خرداد روز جمعه پس از اقامه نماز پرشکوه و دشمن شکن جمعه، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس، مسیر مصلای صاحب الزمان(عج) به سوی گلزار شهدای امامزاده سید فتح الله(ع) ورامین راهپیمایی خواهند کرد.

محمودی ادامه داد: برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از مردم غزه، راه اندازی پویش حمایت از مردم فلسطین، فضاسازی نماز جمعه شهرستان ورامین از بخش های دیگر این برنامه خواهد بود.

مسئول ستاد مراسم و مناسبت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین متذکر شد: همچنین در نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین و در آستانه روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میان نمازگزاران توزیع و برنامه های فرهنگی متعددی پیش بینی و اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان از عموم مردم ولایتمدار ورامین دعوت کرد که با حضور خود در راهپیمایی روز جمعه، بار دیگر پیوند عمیق خود را با مردم مظلوم فلسطین نشان دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه تفوق گفتمان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اثبات کرد
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • پایان جنگ سه ساعته: ارومیه همچنان زنده است
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار بزرگی بود
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه
  • برگزاری جشن تولد امام حسن مجتبی (ع) در مهردشت + عکس