Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت، کمیته‌ای برای بررسی نحوه پاسخ این نهاد و دولت‌های دیگر کشورهای جهان به شیوع ویروس کرونا در حال تشکیل است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کمیته‌ای را جهت بررسی نحوه مدیریت شیوع کرونا توسط این سازمان و دولت‌های مختلف تشکیل خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «تدروس آدانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه گفت، «هلن کلارک» نخست‌وزیر سابق نیوزلند و «الن جانسون» رئیس‌جمهور سابق لیبریا ریاست این هیأت را برعهده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گبریسوس گفت: «بزرگی این همه‌گیری جهانی که تمام مردم جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است، به‌روشنی نیازمند یک بررسی صادقانه و متناسب با ابعاد آن است».

به گفته او، رؤسای این کمیته، اعضای آن را انتخاب خواهند کرد و در نهایت گزارش خود را در نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو، که ماه نوامبر (آبان) برگزار می‌شود ارائه خواهند کرد.

وی افزود:‌ «این قرار نیست یک گزارش استاندارد باشد که آن را داخل جعبه بگذاریم و سپس داخل قفسه بگذاریم تا خاک بخورد. آن را جدی خواهیم گرفت».

گبریسوس هفته پیش اعلام کرد ه بود قصد دارد گروهی از کارشناسان این سازمان را برای تحقیق درباره منشأ کرونا به چین اعزام کند.

«ژائو لیجان»، سخنگوی وزارت خارجه چین با نقل سخنانی از رئیس‌جمهور این کشور گفت پکن از انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص منشأ ویروس کرونا و روش‌های انتقال آن حمایت می‌کند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که چین را منشاء شیوع ویروس کرونا توصیف کرده است، به‌دلیل آنچه جانب‌داری سازمان جهانی بهداشت از چین می‌نامد، روز چهارشنبه خروج کشورش از این نهاد را اعلام کرد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور روسیه گفت حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از سوی سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها حمایت می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تروریسم همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم است. هدف از حملات تروریستی که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها در آن دخیل هستند، از بین بردن پایه‌های قانونی و برهم زدن ثبات کشورهای دارای حاکمیت است. بی شک مهمترین شرط تقویت حاکمیت کشورها و امنیت آنها حفظ ارزش‌های معنوی و اخلاقی و دفاع از آنهاست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که همانطور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند به شکلی هماهنگ و مستقل پیشرفت می‌کنند.

پوتین با اشاره به حمله تروریستی اخیر مسکو افزود: شیوه‌های جنایتکاران پیچیده‌تر و وحشیانه تر شده است که این امر یک بار دیگر در حمله تروریستی خونباری ۲۲ مارس در مسکو خود را نشان داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های اجرای قانون هویت عاملان این حمله تروریستی و سازمان دهندگان آن را مشخص می‌کنند و هیچ یک از آنها نباید از مجازات در امان بمانند.

کد خبر 6087976

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران