Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت چین با اقدامات نوآورانه برای کمک به توسعه، پشتیبانی قدرتمند سیاستهای کلانی را برای اقتصاد دیجیتال ارائه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، اقتصاد دیجیتال طی دهه های گذشته همواره در حال گسترش بوده و مشاغل زیادی را ایجاد کرده است. چهار شغل از نُه شغل جدیدی که در چین رسماً معرفی شده با اقتصاد دیجیتال ارتباط نزدیک دارد: تکنسین زنجیره بلوکی، بازاریاب اینترنتی، آزماینده امنیت اطلاعات و مهندس خدمات آموزش آنلاین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد دیجیتال نه تنها به خلاقیت در فضای جدید اشتغال کمک می کند، بلکه نقطه عطف جدیدی در رشد اقتصادی چین ایجاد خواهد کرد.

اقتصاد دیجیتال طی دهه های گذشته همواره در حال گسترش بوده و مشاغل زیادی را ایجاد کرده است. چهار شغل از نُه شغل جدیدی که در چین رسماً معرفی شده با اقتصاد دیجیتال ارتباط نزدیک دارد: تکنسین زنجیره بلوکی، بازاریاب اینترنتی، آزماینده امنیت اطلاعات و مهندس خدمات آموزش آنلاین. اقتصاد دیجیتال نه تنها به خلاقیت در فضای جدید اشتغال کمک می کند، بلکه نقطه عطف جدیدی در رشد اقتصادی چین ایجاد خواهد کرد.

طبق «کتاب سفید پیشرفت اقتصاد دیجیتال چین» که به تازگی از سوی پژوهشکده اطلاعات و مخابرات چین منتشر شده، ارزش افزوده اقتصاد دیجیتال چین در سال 2019 به 35800 میلیارد یوان رسیده و نسبت اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص چین در سال 2019 به 36.2 درصد رسیده است که این نسبت در سال 2005 تنها 14.2 درصد بود. شایان ذکر این که سهم اقتصاد دیجیتال به رشد تولید ناخالص چین در سال 2019 به 67.7 درصد رسیده و به نیروی محوری و کلیدی برای پیشبرد رشد اقتصادی کشور تبدیل شده است.

چرا اقتصاد دیجیتال با این سرعت در چین گسترش می یابد؟ اول، باید به بازار بزرگ و حجم بالقوه بزرگ بازار چین اشاره کرد. تا ماه مارس سال 2020، تعداد کاربران اینترنت در چین به 904 میلیون نفر و نرخ پوشش اینترنت در سراسر کشور به 64.5 درصد رسیده است. اکنون در چین، با توجه به پوشش پرداخت هوشمند و رونق انواع سکوهای تجارت الکترونیک، تبلیغاتی مانند «فقط با حرکت انگشت، هر کالایی را از هر گوشه جهان می توان خرید» و «آنلاین سفارش بده، غذا را دم در تحویل بگیر» از پدیده های عادی زندگی روزمره اکثر مردم چین شده است. بر اساس گزارش بانک مرکزی چین درباره سامانه های پرداخت چین سال 2019، شمار پرداخت هوشمند چین در سال 2019 میلادی101 میلیارد 431 میلیون فقره و مبلغ آن 347 تریلیارد و 110 میلیارد یوان بوده که به ترتیب 67.57 درصد و 25.13 درصد رشد کرده است.

در عین حال، در سالهای اخیر، دولت چین با رشته اقدامات نوآورانه برای کمک به توسعه، پشتیبانی قدرتمند سیاستهای کلانی را برای اقتصاد دیجیتال ارائه کرده است. دسامبر سال 2019، در نشست امور اقتصادی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، آشکارا توسعه اقتصاد دیجیتال با نیروی فراوان مطرح شد. پس از آغاز سال 2020 در جریان مقابله چین با شیوع کروناویروس فناوری دیجیتال، صنعت دیجیتال و خدمات دیجیتال نقش مهمی ایفا کرده است که پیشرفت سریع اقتصاد دیجیتال تا اندازه بزرگی، تاثیرات منفی ناشی از شیوع کوئید19 را جبران کرده است. می توان پیش بینی کرد که اقتصاد دیجیتال به نیرویی کلیدی برای پیشبرد رشد اقتصادی چین تبدیل می شود. همچنین احتمال دارد ماجراهای توسعه اقتصاد دیجیتال چین، آزمونی برای احیاء اقتصاد جهان باشد که هدف ضربه های شدید ناشی از شیوع کروناویروس 2019 قرار گرفته است.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور چین اخبار چین رشد اقتصادی چین اقتصاد دیجیتال چین در سال 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

طبق اعلام مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، تعداد مجوز‌های کاغذی که تا روز چهارم اردیبهشت ماه به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۲۷ هزار و ۶۳۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۰۱ هزار و ۵۰۱ مجوز است.

همچنین، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا را انجام داده‌اند. در استان لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

با این حال، در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

کدام دستگاه‌ها صدر نشین هستند؟

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوز‌های کاغذی در دستگاه‌ها، نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوز‌های کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمات دولتی ارائه نمی‌دهند. بنابراین، آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی qr.mojavez.ir ثبت نشده است، می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • تقدیر وزیر اقتصاد از لرستان به دلیل پیشتازی در حذف مجوز‌های کاغذی
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند