Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اخبار رسیده، ارتش چین و هند بعد از عقب نشینی از قسمت غربی مرزهای دو طرف، به برگزاری بازرسی مشترک خواهند پرداخت تا روند عقب نشینی ارزیابی شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه 19 تیر در پکن اعلام کرد نیروهای مرزی چین و هند در منطقه دره گالوان از خط مقدم عقب نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار رسیده، ارتش چین و هند بعد از عقب نشینی از قسمت غربی مرزهای دو طرف، به برگزاری بازرسی مشترک خواهند پرداخت تا روند عقب نشینی ارزیابی شود. ارتش دو کشور هم با برگزاری مذاکرات درباره احیاء صلح و ثبات مناطق مرزی با هم گفتگو می کنند.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: در حال حاضر، نیروهای دفاع مرزی دو کشور طبق تفاهم به دست آمده در نشست فرماندهان نظامی، با اتخاذ تدابیری در مناطق دره گالوان از خط مقدم خارج شده و اوضاع کل مرزی دو کشور آرامتر شده و ثابت ماند. دو کشور از طریق نظامی و دپیلماتیک با برگزاری دور جدید نشست فرماندهان نظامی و مشورت امور مرزی تعاملات خود را حفظ خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: امیدواریم دو کشور با هماهنگی و عملی شدن تفاهم حاصل شده برای تنش زدایی در اوضاع مناطق مرزی تلاش کنند.

رادیو بین‌المللی چین: حفظ صلح در مرز به سود هر دو طرف چین و هند است

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور هند کشور چین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور هند کشور چین اخبار هند اخبار چین وزارت خارجه چین عقب نشینی چین و هند دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلومبرگ: نیروهای اوکراینی به نقطه شکست می‌رسند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌ یونس
  • ناپدید شدن هزاران نفر در غزه بعد از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها
  • مفقود شدن ۵۰۰ فلسطینی پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از خان‌یونس
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟