Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از بدهی ۲۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز خبر داد، گفت: اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی مشکلات بزرگراه اهر-تبریز را حل نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ابوالقاسم سلطانی در حاشیه بازدید از روند احداث بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی در حال حاضر 289 کیلومتر آزادراه دارد، گفت: زمانی که بنده مسئولیت اداره‌کل راه و شهرسازی استان را تحویل گرفتم، تنها 380 کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم ولی اکنون این آذربایجان شرقی 580 کیلومتر بزرگراه دارد، در کنار این‌ها؛ 750 کیلومتر برنامه ساخت آزادراه در استان داریم و چون دولت منابع مالی ندارد سعی می‌کنیم تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های آزادراهی تبریز-ارومیه به طول 140 کیلومتر، مراغه-هشترود به طول 111 کیلومتر، آزادراه رینگ دوم تبریز به صورت مشارکتی، تبریز-مرند-بازرگان به طول 64 کیلومتر و شبستر-تبریز به طول 42 کیلومتر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پروژه آزادراه اهر-مرز آذربایجان ردیف بودجه‌ای ندارد ولی ما مطالعات امکان‌سنجی این پروژه آزادراهی را انجام داده‌ایم و این پروژه را جهت اخذ مجوز 23 قانون برنامه توسعه کشور معرفی کردیم تا به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه تعریف ردیف بودجه داده شود و از طرفی هم دولت بتواند برای احداث آزادراه اهر-مرز آذربایجان سرمایه‌گذار بخش خصوصی جذب کند.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که طی روزهای گذشته برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با دستور وزیر راه و شهرسازی 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، آیا این اعتبار واریز شده یا خیر؟ گفت: امسال اعتباری که برای بزرگراه اهر-تبریز پیش‌بینی شده نزدیک به 39 میلیارد تومان است و ما خواهان تخصیص کامل بودجه پیش‌بینی شده هستیم نه این 20 میلیارد تومان! هرچند درخواست نماینده اهر و هریس از وزیر راه برای 20 میلیارد تومان شاید قابل تحسین باشد ولی تخصیص این رقمی که وزیر راه با آن موافقت کرده‌اند با سازمان برنامه و بودجه است و ارتباطی به وزارت راه ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بابیان این‌که پروژه بزرگراه اهر-تبریز تنها پروژه جهش اقتصادی آذربایجان شرقی است، گفت: مشکلات بزرگراه اهر-تبریز با اعتبار 20 میلیارد تومانی حل نمی‌شود و ما به دنبال تخصیص کامل اعتبار پیش‌بینی شده هستیم، الان فقط به پیمانکاران این پروژه بزرگراهی 25 میلیارد تومان بدهی داریم.

وی با قدردانی از پیگیری‌های نماینده سابق و فعلی اهر و هریس برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز گفت: در حال حاضر 2.5 کیلومتر از این پروژه آماده آسفالت‌ریزی است، امیدوارم امسال بتوانیم بزرگراه اهر-تبریز را تکمیل و به اتمام برسانیم.

سلطانی اضافه کرد: سال 95 برای بزرگراه اهر-تبریز 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود، اکنون در شرایطی روند ساخت بزرگراه اهر-تبریز را پیش ‌می‌بریم که از پیمانکاری پول قرض می‌کنم و به پیمانکار دیگری می‌دهم تا تجهیزات خود را تامین کند و برخی محدودیت‌هایی هم بوده که شخصاً مسئولیت قبول کرده‌ام تا پروژه متوقف یا کند نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برنده مناقصه دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز یک شرکت دولتی است، گفت: دوبانده کردن گردنه‌ی گویجه‌بئل در بزرگراه اهر-تبریز در مرحله تجهیز کارگاه است.

معاون وزیر راه‌: اتصال بزرگراه اهر ـ تبریز به مرز آذربایجان جزو اولویت وزارت راه است‌آذربایجان شرقی| تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با مشکل تامین قیر مواجه شده است

وی با تاکید بر این‌که متاسفانه استان ما به پروژه‌های مشترک از جمله محورهای مواصلاتی بی‌تفاوت است، گفت: بنده از ابتدا مخالف عدم اجرای پروژه‌های بین استانی بودم، به عبارتی وقتی می‌دیدم جاده اصلاندوز-جلفا، تسوج-سلماس و اهر-مشگین‌شهر از طرف استان همجوار احداث می‌کنند ولی در استان خبری نیست ولی نمی‌دانم آذربایجان شرقی برای پیگیری احداث بزرگراه از دو سمت بی‌تفاوتی نشان می‌داد.

سلطانی افزود: مدیریت ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر با استان اردبیل است و سال گذشته بود که با همراهی نماینده اهر و هریس توانستیم ساخت بزرگراه اهر-مشگین‌شهر را از سمت اهر نیز آغاز کنیم ولی متاسفانه تاکنون کارکرد پیمانکار پرداخت نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با ابراز خوشحالی از کاهش تلفات جانی در سوانح جاده‌ای در جاده‌های استان گفت: خوشبختانه امسال تلفات جانی در سوانح جاده‌ای استان کاهش چشمگیری داشت که می‌توان گفت 50 درصد کاهش تلفات جانی مربوط به جاده اهر-تبریز بود اما با این حال هنوز حوادث جاده‌ای در بزرگراه اهر-تبریز وجود دارد به طوری که تجاوز از سرعت مجاز در این جاده کاملاً مشهود است.

به گزارش تسنیم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سفری یک‌روزه به شهرستان اهر از پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر شهید منتظری، جاده کمربندی شرقی و روند ساخت بزرگراه‌های اهر به مشگین‌شهر و تبریز بازدید کرد.

انتهای پیام/126/ی

R7887/P/S6,47/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آذربایجان شرقی بیشتر بخوانید... بزرگراه اهر ـ تبریز تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود / فعال‌سازی مجدد معدن طلای سوناجیل هریس ضرب‌العجل ۱۰ روزه معاون دادستان تبریز برای حل مشکل آسفالت بزرگراه اهر ـ تبریز معاون وزیر راه‌: اتصال بزرگراه اهر ـ تبریز به مرز آذربایجان جزو اولویت وزارت راه است‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی بزرگراه اهر تبریز بزرگراه اهر ـ تبریز میلیارد تومانی میلیارد تومان مرز آذربایجان اهر مشگین شهر ساخت بزرگراه وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

 سردار محمدی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان آذربایجان شرقی پس از اطلاع از دپو و نگهداری مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در یکی از انبار‌های حاشیه شهر تبریز بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار شناسایی شده انواع کالای قاچاق شامل ۳۹۰ کارتن شکلات، ۱۳۲ بسته نوشابه انرژی زا و ۷۴ قلم لوازم بهداشتی و شوینده را کشف کردند.

سردار محمدی با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کشفیات به دست آمده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در خصوص کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می‌کند که پلیس با مشارکت مردمی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل بزرگراه یادگار امام
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز