Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندر آستارا از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ایجاد لندفیل بهداشتی در محل دفن زباله‌های این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد معیتی در حاشیه بازدید از محل دفن زباله به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مقدار اعتبار با تصمیم کارگروه پسماند استان گیلان در خصوص ایجاد طرح لندفیل و مرکز دفن بهداشتی پسماند در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زباله‌های تولیدی شهرهای آستارا، لوندویل و تمامی روستاها این شهرستان به این محل انتقال داده و دفن می‌شود.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه لندفیل های بهداشتی طوری ساخته می‌شود که از نفوذ شیرابه به داخل زمین و آب‌های سطحی جلوگیری می‌کند. اظهار کرد: هم اکنون ماشین آلات سبک و سنگین در محل دفن زباله مشغول کار هستند و فاز نخست این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نفوذ شیرابه‌های داداش‌آباد به دریا

شایان ناصری، معاون خدمات شهری شهردار آستارا نیز ورود شیرابه‌های محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد آستارا به دریا را یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت پسماند شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با اعتبار اختصاص یافته در دو ماه گذشته با شروع عملیات، ۱۵۰ هزار تن زباله از محل دفن پاکسازی و برداشت شده است، افزود: اجرای خط پردازش و شهرک بازیافتی به منظور کاهش حجم پسماند در محل دفن در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا به طرح شهرداری آستارا برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد خط پردازش و نحوه کارکرد آن اشاره کرد و گفت: خط پردازش سیستمی از پسماندهای ورودی است که به دو صورت دستی و مکانیزه فرایند تفکیک در آن انجام می‌شود و پسماندهایی که ارزش ریالی و قابلیت بازیافت دارد، جمع‌آوری می‌شود.

ناصری اضافه کرد: با راه‌اندازی خط پردازش دیگر هیچ زباله قابل بازیافتی وارد محل دفن نخواهد شد.

وی در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: در حال حاضر در شهر آستارا بیش از هشت هزار نفر خانوار جز مشترکان این طرح هستند و هر هفته کار تفکیک از منازل آن‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی طرح انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا عنوان کرد: روزانه سه تا هفت تن زباله خشک از مبدا در شهر آستارا جمع آوری می‌شود، که با راه‌اندازی خط پردازش این رقم دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

ناصری اظهار کرد: شهر آستارا به شش زون تقسیم‌بندی شده و یکی از این زون‌ها ادارات، نهادهای دولتی، بانک‌ها و موسساتی است که کار تفکیک از آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک یکی از بزرگترین مشکلات پیمانکار بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله است، که تعدادی از این افراد توسط مأموران انتظامی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 432907

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری طرح جامع مدیریت شهری زباله های شهری پسماند شهري آستارا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار آستارا محل دفن زباله شهر آستارا محل دفن خط پردازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، گفت: با دستور بهرام‌نیا استاندار ایلام سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، از فعالیت ۷ تعاونی مرز نشینی در استان با عضویت ۲۲۷ هزار نفر در قالب ۷۴ هزار خانوار خبر داد.

عباسی گزارشی از وضعیت بازارچه‌های مرزی استان ارائه کرد و یادآور شد با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام همچنین افزود: با پیگیری دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده و هدف ما این است که تمامی مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امیدواریم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود.

عباسی با ذکر برخی از مشکلات موجود بر سرِ راه توسعه اقتصادی استان خواستار ورود جدی وزارتخانه‌های مربوطه برای مرتفع شدن این مشکلات شد و از همکاری‌های مثبت مجموعه وزارت کشور تشکر کرد.

کد خبر 6088130

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • فاجعه بهداشتی در بجنورد؛ کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل