Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@08:38:43 GMT

پنج شرط جدید AFC ؛ حذف ایران از میزبانی آسیایی؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۸۷۷۷

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) زمان بندی برگزاری ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 را اعلام کرد. این بازی‌ها تا مرحله نیمه نهایی به دلیل شیوع کرونا به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، در همین راستا نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که کشورها از امروز می‌توانند درخواست خود را برای اعلام میزبانی به AFC ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت پس از جمع بندی صورت گرفته شروطی که AFC در نظر گرفته، یک کشور میزبان خواهد بود. بر این اساس شروط میزبانی برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 به شرح زیر اعلام شده است:

*کشور میزبان باید توانایی برگزاری بازی‌ها در زمانبندی اعلامی از سوی AFC را بدون تغییر داشته باشد.

* وضعیت بهداشتی کشور باید در شرایط خوبی باشد و کرونا شیوع گسترده‌ای در این کشور نداشته باشد و پروازها به راحتی به این کشور انجام شود.

* برای هر تیم به صورت جداگانه یک زمین تمرین وجود داشته باشد.

*کشورهای میزبان دارای ورزشگاه‌هایی باشد که مجهز به سیستم تهویه هوا پیشرفته باشد.

* زیرساخت و امکانات لازم برای گرفتن تست کرونا از تمام اعضای کاروان‌ تیم‌های مختلف هنگام ورود به کشور را داشته باشد.

**زمان بندی بازی های نمایندگان ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: استقلال

* الوحده امارات-استقلال (دوشنبه-24 شهریور)

*استقلال-الوحده امارات (پنجشنبه-27 شهریور)

*استقلال- الشرطه عراق (یکشنبه-30 شهریور)

*استقلال-الاهلی عربستان (چهارشنبه-2 مهر)

گروه B: شهرخودرو

*شباب الاهلی دوبی-شهرخودرو (دوشنبه 24 شهریور)

*شهرخودرو-شباب الاهلی دوبی(پنجشنبه 27 شهریور)

*شهرخودرو-العین امارات(یکشنبه 30 شهریور)

*شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان(چهارشنبه 2 مهر)

گروه C: پرسپولیس

* پرسپولیس-التعاون(دوشنبه 25 شهریور)

*التعاون-پرسپولیس(جمعه 28 شهریور)

*پرسپولیس-الدحیل(دوشنبه 31 شهریور)

*پرسپولیس-شارجه(پنجشنبه 3 مهر)

گروه D: سپاهان

*سپاهان- النصر عربستان(دوشنبه 25 شهریور)

* النصر عربستان-سپاهان(جمعه 28 شهریور)

*سپاهان-العین امارات(دوشنبه-31 شهریور)

*سپاهان-السد قطر(پنجشنبه 3مهر)

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون سوال از رئیس جمهور میزبانی لیگ قهرمانان آسیا تابناک ورزشی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون سوال از رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت استقلال و پرسپولیس تفکیک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین  روزنامه اعتماد در خبری جنجالی نوشت: شنیده شده است که بحث تفکیک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ۵ اردیبهشت به انجام نخواهد رسید و تنها یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس راهی آسیا می‌شوند. روز گذشته آگهی مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شد. طبق گفته‌ها کنسرسیومی شامل ۵ بانک قصد تملک سهام پرسپولیس را دارند تا به این ترتیب مشکل مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برطرف شده و این دو تیم بتوانند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند. 

با این حال طبق تجربه‌های قبلی و همین‌طور اذعان کارشناسان واگذاری سهام پرسپولیس به ۵ بانک عملیاتی بسیار پیچیده و زمانبر است و بعید به نظر می‌رسد این بار هم به نتیجه خاصی منتهی شود. همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند عجله دولت و وزارت ورزش برای واگذاری سهام پرسپولیس به خاطر فشار زمانی، ممکن است تبعات بسیار شدیدی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. تبعاتی سنگین‌تر از حتی حذف دو تیم از آسیا. 

 بنا بر همین پیشینه، خبری تایید نشده به گوش رسیده است. طبق شنیده‌ها ممکن نبودن تفکیک مالکیت سرخابی‌ها در زمان باقیمانده، ترس از عواقب عجولانه انجام دادن این کار و مهم‌تر از همه مشکلات مالی یکی از دو تیم، مقامات را بر آن داشته فعلا فقط به صورت رسانه‌ای پروژه را جلو ببرند تا نشان بدهند همه تلاش‌شان را انجام داده‌اند. اما در پشت پرده تصمیم گرفتند این کار فعلا صورت نپذیرد. 

مشورت‌هایی که طرف‌های تصمیم‌گیر در این حوزه داشته‌اند به یک نتیجه ختم شده: تفکیک مالکیت فعلا متوقف شود، یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال که مشکل مالی‌شان حل نشده کنار گذاشته شود و تیم دیگر بدون مشکل مجوز حرفه‌ای دریافت کند. در واقع برطرف نشدن مشکلات مالی یکی از سرخابی‌ها این راه را مقابل پای تصمیم‌گیران گذاشته است تا بتوانند چنین مسیری را در پیش بگیرند. 

 البته همان‌طور که ذکر شد این خبر تایید نشده است و انتظار می‌رود مقامات وزارت ورزش، هیات واگذاری و حتی اعضای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد آن شفاف‌سازی انجام دهند. بدون شک حذف یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از آسیا خشم شدید هواداران این دو تیم را به دنبال خواهد داشت. مخصوصا اگر ببینند رقیب‌شان توانسته مجوز بگیرد. 

 این اتفاقی است که سال گذشته هم رخ داد. در دوره قبل که استقلال در ماجرای بدهی استراماچونی گیر بود، وزارت ورزش تفکیک مالکیت دو باشگاه را به تاخیر انداخت، چراکه می‌دانست آبی‌ها به خاطر بدهی به مربی ایتالیایی مجوز نمی‌گیرند و خودکار حذف می‌شوند و در نتیجه پرسپولیس می‌تواند راهی آسیا شود. 

دیگر خبرها

  • جعفری: ناداوری نبود ملوان رقیب استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی می‌شد/ سپاهان همیشه خطرناک است
  • سپاهان و پرسپولیس هستند، استقلال نیست | بهترین‌ها بدون صدرنشین
  • مالکیت استقلال و پرسپولیس تفکیک نمی‌شود
  • تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • پرسپولیس - سپاهان، تراکتور - استقلال با VAR
  • پرسپولیس به دو دلیل جام را از دست استقلال خواهد گرفت | یک مدعی از شرایط عادی خارج شده است
  • پیش‌بینی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران!
  • تاج: رشت باید میزبان مسابقات آسیایی باشد!
  • تحرکات عجیب علیه برگزاری مچ اندازی آسیایی!