Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:51:11 GMT

مثل مردم عادی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۸۸۱۳

مثل مردم عادی

به گزارش جماران، کانال دفتر اطلاع رسانی بیت آیت الله العظمی شبیری زنجانی نوشت:

«مرحوم حاج شیخ بسیار بی‌هوا و بی‌اعتنا به مظاهر و عناوین دنیوی بود. از مرحوم والد شنیدم، می‌گفتند:

مرحوم حاج شیخ در دوره مرجعیتش مانند کسی بود که تازه از ده به شهر آمده است. هیچ کس نمی‌فهمید که او مرجع تقلید و شخصیت اول اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخوردش با برخورد یک طلبه عادی که از ده آمده بود هیچ فرقی نداشت. با اشخاص مثل سایرین شوخی می‌کرد.

 از آقای خمینی شنیدم می‌فرمود گاهی مرحوم حاج شیخ در مدرس زیر کتابخانه فیضیه می‌نشست. یک بار بعضی تجار تهران هم بودند. شوخیهایی می‌کرد که ما می‌گفتیم الآن اینها از دین بر می‌گردند و می‌گویند مرجع تقلید چنین شوخیهایی می‌کند! بعد برخلاف انتظارمان می‌دیدیم اخلاص و ارادت آنها به حاج شیخ مضاعف شده است؛ چون می‌دیدند از روی صفاست.

جرعه ای از دریا، ج4، ص503»

اخبار مرتبط سفارش آیت‌الله العظمی بروجردی به صداقت در اخبار نشریات با اشاره به مطلبی از روزنامه تایمز لندن آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: رعایت توصیه مسوولان برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری است آیت‌الله شبیری زنجانی: رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است آیت الله شبیری زنجانی: خدمت به مردم عبادت است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی آیت الله العظمی شبیری زنجانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شبیری زنجانی آیت الله حاج شیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

دیگر خبرها

  • راهپیمایی زنجانی ها در حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • زنجانی‌ها از عملیات وعده صادق حمایت کردند
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید