Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه باید در بحث تعیین ظرفیت پذیرش وکلا از کانون وکلا انحصارزدایی صورت گیرد گفت: ذی نفع بودن نمایندگان مجلس از انحصار موجود در کانون وکلا کاملا محکوم است.

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص انحصار کانون وکلا در تعیین ظرفیت پذیرش وکلا در هراستان اظهار داشت: سالیان درازی است که با انحصار صنفی که ناشی از سیاست‌گذاری غلط در گذشته بوده است دست و پنجه نرم می‌کنیم اولین آن ها مربوط به جامعه پزشکی و دومین آن نیز مربوط به حوزه وکالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مانند مباحث اقتصادی که وقتی میزان عرضه با تقاضا برابری نکند دچار مشکل اقتصادی می‌شویم در اینجا هم با کمبود سرانه تعداد پزشک و وکیل به نسبت جمعیت کشور مواجه هستیم.

نماینده مردم  تهران با بیان اینکه رویه کنونی در دوصنف یاد شده خلاف عدالت است افزود: در حوزه پزشکی کمی شرایط با بهبود مواجه شده است اما خلاهای جدی در حوزه وکالت کماکان پابرجاست.

 نادری با تاکید بر لزوم شکستن انحصار در کانون وکلا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ردوبدل شدن مبالغ نجومی در بین وکلا هستیم که امر موجب شکل گیری خلق طبقه‌ای ویژه شده است به همین سبب حتما پیگیر این مهم در کمیسیون تخصصی آن و صحن مجلس خواهم بود.

وی در پاسخ به شائبه ذی‌نفع بودن نمایندگان مجلس در وجود انحصار توسط کانون وکلا نیز تصریح کرد: این که نماینده ای بعد چهارسال بدون داشتن صلاحیت لازم بتواند پروانه وکالت خود را اخذ کند کاملا در خلاف مسیر عدالت ترسیم شده در نظام اسلامی است و محکوم است لذا به جد در صدد تغییر این قانون برمی‌آییم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی کانون وکلا تهران کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند