Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مطلقاً شانسی برای پذیرفته شدن ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه در گفتگویی آنلاین با خبرنگاران اعلام کرد که قطعنامه‌ پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران مطلقاً راه به جایی نخواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: «این قطعنامه آینده بسیار بدی دارد. باید بگویم که اصلاً آینده‌ای ندارد. از همان زمانی که آمریکایی‌ها کار بر روی این قطعنامه را آغاز کرد، به آنها گفتیم که این قطعنامه مطلقاً هیچ شانسی برای پذیرفته شدن ندارد.»

این دیپلمات ارشد روس در ادامه تأکید کرد: «پذیرفته شدن چنین قطعنامه‌ای به حیات برجام پایان خواهد داد. مشخص است که ایران هرگز آن را نخواهد پذیرفت و حق هم دارد که آن را نپذیرد.»

اواسط خردادماه سال جاری «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش نویس قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است را میان اعضای شورای امنیت از جمله روسیه توزیع کرده است.

نماینده آمریکا گفت که او می‌خواهد ابتدا با سفرای کشورها صحبت کرده تا اطمینان حاصل کند که همه می‌دانند که شورای امنیت سازمان ملل اجازه نخواهد داد این ممنوعیت‌ها در ماه اکتبر به پایان برسند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست مجازی شورای امنیت برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران، چند دیپلمات غربی در مصاحبه با نشریه آمریکایی فارن پالیسی اعلام کردند که قطعنامه پیشنهادی آمریکا برخلاف تبلیغات دولت ترامپ از حمایت کافی در شورای امنیت برخوردار نیست و احتمالاً این قطعنامه حتی بدون در نظر گرفتن وتوی آن از سوی روسیه و چین، به تصویب نخواهد رسید.

مقام آمریکایی مدعی شد؛ ابزارهای دیگری برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران داریمروسیه: آیا آمریکا در ارسال تسلیحات به منطقه مسئولانه‌تر عمل خواهد کرد؟سفیر ایران در روسیه: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی به معنای مرگ برجام خواهد بودخرازی: غرب بداند تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ایران را از مسیر راهبردی مستقل خود باز نخواهد داشتپامپئو: هدف ما تمدید کوتاه‌مدت تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نیستنیویورک‌تایمز: دعوت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خریدار نداشتنشست مجازی شورای امنیت درباره ایران؛ چین: بحران کنونی نتیجه خروج آمریکا از برجام است/ روسیه: قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خیالی استچین: تحریم تسلیحاتی علیه ایران باید برچیده شود

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران کشور آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد کشور روسیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران کشور آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد سازمان ملل متحد کشور روسیه تحریم های ایران اخبار آمریکا شورای امنیت سازمان ملل اخبار روسیه تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برای تمدید تحریم های تسلیحاتی قطعنامه پیشنهادی آمریکا شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین

سید عمار حکیم، سنگ‌اندازی آمریکا در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در پیامی ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را مایه تأسف خواند.

محکومیت وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط ایرانواکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

وی در این پیام سنگ‌اندازی آمریکا در تحقق اراده کشورهای پشتیبان این قطعنامه که موجب به رسمیت شناختن کشور فلسطین می‌شد، را محکوم کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که هرگونه مانع‌تراشی در مسیر تحقق این هدف به معنای آزار بیشتر ملت فلسطین و مصادره اراده و حق آنان در تعیین سرنوشت و دستیابی به حاکمیت و حقوقی است که در معاهدات معتبر بین‌المللی به آنها تصریح شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد