Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:49:36 GMT

جرائمی که در فصل تابستان رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۲۸۱

جرائمی که در فصل تابستان رخ می‌دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد وحید سلطانی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ، با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان اظهارکرد: برای وقوع جرائم همواره باید بستری وجود داشته باشد که این بستر می‌تواند زمان یا مکانی خاص باشد. فصل تابستان هم جزو فصولی است که احتمال وقوع یکسری جرائم و اتفاقات در آن بیشتر است و علت آن هم گرمای هوا، تعطیلی مدارس، طولانی بودن روز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.


وی ادامه داد: اغلب این جرائم نیز جزو مواردی است که بسیار ساده به نظر می‌رسد و صحبت با قربانیان یا مالباختگان نیز حاکی از آن است که عمدتا هیچکدام فکرش را هم نمی‌کردند که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد؛ بنابراین می‌توان با راهکار‌هایی ساده از وقوع آن جلوگیری کرد.


معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به برخی از جرائمی که احتمال رخ دادن آن‌ها در فصل تابستان بیشتر است، گفت: به طورکلی سرقت از کودکان و نوجوانان در فصل تابستان احتمال وقوع بیشتری دارد، چرا که با توجه به تعطیلی مدارس و طولانی بودن روز، بسیاری از کودکان و نوجوانان اوقات فراغت خود را در بیرون از محیط خانه سپری می‌کنند و همین موضوع نیز سبب می‌شود که افراد فرصت طلب و سودجو به دنبال راهکار‌هایی برای سرقت از آنان باشند.

سلطانی ادامه داد: یکی از این جرائم، سرقت‌های خردی مانند سرقت دوچرخه، اسکیت و ... است. سرقت‌هایی که ممکن است ارزش مالی چندان هم نداشته باشد، اما می‌تواند منجر به خاطره‌ای تلخ از تابستان و تعطیلات آن برای کودکان و نوجوانان شود. به همین دلیل نیز لازم است والدین به فرزندان خود تاکید کنند که دوچرخه، اسکیت، اسکوتر و ... را در پارک، کوچه و رها نکنند.


وی افزود: سرقت طلا و جواهرات از کودکان هم همواره باید مورد توجه قرار بگیرد و به همین دلیل نیز والدین باید توجه داشته باشند که گوشواره، النگو، گردنبند و ... را از کودکان خود بگیرند و پس از آن اجازه بازی در کوچه یا پارک را به آنان بدهند. گاهی اوقات دیده شده که والدین جواهرات بدلی برای فرزندان خود خریده و با این تصور که قیمت چندانی ندارد آن را از فرزندان خود نگرفته اند که این موضوع سبب شده تا سارقان با این احتمال که جواهرات مذکور از جنس طلاست به بدن کودک آسیب برسانند.


معاون پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به فراگیری استفاده از تبلت و موبایل در میان کودکان و نوجوانان نیز گفت: متأسفانه بسیاری از کودکان امروز وابستگی زیادی به موبایل و تبلت پیدا کرده‌اند و ممکن است این وسایل را هم با خود به بیرون از خانه و در جمع همسالانشان ببرند. توصیه می‌شود که والدین علاوه بر اینکه بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت دارند، اجازه بیرون بردن چنین وسایلی از خانه را هم به آنان ندهند.


وی از خانواده‌ها خواست که مراقب بازی کودکان خود در کوچه و خیابان هم باشند تا خدایی نکرده با وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌ها تصادف نکنند.


سلطانی تصریح کرد: توصیه پلیس به خانواده کودکان و نوجوانان این است که تا حد امکان بر بازی و حضور خارج از منزل فرزندان خود نظارت داشته باشند. اگر کودکشان برای بازی از خانه خارج می‌شود تاکید کنند که حتما در نزدیکی خانه و طوری که از پنجره و در بتوان بر او نظارت کرد باشند و در صورت امکان در پارک‌ها و بوستان‌ها فرزندان خود را همراهی کنند.


وی با اشاره به نوع دیگری از جرائم گفت: گرمای هوا سبب می‌شود تا بسیاری از افراد شیشه‌های خودروی خود را پایین بکشند. در این شرایط ممکن است سرقت از داخل خودرو افزایش یابد. به همین دلیل نیز توصیه ما به رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها این است که از قراردادن کیف و گوشی تلفن همراهشان در قسمت‌های قابل دسترس خودرو مانند بالای داشبورد و ... خودداری کنند. همچنین رانندگان به دلیل حفظ امنیت ترافیکی خود از صحبت با تلفن پرهیز کنند و دیگر سرنشینان نیز حین صحبت با موبایل دست خود را سمت شیشه پنجره باز، نگیرند.


معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: همچنین افرادی که ممکن است در این ایام به تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی بروند، باید توجه داشته باشند که کیف و دیگر اقلام و اشیاء خود را داخل خودرو قرار ندهند.


سلطانی به سرقت از خانه هم اشاره کرد و افزود: در فصل تابستان گاهی به دلیل حضور کودکان در خارج ازخانه در ورودی ساختمان باز می‌ماند که لازم است شهروندان حتما توجه داشته باشند که در خانه خود را ببندند. همچنین هنگام ترک منزل نیز لازم است در بالکن‌ها و پنجره‌ها کاملا بسته شود، مخصوصا خانه‌هایی که در طبقات پایینی قرار دارند.


وی اضافه کرد: گاهی دیده شده که برخی از شهروندان برای گردش هوا در خانه، اقدام به بازکردن در ورودی آپارتمان می‌کنند و بعد با توجه به مشغول شدن به امور خانه از آن غافل می‌شوند، از این رو توصیه ما این است که شهروندان از بازگذاشتن در آپارتمان و نیز در ورودی خانه خودداری کنند. چرا که سارقان در کمین چنین فرصت‌هایی هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فصل تابستان سرقت جواهرات کودکان سرقت از کودکان پلیس پیشگیری تهران بزرگ کودکان و نوجوانان فصل تابستان فرزندان خود داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گفت: امروز عملیات افتتاح ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آغاز شد که این کار با تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در حوزه تأمین مالی از طریق شبکه بانکی و از طریق وزارت راه و شهرسازی، کمک‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح و مسکن اعضای ه هیأت علمی دانشگاه تحویل شد و هم‌اکنون مددجویان کمیته امداد امامی خمینی (ره) واحدهای مسکونی خود را دریافت می‌کنند و مسیر افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت.

رشد ۴۴ درصدی تأمین مسکن محرومان در سال گذشته

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه تأمین مسکن در بخش محرومان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۴ درصد رشد یافت، توضیح داد: امسال در حوزه مسکن محرومان تصمیمات خوبی گرفته شده است و تلاش می‌کنیم تا میزان افتتاح‌ها در این بخش افزایش یابد.

تأمین ۶۷۰ هزار قطعه زمین روستایی

بذرپاش گفت: با توجه به تأمین هزینه آماده‌سازی توسط مجموعه دولت، افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد و نرخ سود ۵ درصد، ساخت مسکن روستایی سریع‌تر از مسکن شهری است. هم اکنون در بخش مسکن روستایی بیش از ۶۷۰ هزار قطعه زمین تأمین شده که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ هزار مسکن روستایی در حال احداث است و بخشی نیز تحویل شده است.

وی توضیح داد: با توجه به آنکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بالاتر است تصمیم گرفته شد تا قیمت تمام شده را به طریقی کاهش دهیم. مقرر شده در مواردی که افراد در تأمین آورده مشکلاتی دارند، ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه‌ها تزریق کنیم تا پروژه‌ها آغاز شود.

بذرپاش گفت: در حوزه آماده سازی زمین مقرر شد تا وزارتخانه کمک بیشتری بکند. همچنین در حوزه تضمین بانکی نیز تصمیمات خوبی گرفته شد و مقرر شد تا به شکل زنجیره‌ای تضمین بانکی انجام شود که این کار کمک خوبی برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خواهد بود.

تعیین سهم مسکن محرومان از ۲۰۰ همت قانون بودجه

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تخصیص ۲۰۰ همت در تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه مصوب شده تا به مسکن محرومان، وام ازدواج و وام فرزندآوری تخصیص یابد، گفت: مقرر شد تا ظرف یک هفته بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از ۲۰۰ همتی که در قانون بودجه آمده است تعیین کند تا هرچه سریع‌تر این سهم به پروژه مسکن محرومان تزریق شود. اینکه به هر پروژه نرخ ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه تزریق شود شتاب خوبی به ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می‌دهد.

بذرپاش در خصوص تأمین زمین مسکن نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با تأمین زمین مسکن مهر، گفت: یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین تسهیلات در بخش مسکن تأمین زمین است که بخش عمده‌ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان و سازندگان قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین تأمین شده در بخش شهری و روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن به ۱۲۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین تأمین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و شهرک‌ها به ۷۰ هزار هکتار می‌رسد. همچنین در بخش روستایی زمین تأمین شده برای ۶۷۰ هزار قطعه حدود ۵۰ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین به عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در محدوده شهری و روستایی افزوده شده است و این غیر از زمینی است که در محدوده شهری به شکل خودمالکی، در بافت فرسوده و یا اراضی خودمالکی روستایی است.

کد خبر 6079306 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بارسلونا پول خرید ارلینگ هالند را ندارد، حتی در تابستان 2025
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • نگاهی به طبیعت بهاری شهر اردل+ تصاویر
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان
  • تأمین ۱۲۰ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تا تابستان امسال
  •  چطور فرزند بزرگتر خود را برای ورود نوزاد تازه متولد شده به خانه آماده کنیم؟
  • دختر جوان قربانی آدم‌ربایی ساختگی | نقشه خواستگار فریبکار برای دختر پولدار
  • خواستگاری با انگیزه سرقت و اخاذی
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند