Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تعدادی از طرفداران مرحوم شیخ محمد کسنزانی که قرار است فردا پیکرش در سلیمانیه به خاک سپرده شود، قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند که با برخورد خوب ماموران انتظامی، مرزبانی و گمرک تعدادی از این عزیزان موفق شدند وارد کشور عراق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به برخی محدودیت‌های کرونایی در مرز و مخالفت‌های کشور عراق، متاسفانه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر از دراویش در مرز باشماق منتظر هستند.

معاون سیاسی استاندار کردستان بیان کرد: علیرغم همراهی و همکاری خوب ایران، کشور عراق به خاطر شیوع کرونا ویروس و رعایت مسائل بهداشتی از ورود دراویش به کشورش ممانعت می‌کند.

خوش اقبال یادآور شد: در حال رایزنی با کشور عراق هستیم که در مورد ورود این تعداد از طرفداران آن مرحوم به یک نتیجه برسیم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه والای شیخ محمد کسنزانی و فرقه قادریه و اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی برای این عزیزان قائل است در طول این مدت برنامه‌های متعددی برای برگزاری مراسم پیش بینی شد که با توجه به تاکید خانواده آن مرحوم، به عقب افتاد، اما تعدادی از طرفداران بدون هماهنگی قصد ورود به عراق را داشتند و به علت ازدحام مشکلاتی ایجاد شد.

به گفته خوش اقبال، بر اثر ازدحام دراویش در مرز باشماق، دو نفر هم مصدوم شدند که یک نفر در حال حاضر در بیمارستان مریوان بستری و حال عمومی اش خوب است و یکی دیگر از مجروحان هم در بیمارستان پنجوین عراق بستری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکل امنیتی در مرز نداریم و ماموران مرزبانی، انتظامی و نمایندگان فرماندار در منطقه حضور دارند و در حال رایزنی هستند که انشاالله مشکل تردد این عزیزان حل شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی مرز باشماق کرونا ویروس کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور عصر چهارشنبه به قم سفر کرد و در جریان روند خدمات رسانی دستگاه های اجرایی، امدادی و انتظامی در ایام نوروز در این استان قرار گرفت.

در ادامه جلسه شورای راهبری تصادفات استان قم نیز به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار قم، رییس پلیس راهور کشور، فرمانده انتظامی استان قم و دیگر مسوولان استانی برگزار شد.

وحیدی در این جلسه بر ارائه خدمات مناسب به زائران و مسافران نوروزی به استان قم تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مسوولان در بخش های مختلف باید بستر خدمات لازم در راستای رفاه و آسایش مسافران نوروزی را فراهم کنند.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر سفرهای نوروزی اقشار مختلف جامعه در حال انجام است و امید است با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد سوانح جاده ای نباشیم.

در نوروز امسال متاسفانه ۱۱ نفر از هموطنان در محورهای مواصلاتی استان قم جان خود را از دست دادند.

کد خبر 6063932

دیگر خبرها

  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • وزیر کشور با سفر به قم در جریان خدمات رسانی به مسافران قرار گرفت
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان