Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@18:11:27 GMT

بررسی وضعیت کوله بری در دستور کار دولت قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۳۶۲

بررسی وضعیت کوله بری در دستور کار دولت قرار دارد

رئیس قوه قضائیه از بررسی وضعیت کولبری در دولت خبر داد و گفت: امیدواریم با تصمیم دولت وضعیت این قشر سامان بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی با رؤسای کل دادگستری استان‌های مختلف از جمله کردستان، با اشاره به گزارش رئیس کل دادگستری استان کردستان، دستور رسیدگی به وضعیت منطقه «نایسر» در اطراف سنندج را صادر کرده و تاکید کرد: این منطقه که محل زندگی مردم محروم و مستضعف منطقه است باید تعیین تکلیف شده و هر چه سریع‌تر به نتیجه قطعی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه همچنین از بررسی وضعیت کوله‌‎بری در دولت خبر داده و ابزار امیدواری کرد با تصمیمات جدید وضعیت این قشر از مردم کردستان نیز سامان بگیرد.

آیت الله رئیسی به موضوع زندان سقز نیز اشاره کرده و گفت: حادثه زندان سقز تأسف‌آور بود؛ اما همت دستگاه‌های مسئول برای بازگرداندن همه زندانیان قابل توجه و تقدیر بود و نشان از اقتدار و امنیت نظام در آن منطقه دارد.

محمدرضا مترقب، رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این نشست تصویری به ارائه گزارشی از مراحل اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان کردستان پرداخت.

وی با اشاره به مختومه شدن ۱۵ هزار و ۸۹۲ پرونده در سال ۹۸ گفت: در این سال مشکلات ۶۰ واحد تولیدی بررسی و از تعطیلی ۳۴ واحد جلوگیری شد. همچنین در جهت سالم سازی فضای اداری استان با تعدادی از مدیران کل و کارکنان متخلف ادارات، برخورد قضائی لازم توسط دادستان مرکز استان انجام شد که بخشی از آن مرتبط با اراضی ملی و دولتی بود و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

رئیس دادگستری استان کردستان درباره وضعیت زندان‌های استان نیز گفت: عملکرد همکاران در اعطای مرخصی‌ها چشمگیر بود؛ به طوری که به بیش از ۱۴۰۰ نفر مرخصی اعطا شده و ۴۰۰ نفر نیز در سال گذشته مشمول اعطای عفو و آزادی مشروط، شدند.

وی با اشاره به تصویب ۳۰ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان طرح در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان کردستان، از تخصیص ۱۱ میلیارد اعتبار تا کنون خبر داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دادگستری استان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: بر اساس دستور اخیر رئیس‌ جمهور، ۲۰۰ خودرو جهت اختصاص به کتابخانه سیار در نظر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهدی رمضانی بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، از وجود 3800‌ کتابخانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد یک هزار کتابخانه مشارکتی و خصوصی و مابقی زیر نظر نهادها است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو 20 کشور برتر دنیا هستیم، گفت: در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو 5 کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در دنیا کنابخانه‌ها همچون در چین دولتی و در اروپا مردمی اداره می‌شود، تصریح کرد: در کشور خودمان نیز نهاد غیرعمومی دولتی هستیم تا بلکه بتوانیم از ظرفیت خیرین و مردم استفاده کنیم، کما انیکه اکنون نیز نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در این دولت بسیاری از پروژه‌ها و کتابخانه‌ها که از دولت قبل ناتمام مانده بود، تکمیل شد.

رمضانی "دسترسی آسان و برقراری عدالت فرهنگی" را شعار دولت خواند و بیان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار یکی از زمینه‌های تحقق این هدف است، ابتدای دولت 26 کتابخانه سیار در کشور وجود داشت که اکنون به 50 کتابخانه رسیده است.

عضویت 10 میلیون نفر ایرانی در کتابخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو کتابخانه‌ها هستند، اما کمتر از 3 میلیون نفر تراکنش دارند، عنوان کرد: اخیرا بر اساس دستور رئیس‌ جمهور مقرر شده که 200 خودرو به این حوزه اضافه و بعد از تجهیز شدن، به صورت سیار در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از پیگیری اختصاص زنگ مطالعه ویژه دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا به صورت منطقه‌ای و سپس به صورت کشوری اجرا خواهد شد، د این زنگ مهارت خواندن و سیر مطالعاتی دنبال می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 700 محفل در کشور در حال فعالیت است،بیان کرد: امکان دسترسی مردم به کتابخوانی بیشتر خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان با عنوان به اینکه  10 شهر استان فاقد کتابخانه است، یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها ردیف بودجه اعتباری برای احداث مکان ندارد که امیدواریم دستگاه‌های دیگر ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد