Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 دیوان عالی آمریکا طی حکمی که با ۷ رای مثبت در برابر ۲ رای منفی به تصویب رسیده، اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، به طور مطلق از تحقیقات جنایی مصونیت ندارد و بالاتر از قانون نیست.

اخبار بین الملل- این حکم ترامپ را ملزم به ارائه سوابق مالی خود به دادستان کل نیویورک  می‌کند و رسانه‌های آمریکا این امر را شکستی برای ترامپ توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود دیوان عالی آمریکا در تنش میان کنگره با ترامپ بر سر سوابق مالی، جانب ترامپ را گرفته و کمیته‌های کنگره را از دسترسی به سوابق مالی وی منع می‌کند که این امر می‌تواند به محرمانه ماندن سوابق مالیاتی ترامپ تا پایان دوران ریاست جمهوری و یا برای همیشه شود.

ساعاتی پیش رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند که دیوان عالی آمریکا حکم مهمی را درباره مخالفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش و تفسیر مبهم او از چارچوب مصونیت ریاست جمهوری صادر می‌کند.

اهمیت حکم دیوان عالی آمریکا از این جهت بسیار بالاست که چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صادر می‌شود.

پرونده دومی که دیوان عالی به آن رسیدگی می‌کند مربوط به چارچوب مصونیتی است که رئیس جمهور آمریکا در زمانی که در قدرت قرار دارد، از آن برخوردار است. در حالی که ترامپ می‌گوید این مصونیت مطلق است، دموکرات‌ها بر این باورند که همه مردم در برابر قانون مساوی هستند و نباید این مصونیت برای ترامپ راه فراری بگذارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیویورک ترامپ آمریکا رئیس جمهور آمریکا کنگره آمریکا نیویورک ترامپ دیوان عالی آمریکا سوابق مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنگره آمریکا به‌هم ریخت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که بعد از حمله هوایی ایران علیه اسرائیل درخواستهای دو حزبی جدید برای تصویب بسته کمکهای خارجی به اسرائیل افزایش یافته و مجلس نمایندگان هفته آینده(میلادی) درباره آن رای گیری خواهد کرد.

این اعلامیه از سوی «استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و پس از حمله هوایی گسترده جمهوری اسلامی ایران به سرزمینهای اشغالی منتشر شده است.

اسکالیس در این بیانیه گفته: «با توجه به حمله غیرقابل توجیه ایران به اسرائیل، مجلس نمایندگان هفته آینده از برنامه عادی اعلام‌شده قبلی خود خارج می‌شود تا به جای آن قانون مربوط به حمایتهای مالی از اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد..»
در این بیانیه مشخص نکرده است که منظور کدام طرح پیشنهادی درباره حمایت خارجی از اسرائیل است چرا که بسته

پیشنهادی قبلی که حمایت مالی همزمان از اسرائیل و اوکراین را خواستار شده در کنگره به بست خورده و فعلا رها شده است.
بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک مالی به اوکراین و اسرائیل در سنای آمریکا با ۷۰ رای موافق مورد تصویب قرار گرفت اما این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد.

کد خبر 844232 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • برنامه کنگره آمریکا به‌هم ریخت
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!