Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:08:00 GMT

پذیرش نشدن معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۵۶۵

پذیرش نشدن معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد لرستان

محمود آشناگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۳۹ مرکز اقامتی میان مدت در لرستان فعالیت می‌کند که سال گذشته ۱۲ هزار نفر خدمت ارائه داده شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچگونه پذیرشی نداشته ایم.

وی ادامه داد: ۱۰ مرکز غیرمجاز در خرم‌آباد وجود دارد که استعلام های انجام شده و با هماهنگی فرماندار و مکاتبه با دادستان این شهرستان چندین مرکز پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صدور مجوز برای مراکز خط قرمز بوده و در صورت غیرقانونی بودن این مراکز برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: ۱۲۵ مرکز سرپایی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و ۱۵ مرکز سرپایی تحت نظارت سازمان بهزیستی لرستان است.

آشناگر بیان کرد: همچنین ۹ مرکز کاهش آسیب تحت نظارت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی می باشد که علاوه بر اعتبارات خود، در بحث کرونا اعتبارات ویژه ای دریافت کرده که به معتادان تحت نظارت خدمات بهداشتی ارائه دهند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ مردان امسال به دلیل کرونا پذیرش نداشته اما سال گذشته یک هزار و ۴۴۳ نفر غربالگری شده که ۵۴۸ نفر پذیرش صورت گرفت.

وی اظهار داشت: ظرفیت این مرکز تا ۳۰۰ نفر می باشد اما با توجه به شیوع کرونا اکنون ظرفیت تا ۱۵۰ نفر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: در مرکز ماده ۱۶ زنان نیز سال گذشته ۱۰۲ نفر غربالگری صورت گرفته که ۸۷ نفر پذیرش صورت گرفته ظرفیت این مرکز نشست نفر بوده که اکنون به ۳۰ نفر کاهش داشته است.

آشناگر افزود: خانواده ها به دستگاه‌های متولی درمان مراجعه کرده و پس از کسب آگاهی لازم برای تحویل فرزندان خود به مراکز مجاز اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شماره تلفن ۰۹۶۲۸ به عنوان خط ملی اعتیاد جهت مشاوره خانواده ها فعال است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرم آباد اعتیاد لرستان پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرم آباد اعتیاد لرستان پیشگیری از اعتیاد ویروس کرونا خرم آباد اعتیاد لرستان پیشگیری از اعتیاد تحت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، در حالیکه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری روز گذشته (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت: تقاطع غیر هم سطح سه راهی هفشجان به یک کارگاه فعال تبدیل شده و تا کنون به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. شهروند خبرنگاری از کندی پیشرفت این پروژه  که از سال ۹۷ کلید خورده است انتقاد کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما : 
با سلام
می‌خواستم پیگیری کنم چرا نزدیک به سه ماه در تقاطع سه راهی هفشجان هیچ گونه اقدامی جهت تکمیل این پروژه صورت نمی‌گیره و کسی هم پاسخگو در این زمینه نیست
باید چند تا تصادف دیگه برای مکان صورت بگیره تا مسئولین محترم فکری برای تکمیل این پروژه چندین ساله بکنند
با تشکر
محمدرضا بهیم از هفشجان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر