Web Analytics Made Easy - Statcounter

 "پویش ملی تولید، تداوم امید" ۲۲ خرداد امسال با هدف تکمیل و بهره برداری ۲۰۰ طرح بزرگ و منتخب در سراسر کشور با اشتغال ۴۱ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۶۹ هزار میلیارد تومان تا پایان سال کلید خورد تا در سالی که از لحاظ شیوع بیماری کووید-۱۹ شرایط سختی وجود دارد، قطار تولید و صنعت باز نایستد و مسیر بهبود و توسعه را طی کند و به گفته رییس جمهوری ۱۳ هفته مداوم هست که ما در روزهای پنجشنبه شاهد افتتاح پروژه های مهم در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به افزایش محصولات در سه ماه سخت اخیر با وجود تحریم و کرونا، اظهارداشت: تولید محصولات صنعتی ما در همه رشته‌های مهم افزایش پیدا کرده است.

تحلیلگران اقصادی معتقدند که یکی از ملزومات مهم رونق و جهش تولید در کشور، سرمایه‌گذاری و دستیابی به پیشرفت‌های فناوری است، برای الزامات جهش تولید، سرمایه‌گذاری به عنوان یک زمینه‌سازی نیاز است و آن نیازمند راهبرد مشخصی است که بتواند به این شعار که به عنوان یک هدف اقتصادی است نزدیک شود.

ضرورت ثبات و امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و دستیابی به جهش تولید امری مهم به شمار می‌رود و این در حالی است که وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور بر این مقوله بسیار تاثیرگذار است.

بی شک  "پویش ملی تولید، تداوم امید" در  استان اصفهان به عنوان استانی صنعتی و برجسته از حیث کار و تولید، نتایجی مفید در این خطه و به طور کلی برای کشور خواهد داشت، زیرا در بسیاری از زمینه‌ها، شاخص‌های صنعتی، اقتصادی و تولیدات اصفهان سرآمد سایر استان ها به شمار می‌رود و نقش تعیین کننده‌ای در کل کشور دارد.

 اصفهان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است که البته این روزها شیوع ویروس عامل کرونا و ابتلای مردم به این بیماری فعالیت واحدهای مختلف صنعتی این استان را با فراز و نشیب‌هایی مواجه ساخته است.

این استان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد، این خطه در بسیاری از صنایع در کشور پیشرو و حتی در منطقه و جهان مطرح و یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور است و ۸۲۸ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است، همچنین حدود ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اصفهان فعال است و با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد. 

اشتغالزایی برای 421 نفر

در همین ارتباط روز گذشته بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی با پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۴۲۱ نفر و در هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" به صورت ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری و با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصفهان آغاز شد.

شرکت شهدینه آران هشت بهشت تولید کننده گلوتن ذرت، گلوکز و شربت کلوکز، روغن ذرت تصفیه شده و انواع نشاسته اصلاح شده با سرمایه گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۰ نفر با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

این طرح با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان تکمیل و افتتاح شد و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌ میزان ۸.۷ درصد شد.

طرح توسعه شرکت کیسه طلایی زاینده رود تولید کننده انواع لمینت گونی چتایی پلی پروپیلن و نخ سی اف پروپیلن نیز امروز در ادامه سفر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان به بهره برداری رسید، این طرح با ۳۴۰ میلیارد ریال  سرمایه گذاری برای ۱۲۱ نفر فرصت شغلی به وجود آورده است.

در این روز طرح دیگری با عنوان قطعات جدید خودرو در شرکت اطلس پمپ سپاهان با حضور مسوولان رونمایی شد که به گفته مسوولان امر بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این مجموعه سرمایه گذاری و برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

ظرفیت تولید این شرکت روزانه حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ قطعه است که بعضی از آنها با حضور معاون وزیر صنعت رونمایی شد و برخی به تولید انبوه رسیده است.

قطعات موتور جدید خودرو کا ۱۳۲، انواع اویل پمپ، قطعات توربو شارژ و قطعات پمپ هیدرولیک فرمان از جمله این قطعات بود که در شهرک صنعتی دولت آباد اصفهان رونمایی شد.

بهره برداری از ۲۰۰ طرح صنعتی و تولیدی با تلاش دولت

همچنین در این روز در نشستی با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت(صمت) و شماری از فعالان طرح‌های صنعتی در خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان مشکلات و موانع آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این نشست با اشاره به افتتاح هفتگی طرح‌های مهم کشور در قالب پویش تولید، تداوم و امید خاطرنشان کرد: این هفته پنجمین هفته افتتاح طرحهاست  که در استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و فارس سه طرح با اعتبار ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

زرندی با بیان اینکه هر هفته افتتاحیه های متعددی در استان های کشور خواهیم داشت، ادامه داد:  ۲۰۰ طرح مهم صنعتی تا پایان سال با اعتبار ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی سرمایه گذاری پنج هفته اخیر در این راستا را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح های زیادی هم پیش رو قرار دارد.

معاون وزیر به ارتقا در حوزه صنعت کشور و بستری که برای سرمایه گذاری در این حوزه بوجود آمده اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای ورود ۱۰۰ واحد صنعتی بزرگ در کشور به بورس برنامه‌ریزی شد که تا امروز ۳۲۱ واحد صنعتی برای پذیرش در این چرخه مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند، این وضعیت و بهبود دیدگاه‌ها به بورس ویژه ای برای کشور به شمار می‌رود و تولیدکنندگان و صنعتگران در این روزها از پول سرگردانی که در اختیار مردم است باید نهایت بهره را برده و با پذیرش در بورس وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت این امر به رونق و ارتقای تولید و صنعت منجر خواهد شد و ما به این موضوع تاکید می‌کنیم.

زرندی تصریح کرد: فضای جدیدی ناشی از نوسانات قیمت ارز در صنعت ایجاد شده که در این راستا برای اصلاح وضعیت باید سیاست توسعه صادرات و جایگزینی واردات تقویت شود، هر صد درصد افزایش نرخ ارز حدود ۸۰ درصد تاثیر تورمی بر مواد اولیه و تولید دارد و کاهش این موضوع به کم کردن وابستگی به مقوله‌های وارداتی بستگی دارد.

زرندی با بیان اینکه شرایط سخت تحریم در تمامی زمینه‌ها تاثیرگذار بوده است، افزود: با این وجود صنعت ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۲.۱ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به خروج برخی شرکت‌ها از ایران به دنبال افزایش تحریم‌ها گفت: این موضوع سبب شد تا بخش قابل توجهی از صنعت در کشور فعال شود، نگاه به سازندگان و صنعتگران داخلی و بومی افزایش یابد و به دنبال آن بازار خوبی در این عرصه بدست آید.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تاکید بر تبیین نگاه‌های جدید مبتنی بر شرایط روز تصریح کرد: امسال نخستین سالی است که اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم و کشور چشم امیدش به تولیدکنندگان است و نگاه به داخل جهش تولید را در پی دارد.

زرندی با اشاره به اینکه کار را باید به دست بخش خصوصی سپرد ، گفت: تاکید با این است که دولت نظارت و سیاست‌گذاری را انجام دهد و  فعالان، تشکل ها و انجمن‌ها راه و روش‌های خوب و مفیدی برای پیشبرد اهداف بویژه در ارتقای صنعت اتخاذ کنند و آن را بر اساس توانمندی‌های خود جلو ببرند.

وی اضافه کرد: تفویض اختیار به خانه های صنعت معدن در هفت موضوع در ۱۴ استان انجام شد و اعتقاد داریم موضوع های جدیدی و پیشنهادات در این زمینه لازم است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در شرایطی که مشکلات زیادی برای بخش‌های صنعتی و معدنی کشور وجود داشت برنامه‌های جدی برای افتتاح طرح ها داریم و واحدهای فعال اقتصادی در این زمینه موثر بوده‌اند و به نتیجه‌های خوبی رسیده اند.

صدور ۷۸ پروانه بهره‌برداری صنایع در ۳ ماه اخیر در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ۷۸ فقره پروانه بهره برداری در سه ماه گذشته در بخش صنعت این استان صادر شده است.
عباس رضایی که در آیین بهره‌برداری ۲ طرح صنعتی نامبرده سخن می گفت اظهار داشت : در ماه‌های گذشته برغم تحریم‌های اقتصادی بین المللی و بحران کرونا، ۷۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲۳۱ فقره سرمایه گذاری جدید هم با پیش بینی سرمایه گذاری سه هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار نفر در برنامه استان قرار دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید رییس جمهور در مورد توجه به بخش معدن افزود: این استان با ۸۳۸ معدن فعال و اشتغازایی ۱۰ هزار نفر رتبه اول کشور را در بخش معادن به خود اختصاص داده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم کشاورزان شهرستان اصفهان توسط جهاد کشاورزی خریداری شده و مبلغ آن در مدت یک هفته به کشاورزان پرداخت شده است.

رضایی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به استان در زمینه کرونا بیان کرد: از مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان، این استان در تخصیص تسهیلات ویژه کرونا رتبه دوم کشوری را پس از تهران دارد.

وی گفت: رتبه سوم کشور هم در پارک‌ها از نظر جذب میزان تسهیلات ۱۲ درصد به اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

آسان‌سازی ارائه جواز تاسیس راهکاری برای بهبود تولید در نصف جهان

به نظر رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، آسان‌سازی روند ارائه جواز تاسیس به واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در اصفهان ضروری است و این امر مشارکت تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

ایرج موفق که در این جلسه سخن می‌گفت افزود: با توجه به ساماندهی واحدهای صنعتی، تمامی مجوزهای تاسیس مجموعه‌های تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی صادر می‌شود لذا درخواست ما همکاری بیشتر سازمان محیط زیست در ارتباط با صدور جواز برای مجموعه‌های جدید است.

وی اضافه کرد: طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک‌های صنعتی در استان اصفهان انجام شده و منطقه بندی هر یک مشخص است و بر همین اساس مجوزهای جدید صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تشکیل کانون کارآفرینان را مفید دانست و خاطرنشان کرد:  این منطقه بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی و صنعتگر بزرگ و شاخص دارد و ایجاد چنین کانونی در راستای پیشبرد اهداف بویژه ارتقای تولید داخلی، جهش تولید و بهبود صادرات نقش بسزایی خواهد داشت.

موفق با اشاره به برخی واحدهای ارز دیجیتالی در استان اصفهان گفت: این مجموعه‌ها شرایط خوبی دارند و امیدواریم با اصلاحیه‌ای که در آیین‌نامه فعالیت آنها اعمال می‌شود بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها را برای نیل به جهش تولید خواستار شد و گفت: برای مثال از شرکت برق می‌خواهیم مساعدت خود را افزایش دهد تا منجر به قطع برق واحدهایی که معوقه دارند نشود.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی استان به عنوان اولویتی اساسی در سال جاری اظهارداشت: از سوی دیگر زمینه سازی مناسب برای توسعه طرح‌های سرمایه گذاری در این منطقه باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

مجموع سرمایه‌گذاری 2840 میلیارد ریال در هفته پنجم پویش تولید

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در هفته پنجم پویش تولید، تداوم امید 2 طرح صنعتی با مجموع سرمایه گذاری 2840 میلیارد ریال و اشتغالزایی 243 نفر به بهره برداری رسید.
موفق گفت : شرکت شهدینه آران هشت بهشت تولید کننده گلوتن ذرت ، گلوکز و شربت کلوکز،روغن ذرت تصفیه شده و انواع نشاسته اصلاح شده با سرمایه گذاری 2500 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 122 نفر و طرح توسعه شرکت کیسه طلایی زاینده رود تولید کننده انواع لمینت گونی چتایی پلی پروپیلن و نخ سی اف پروپیلن که مجموع سرمایه گذاری این طرح 340 میلیارد ریال بوده و برای 121 نفر فرصت شغلی  ایجاد کرد به بهره برداری رسید. 
مدیرعامل شرکت شهدینه آران هشت بهشت  گفت: این شرکت با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات دامی و خوراک انسانی و صنعتی در سال از مواد اولیه و ذرت وارداتی فعالیت خود را از شهریور سال گذشته شروع کرد.

علی اکبر نصیری افزود: این شرکت در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و روزانه با تولید ۲۵۰ تن محصول را دارد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مواد اولیه الکل صنعتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:  ماشین آلات این شرکت با بهترین کیفیت و تکنولوژی روز دنیا از آلمان، چین و فرانسه وارد و نصب و راه اندازی شده و تولید آزمایشی آن انجام شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: تنها مشکل این شرکت، ذرت وارداتی است که وزارت جهاد کشاورزی پس از ۶ ماه پیگیری تا کنون ما را در سامانه بازارگاه نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت شهدینه آران هشت بهشت با بیان اینکه حیات و فعالیت ما به ذرت وابسته است ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکل با دستان توانمند رییس جمهوری سرعت یابد.

در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید اصفهان حسن روحانی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید اصفهان حسن روحانی وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح طرح جهش تولید اصفهان حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر بیخ گوش ماست

ایسنا/خراسان رضوی آب بیش از دو سوم سطح زمین را پوشش می‌دهد اما تنها بخش کوچکی از آب شیرین به راحتی برای استفاده در دسترس است. گزارش‌های اخیر حاکی از بحرانی در آینده است.

به نقل از بیزینس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، تقاضای جهانی برای آب شیرین تا ۴۰ درصد از عرضه آن فراتر رود. در نتیجه، میلیاردها نفر بدون آب و سرویس بهداشتی مطمئن زندگی خواهند کرد همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۷۰۰ میلیون نفر به دلیل کمبود آب آواره شوند.

علت این عدم تعادل بین عرضه و تقاضای آب چیست؟ پاسخ روشن است؛ تغییرات آب‌وهوایی، شهرنشینی، زیرساخت‌های قدیمی و آلودگی ازجمله عوامل متعددی هستند که در این بازی نقش دارند.

نیمه‌هادی‌ها برای اقتصاد مدرن حیاتی هستند و نقش آنها از رایانش ابری گرفته تا سیستم‌های خودرویی، ضروری است اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های ساخت نیمه‌هادی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد با مصرف آب همراه است و تولید نیمه هادی‌ها به آب فراوانی نیاز دارد.

صنعت جهانی نیمه هادی‌ها سالانه ۱.۲ میلیون مگالیتر آب مصرف می‌کند. هر مرحله از تولید تراشه گرفته تا پولیش، تمیز کردن و خنک‌ کردن نیاز به آب دارد.

این چالش‌ها همراه با سرمایه‌گذاری مرتبط برای پرداختن به آن‌ها، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های نوآور ارائه کرده است که راه‌حل‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نیمه‌رسانا ارائه می‌دهند و آنها را قادر می‌سازند تا با تامین آب کمتر به دستاوردهای بیشتری برسند.

یکی دیگر از مناطق با مصرف آب بالا، بخش کشاورزی است که ۷۰ درصد از برداشت آب شیرین در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. در این راستا، خوشبختانه رویکردهای نوآورانه‌ای مانند آبیاری هوشمند برای بهینه‌سازی مصرف آب و عملکرد محصول وجود دارد و کاربردها فراتر از کشاورزی به مناطقی مانند فضاهای سبز شهری گسترش می‌یابد.

زیرساخت‌های آب نیز حیاتی هستند و طیف وسیعی از طرح‌ها و اجزا را پوشش می‌دهند به همین دلیل حوزه تصفیه آب، بهره‌وری و آزمایش و در نهایت، تاسیسات آب بخشی حیاتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود
  • خطر بیخ گوش ماست
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند