Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@08:18:12 GMT

دستگیری 981 توزیع کننده مواد مخدر در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۶۳۴

دستگیری 981 توزیع کننده مواد مخدر در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف بیش از ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مواد مخدر یکی از معضلات اساسی جامعه ما و مهمترین دغدغه خانواده‌ها است.

 جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ‌گاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر بوده و اعتیاد به مواد مخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آموزش و عزم همگانی را محور کلیدی مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: اگر همت عمومی جامعه و دردمند کردن همه دستگاه‌های دولتی در زمینه آسیب‌های مواد مخدر در جامعه ایجاد نشود، پلیس به تنهایی نمی‌تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها موفق شود.

خانی‌پور در ادامه از کشف بیش از ۵۱۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان طی سه ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بهترین راه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر را انجام کار فرهنگی از طریق خانواده‌ها و متولیان امر دانست و گفت: طی سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۴۶ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است و هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌ شده طی سه ماهه نخست امسال در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک است، گفت: شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

خانی‌پور پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر دانست و بیان داشت: در همین راستا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد و محله‌های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر گام‌های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می‌کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان پیشگیری مصرف مواد مخدر قاطعیت جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان مواد مخدر آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند

سرهنگ عبدالرضا خجسته گفت: شب گذشته مرد جوانی به علت مسمومیت شدید ناشی از مواد مخدر به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد منتقل و موضوع از طریق عوامل انتظامی به مرکز ۱۱۰ گزارش شد.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران کلانتری امام رضا(ع) در بیمارستان مشخص شد، جوانی ۲۵ ساله که از یکی از استان های جنوب شرق کشور قصد انتقال مواد مخدر به روش بلعی به شهر مشهد را داشت، به علت بازشدن بسته های مواد مخدر دچار مسمویت شدید شده بود.

فرمانده انتظامی ثامن ادامه داد: مرد جوان پس از انتقال به اتاق عمل با تلاش کادر درمان از مرگ حتمی نجات یافت و ۱۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از معده‌اش خارج شد.

خجسته بیان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد و متهم تا بهبودی در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر نظر پلیس بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • کشف بیش از ۹۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل در بندرعباس
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • دستگیری ۴۵ مجرم با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نوروز
  • دستگیری قاچاقچی اصلی شیشه در تهران/کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک