Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون با وجود گستردگی شهر مجوزی در این مورد صادر نشده بود و با پیگیری مسوولان شاهدیه موافقت ساخت کلانتری از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی صادر شد که در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی ساختمان آن شروع می شود، همچنین مقرر شد ، یگان کلانتری شاهدیه در ساختمان موقت مستقر و شروع به کار کند.

به همین منظور فرمانده انتظامی استان یزد عصر چهارشنبه هفته جاری در دیدار با امام جمعه، شهردار و اعضای شواری اسلامی شهر شاهدیه به بررسی مشکلات مردم در این زمینه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احساس امنیت نقش مهمی در زندگی مردم دارد

به گفته سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد  فرمانده انتظامی استان یزد ، احساس امنیت پایدار نقش مهمی در زندگی روزمره مردم دارد ، اکنون که بخشی از جامعه ما به دلیل  تحریم های ظالمانه دشمنان نظام علیه مردم ایران و نیز مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با آن روبرو هستند در مورد تامین مسایل امنیتی نباید مشکلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پلیس وظیفه دارد احساس امنیت را در جامعه تقویت کند و این خواسته به حق مردم پررنگ‌تر شود،  افزود: درخواست مردم شاهدیه ایجاد کلانتری مستقل بود که سال‌هاست پیگیر آن هستند و مصوبه آن از مرکز اخذ شد و در آینده‌ای نزدیک ساختمان کلانتری در این شهر ساخته می شود.

فرمانده انتظامی استان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین نیروی مستقل و امکانات لازم زمان‌بر است و با توجه به درخواست شورای شهر شاهدیه و تا زمان تحویل زمین مقرر شد، یگان انتظامی و کلانتری مستقل در محل موقت و در ساختمانی متعلق به شهرداری مستقر و سپس در ساختمان کلانتری استقرار پیدا کنند.

قدردانی از تلاش نیروی انتظامی در تامین امنیت 

بهدانی‌فرد افزود: برای تامین خودرو و موتورسیکلت نیاز به کمک های شهردای و شورای شهر شاهدیه داریم و با کمک خیران ساختمان کلانتری نیز با سرعت ساخته شود، البته پیگیر دریافت بودجه نیز هستیم.

همچنین امام جمعه شاهدیه در این دیدار از زحمات و تلاش‌های ماموران انتظامی و کلانتری‌های آزادشهر و اماشهر یزد که با وجود مسوولیت‌هایی که در منطقه وسیع خود دارند، به شهر شاهدیه خدمت رسانی می‌کنند، قدردانی کرد .

حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری افزود: اما، سال‌هاست که این درخواست به حق مردم شاهدیه برای ایجاد کلانتری مستقل بدون پاسخ مانده بود که به تازگی مصوبه و مجوز آن در مرکز صادر شد که این مورد جای خوشحالی دارد.

وی یادآور شد: حضور اتباع خارجی و افراد غیربومی زیادی که در مناطق شاهدیه و به ویژه در بافت قدیم شهر حضور دارند، باعث شده درخواست های مردمی در این زمینه پررنگ‌تر شود و البته مردم بارها در جلسات مختلف این درخواست ها را مطرح کردند و با اعلام فرماندهی انتظامی استان این قدم بزرگ برداشته شد.

وی ادامه داد: همچنین از سوی شهرداری و شورای شهر شاهدیه قطعه زمینی مشخص ، تحویل نیروی انتظامی می‌شود، امیدواریم هرچه زودتر کارهای ساختمانی آن از سوی این نیرو آغاز  و شاهد افتتاح ساختمان کلانتری مستقل در شاهدیه باشیم.

قطب نساجی یزد کلانتری مستقل ندارد

همچنین شهردار شاهدیه گفت: شهرداری بیش از ۳۰۰ وظیفه بر عهده دارد و در حوزه‌های مختلف از بدو تولد تا هنگام وفات به مردم خدمت رسانی می‌کند و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز شهرداری‌ها نقش مهمی در بهداشت، بستن مسیرها و بازگشایی آن برای جلوگیری از گسترش کرونا داشتند.

سیدعلی میرنژاد افزود: در ابتدا بسیاری از مردم حتی از زباله‌های خود ترس داشتند ولی نیروهای خدمات شهرداری این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند همچنین در مورد جمع آوری سگ‌های ولگرد نیز نظرهای مختلفی وجود دارد و اگر آنها را معدوم‌ کنند باعث اعتراض عده ای و اگر این حیوان را رها کنند باعث خطر برای مردم می‌شوند و در این زمینه شهرداری‌ بلاتکلیف است.

وی از شاهدیه به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت نساجی استان یزد یاد کرد و گفت: همچنین بخشی از مردم به فعالیت های کشاورزی و دامداری مشغول هستند و به عنوان یکی از باغشهرهای استان،هنوز کلانتری مستقل ندارد.

میرنژاد ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی عمدتا نساجی و بیش از ۵۰۰ قطعه باغ و همچنین صنایع بزرگ و حضور اتباع بیگانه به ویژه در بافت قدیم باعث شده، وجود کلانتری مستقل مورد درخواست ۲۰ ساله مردم این منطقه باشد.

تامین زمین مورد نیاز برای ساخت کلانتری

وی ادامه داد: با مساعدت شورای شهر شاهدیه قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در یکی از بهترین نقاط شهر برای ساخت کلانتری در نظر گرفته شد، امیدواریم با مساعدت نیروی انتظامی عملیات  اجرایی کارهای ساختمانی به زودی آغاز شود .

میرنژاد گفت: شاهدیه از جمله شهرهای مصوب استان است که به دلیل مجاورت با  شهر یزد ، چندان مورد توجه مسوولان واقع نشده و اداره های دولتی در این شهر نمایندگی ندارد و شهرداری مجبور است وظایف همه نهادها را به دوش بکشد، امیدواریم حداقل در ایجاد کلانتری مستقل هرچه زودتر اقدام شود و این خواسته دیرینه مردم مورد اجابت قرار گیرد.

حضور پلیس باعث رفع ناهنجارهای‌ها می‌شود

همچنین رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: احساس امنیت بالاتر از خود امینت است و اگر خدای نکرده به این احساس خدشه ای وارد شود، در روند زندگی مردم نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

علی میرجلیلی (خالصی) افزود: در حال حاضر با وجود حوزه گسترده ای که در شاهدیه وجود دارد و با انتقال کلانتری امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد به محله امامشهر، فاصله کلانتری با شاهدیه بیشتر شده است.

وی ادامه  داد:  هر چند کلانتری‌های امامشهر و آزادشهر به شاهدیه خدمت رسانی می‌کنند ولی هر دو این محلات خود حوزه وسیعی دارد  لذا باعث گلایه مردم است که به شهر کمتر توجه می شود.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاهی برای پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) در میدان شاهد ایجاد و به این نیرو تحویل شد، اما آنها به صورت محدود در شهر حضور دارند،  البته نباید به جریمه صرف اکتفا کرد بلکه در زمینه فرهنگ سازی و حضور پلیس نیز اقداماتی در خورشان مردم منطقه صورت گیرد، زیرا حضور پلیس باعث رفع برخی از ناهنجارهای‌ها می‌شود.

در این دیدار با اهدای لوح سپاس از سوی فرمانده انتظامی استان و یک جلد کلام الله مجید از سوی 

شورای شهر و امام جمعه از سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه به مناسبت هفته شهرداری و دهیاری‌ها ( ۱۴ الی ۲۰ تیرماه) تجلیل شد.

همچینن از ساختمان متعلق به شهرداری برای استقرار کلانتری موقت و زمین مورد نظر برای ساخت ساختمان کلانتری شاهدیه و برخی مناطق شهر بازدید و تصممیات لازم اتخاذ و مقرر شد ، در آینده نزدیک کلانتری موقت ایجاد و ساخت محل کلانتری آغاز شود.

شاهدیه یکی از شهر های واقع در بخش مرکزی شهرستان یزد است که از سه بخش ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد تشکیل شده‌ است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۹۹۵ نفر بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار زمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانند روزهای گذشته شرایط خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی  قرمز است و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند. 

برچسب‌ها شاهدیه ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی یزد یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهدیه ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی یزد یزد بهداشت و سلامت شاهدیه ویروس کرونا فرماندهی نیروی انتظامی یزد یزد بهداشت و سلامت فرمانده انتظامی استان شورای شهر شاهدیه ساختمان کلانتری کلانتری مستقل نیروی انتظامی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای این محدوده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ کیانوش نورمحمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چند روز پیش وقوع یک فقره درگیری و تیراندازی با سلاح کلت کمری در روستای زرین آباد به کلانتری ۱۴ اخترآباد شهرستان ملارد اطلاع داده شد که درپی آن ماموران در محل حاضر شده و درجریان تحقیقات خود متوجه شدند که در جریان این درگیری، گلوله شلیک شده به یکی از اهالی که در محل حضور داشته اصابت کرده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت، گفت: ماموران کلانتری ۱۴ اختر آباد با انجام اقدامات فنی، تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته، متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی، هر چهار نفر آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین یک قبضه کلت کمری را نیز از این افراد کشف و ضبط کردند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه برای متهمان دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این افراد به همراه پرونده متشکله و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897823

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • دستگیری عاملان تیراندازی با سلاح کلت کمری
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • عاملان تیراندازی در غرب تهران دستگیر شدند
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال