Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مایک پمپئو در نشست خبری مجازی با خبرنگاران خارجی این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که «آیا با شورای همکاری خلیج فارس درباره برنامه موشکی ایران و تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه منقضی می‌شود، صحبت کرده‌اید؟ آیا برنامه‌ای برای افزایش توانایی‌های دفاعی آنها دارید؟»

وی افزود: ما نگران گسترش موشکی در منطقه به ویژه از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در حال کار بر روی برنامه موشکی هستند که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: به این دلیل فکر می‌کنیم اتحاد جهانی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران که تنها به عدد انگشتان یک دست به انقضای آن مانده است، بسیار مهم است. فکر می‌کنیم برای منطقه و ایجاد ثبات در خاورمیانه به طرز غم‌انگیزی خطرناک خواهد بود.

پمپئو اضافه کرد: ما با شرکای خلیج فارس همکاری می‌کنیم نه فقط برای یاری آمریکا در تلاش تمدید ممنوعیت تسلیحاتی که برای آنها بسیار بسیار مهم است، بلکه ما یک توافقنامه عالی برای کمک فراهم کرده‌ایم.

وی با یادآوری انواع تسلیحاتی که آمریکا به آنها فروخته است، اظهار کرد: آنچه که علنی شده است و چیزهایی که می‌توانیم به صورت علنی و خصوصی برای کمک به امنیت آنها در مواجهه با توانایی فزاینده ایران در پرتاب موشک در سراسر منطقه فراهم کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: در نهایت ظرفیت‌های موشکی مستقر خواهیم کرد که به اندازه کافی سترگ هستند که در برابر موشک‌ در سراسر منطقه دفاع کنند اما حملات هوایی آنها حتی فراتر از همسایگانشان، رخ خواهد داد.

پمپئو با اشاره به پرتاب ماهواره ایرانی افزود: آنها مطمئنا ادعا می‌کنند که این برای هدف غیرنظامی و قراردادن ماهواره‌های تجاری است. فکر می‌کنم دنیا باهوش‌تر از این است. من فکر می‌کنم جهان این برنامه را به شدت وابسته به تمایل آنها به داشتن سیستم‌های موشکی با برد بسیار طولانی‌تر می‌داند که می‌توانند از آنها برای گروگان گرفتن جهان استفاده کنند.

دولت ترامپ ماه‌هاست می‌کوشد تا ممنوعیت تسلیحاتی که در مهرماه امسال به موجب برجام پس از ۱۳ سال برچیده می‌شود را تمدید کند.

تاکنون روسیه و چین به شدت با آن مخالفت کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران هم به صراحت اعلام کرده است هرگونه حرکت در این مسیر به معنای پایان برجام خواهد بود.

کد خبر 529457 برچسب‌ها آمریکا - مایک پمپئو ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا مایک پمپئو ایران و آمریکا ممنوعیت تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا

به گزارش تابناک ــ حامیان دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، برای شرکت در یک تجمع در شنکس‌ویل؛ کشف گور دسته جمعی حاوی ده ها جسد در حیاط بیمارستان الشفا؛ پیرمرد بریتانیایی با ۱۱۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مرد جهان شناخته شد؛ خان یونس، غزه کودکان برای دریافت غذای توزیع شده توسط خیریه ها صف می کشند و ... از جمله سوژه‌های ثبت شده توسط عکاسان در سرار جهان هستند.

                   هم اکنون برای دیدن این تصاویر از سراسر جهان با ما باشید.

موشک های ایرانی در آسمان شهر قدس تهران ـ بیلبوردی که موشک‌های بالستیک را به تصویر می‌کشد، با متنی به عربی «وعده صادق» و به فارسی «اسرائیل از تار عنکبوت ضعیف‌تر» در میدان ولیعصر. حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل نصیرات، نوار غزه ـ آوارگان فلسطینی در امتداد جاده ساحلی الرشید در تلاش برای بازگشت به شهر غزه شهر غزه ـ کشف گور دسته جمعی حاوی ده ها جسد در حیاط بیمارستان الشفا دیرالبلاح نوار غزه ـ دو هفته پس از حمله اسرائیل فلسطینیان جیره غذایی اهدایی دریافت می کنند. خان یونس، غزه ـ کودکان برای دریافت غذای توزیع شده توسط خیریه ها صف می کشند. تل آویو، اسرائیل ـ نقاشی دیواری گروه هنری Grafitiyul که جو بایدن را در نقش شخصیت کمیک مارول کاپیتان آمریکا با پرچم اسرائیل و سپر ستاره دیوید به تصویر می‌کشد. لیمن، اوکراین ـ سربازان تیپ 63 اوکراین یک هویتزر خودکششی ساخت روسیه را در استان دونتسک پنهان کردند. آنها به دلیل کمبود مهمات فقط چند بار در روز شلیک می کنند. دبی، امارات متحده عربی ـ آبگرفتگی در پی بارش شدید باران والپارایسو، شیلی ـ کارول کاریولا پس از انتخابش در مقر کنگره دست تکان می دهد. این اولین بار در تاریخ 112 ساله این کشور است که یکی از اعضای حزب کمونیست به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود. پاریس، فرانسه ـ موتورسواران با عبور از میدان جمهوری در اعتراض به معرفی معاینه فنی برای موتورهای دوچرخ. پنسیلوانیا، ایالات متحده ـ حامیان دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، برای شرکت در یک تجمع در شنکس‌ویل پیرمرد بریتانیایی با ۱۱۱ سال سن، مسن‌ترین مرد جهان شناخته شد. تفلیس، گرجستان ـ تجمع تظاهرکنندگان در مقابل مجلس در اعتراض به اجرای مجدد لایحه عوامل خارجی؛ سازمان هایی که 20 درصد یا بیشتر از بودجه خود را از خارج دریافت می کنند باید به عنوان عوامل نفوذ خارجی ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • ایران در حال تبدیل به یک صادرکننده عمده تسلیحاتی در جهان است | اسرائیل با پاسخ پیچیده و تسلیحات پیشرفته ایران روبرو بود