Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@23:47:58 GMT

ویژگی های عفو عمومی و خصوصی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۷۱۰

عفو از جمله راهکارهای قانونی است که بصورت خصوصی و عمومی به محکومان داده می‌شود. ناطقان: عفو به معنای بخشش است و بصورت دو نوع عمومی و خصوصی به محکومان اعطا می‌شود.

عفوعمومی به موجب قانون و تنها در جرایم تعزیری است و شامل حدود و قصاص و دیات نمی‌شود همچنین این عفو عمومی شامل متهمان و محکومان می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که در عفو عمومی همه آثار محکومیت از بین می‌رود، اما این عفو تاثیری در پرداخت دیه و جبران خسارت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از دیگر ویژگی‌های عفو عمومی آن است که رکن قانونی جرم را از بین می‌برد و به دلیل زوال رکن قانونی شامل حال معاون و شریک نیز می‌شود.
ویژگی‌های عفو خصوصی چیست؟

اما یکی دیگر از جنبه‌های عفو خصوصی آن است که به پیشنهاد رییس قوه قضاییه به محکومان اعطا می‌شود و علاوه بر تعزیرات در حدود نیز اعمال می‌شود.

عفو خصوصی فقط شامل حال محکومان می‌شود یعنی این عفو پس از صدور حکم قطعی اعطا می‌شود و میتواند تمام مجازات یا قسمتی از مجازات را زائل کند.

از دیگر ویژگی‌های آن این است که عفو خصوصی فقط شامل حال کسی می‌شود که عفو در مورد او صادر شده است پس شامل حال معاون و شریک نمی‌شود.

عفو خصوصی همه‌ی آثار محکومیت را زائل نمی‌کند یعنی مجازات‌های تبعی و تکمیلی را از بین نمی‌برد همچنین در پرداخت دیه و جبران خسارت هم عفو خصوصی تاثیری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عفو عمومی ، خصوصی ، محکومان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عفو عمومی خصوصی محکومان عفو خصوصی عفو عمومی شامل حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

حسابداران شاغل در حوزه بازرگانی، وظیفه تحلیل داده‌ها، ارائه بینش‌های تجاری و تهیه گزارش، بودجه‌بندی و پیش‌بینی سناریوهای احتمالی را برعهده دارند. - اخبار بازار -

این افراد با داده‌های زیادی کار می‌کنند و فرصت این را دارند تا در صنایع مختلف با ابعاد گوناگون کار کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده این حسابداران، نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی است.

نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست؟

نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی برنامه‌هایی هستند که به کسب‌وکارها امکان می‌دهند گردش کار مالی خود را بر روی پلتفرم‌های دیجیتال مدیریت کنند.

داده‌های مربوط به خرید، فروش، موجودی، توزیع و بسیاری از موارد تجاری دیگر، در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باید پیگیری شوند. این داده‌های حیاتی را می‌توان به‌صورت دستی در سررسید یا با استفاده از صفحات گسترده اکسل ردیابی کرد. با توسعه فناوری، می‌توان گفت که این کارها تقریباً منسوخ شده است. امروزی بسیاری از کسب‌وکارها برای پیگیری فرایندهای حسابداری خود، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی را ترجیح می‌دهند.

چرا باید از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی استفاده کنیم؟

نرم‌افزارهای حسابداری اعم از نرم‌افزار خزانه‌داری  و نرم‌افزار حسابداری بازرگانی، با توجه به نیازهای تجاری کسب‌وکارتان به شما این امکان را می‌دهند که تمام فرایندهای بازرگانی خود را از یک پلتفرم دنبال کنید. این کار اشتباهات را به حداقل می‌رساند و از داده‌های مربوط به تجارت شما، به‌خوبی محافظت می‌کند.

 همچنین به شما امکان می‌دهد که داده‌ها را همان‌طور که می‌خواهید، به‌صورت فوری گزارش کنید. بدین‌وسیله، شما می‌تواند تمام تراکنش‌های خود را به‌سرعت و به‌صورت عملی به سرانجام برسانید و وقتتان را صرف کارهای مهم‌تری کنید. در ادامه، به بررسی سایر مزایای استفاده از این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در زمان

 حساب و کتاب کردن به‌صورت دستی، زمان زیادی را از شما می‌گیرد. نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی به شما این امکان را می‌دهند که با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال، تمام تراکنش‌های خود را در زمان بسیار کوتاه‌تری مدیریت کنید.

مدیریت مالی کسب‌وکار بدون خطا

اشتباهاتی که در این مرحله رخ می‌دهند، می‌توانند جبران‌ناپذیر باشند. با خرید نرم‌افزار مالی بازرگانی، می‌توانید جلوی ضررهای مالی سنگین را بگیرید و از چنین ریسک‌هایی پیشگیری کنید.

گزارش فوری داده‌های حیاتی

نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی گزارش‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید تمام فرایندهای مربوط به برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و کنترل خود را مشاهده کنید و بر اساس نیازهای خود، تغییر شکل دهید.

کسب اطمینان از ایمنی داده‌ها

داده‌های شما در سرورهایی نگهداری می‌شوند که تحت کنترل شما هستند. برای اطمینان از ایمنی آن‌ها، می‌توانید دسترسی آن‌ها را فقط به اشخاصی بدهید که به آن‌ها اطمینان دارید.

موفقیت تجاری در کسب‌وکار

مشاغل در هر اندازه‌ای، به نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی نیاز دارند. این نرم‌افزارها به شما اجازه می‌دهند تا تمام فرایندهای خود را سرتاسر بر روی یک پلتفرم مدیریت کنید. این اتفاق باعث می‌شود کارایی تجارت شما افزایش یابد و با افزایش سودآوری، به موفقیت برسید.

.

نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

حتی کوچکترین شرکت‌ها، باید از نرم‌افزارهای حسابداری مناسب استفاده کنند. این باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های آن‌ها می‌شود. در ادامه، درباره ویژگی‌های لازم برای هر نرم‌افزار حسابداری بازرگانی صحبت می‌کنیم.

امنیت

این‌که هر نرم‌افزار حسابداری بازرگانی باید امنیت داشته باشد، کاملاً واضح است. اما این موضوع آنقدر مهم است که ارزش بررسی دارد. نرم‌افزارهای حسابداری طبق تعریف، داده‌های مالی را مدیریت می‌کنند. همچنین ممکن است اطلاعات شخصی سایر افراد را هم مدیریت کنند ،مثلاً اطلاعات تماس افراد برای ارائه صورتحساب. بنابراین هیچ شکی نیست که هر نرم‌افزار حسابداری باید امن باشد.

امکان اتصال به سرویس‌های ابری

بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی، دارای نسخه‌هایی هستند که هم به‌صورت محلی نصب می‌شوند و هم قابلیت استفاده در فضای ابری را دارند. به طور کلی، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی با امکان اتصال به سرویس‌های ابری منطقی‌تر است. دلیل اول برای این موضوع، آن است که کار از راه دور با آن‌ها آسان‌تر است. این باعث می‌شود به جای استخدام حسابداران حضوری، بتوانید از فریلنسرها استفاده کنید و در هزینه‌های مربوط به خرید سخت‌افزار و دستمزد، صرفه‌جویی کنید.

 اگر اصرار به استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری محلی دارید، هر چند وقت یک‌بار شخصی برای به‌روزرسانی باید به محل کار شما بیاید. اما اگر از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی مبتنی بر Cloud استفاده کنید، پشتیبانان می‌توانند از راه دور این کار را انجام دهند.

دلیل دیگر این است که نرم‌افزارهای مبتنی بر Cloud به‌صورت خودکار توسط فروشنده به‌روز می‌شوند. این تضمین می‌کند که به محض انتشار به‌روزرسانی، شما از امکانات آن بهره‌مند می‌شوید. ضرورت این امر در این است که به محض هرگونه تغییر در قوانین (مثلاً قوانین مالیاتی)، این اصلاح به طور خودکار و در زمان صحیح در سیستم شما اعمال خواهد شد.

 

کاربرپسند بودن

در مدیریت امور مالی شرکت‌های کوچک و متوسط، نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی بیشتر توسط کارکنان اداری استفاده می‌شوند تا حسابداران. در شرکت‌های بسیار کوچک، این کارمندان حتی ممکن است هیچ تخصصی در امور مالی نداشته باشند.

با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری مناسب، این اتفاق هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. یک ادمین ساده یا یک عضو معمولی از تیم شما، می‌تواند به‌صورت روزانه کارهای حسابداری را انجام دهد. حسابدار شما می‌تواند در صورت لزوم، کار با ابزارهای پیشرفته‌تر را هم یاد بگیرد و تجزیه و تحلیل عمیق‌تری نسبت به این کار ارائه دهد.

قابلیت‌های حسابداری عمومی

یک نرم‌افزار حسابداری بازرگانی، می‌تواند بسیاری از کارهای عمومی و روزمره حسابداران عادی را هم پوشش دهد. این کارها شامل موارد زیر هستند:

به‌روزرسانی ورودی‌های دفتر برای پیگیری درآمدها و هزینه‌هاتسویه حساب بانکیپیگیری استهلاک داراییکارهای مربوط به نرم‌افزار کنترل موجودی

سخن پایانی

حسابداران با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری بازرگانی، می‌توانند به داده‌های مربوط به خرید و فروش در کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ دسترسی داشته باشند و گردش کار مالی سازمان را به‌صورت یکپارچه بر روی یک پلتفرم مدیریت کنند. امروزه ورود دستی داده‌ها در سررسید یا صفحات اکسل، منسوخ شده است و این نرم‌افزارها این کار را بسیار دقیق‌تر انجام می‌دهند. بدینوسیله، از ضرر و زیان سنگین ناشی از اشتباهات احتمالی نیز پیشگیری می‌شود.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعداوی از محکومان تعزیرات
  • دستگیری ۸ محکوم متواری در شوش
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو پنج نفر از محکومان کهگیلویه و بویراحمد
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات