Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:45:16 GMT

رشد سه برابری شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۷۲۱

رشد سه برابری شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به استناد سامانه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری شمار شرکت های دانش بنیان استان از دهم تیرماه سال گذشته تا کنون با افزایشی ۴۵ درصدی از ۱۲ شرکت به ۱۷ شرکت افزایش یافته است.

مهران گرمه افزود: طبق آمار همین نهاد میانگین رشد این شرکت ها در کشور ۱۷ درصد بوده است و حال انکه خراسان شمالی در مدت یاد شده تقریبا به رشدی ۳ برابر این رقم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از تیرماه ۹۸ تا کنون شمار شرکت های زیرمجموعه این پارک از ۹۳ به ۱۰۸ شرکت افزایش یافته است که از رشدی ۱۶ درصدی حکایت دارد.

گرمه گفت: البته همه تمرکز ما در سال جهش تولید بر رشد افقی نیست و علاوه بر این که شرکت های ما رشد کیفی پیدا کرده اند، اهدافی مانند تجاری سازی، تولید کیفی و فروش آن ها نیز محقق شده است ...

وی با بیان این که در حوزه صنایع خلاق روستایی نیز ۱۴ شرکت در استان مجوز گرفته اند، اظهار داشت: رشد ۳۳ درصدی صنایع خلاق روستایی مرهون جریانی است که از سال گذشته برای اولین بار در استان آغاز شد و در سفر معاون علمی رییس جمهوری، مرکز نوآوری روستای خلاق خراسان شمالی با حمایت های این معاونت آغاز به کار کرد.

گرمه افزود: یکی از سیاست های پارک علم و فناوری، تمرکززدایی است و به همین دلیل مرکز نوآوری روستای خلاق خراسان شمالی در شهرستان شیروان افتتاح شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی، سرجمع تسهیلاتی را که از سال قبل تا کنون به شرکت های فناور و دانش بنیان استان پرداخت شده ۷۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: منابع این تسهیلات از محل صندوق پژوهش و فناوری استانی، صندوق شکوفایی و نوآوری کشور، صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی و صندوق کارآفرینی امید استان تأمین شده است.

گرمه از کرونا به عنوان عاملی برای رشد و افزایش فروش برخی از واحدهای فناور استان یاد کرد و افزود: برخلاف انتظار در بازه رخداد کرونا، فروش شرکت های تولید کننده محصولات و ارائه دهنده خدمات مقابله با بیماری کرونا رشد فزاینده ای داشت اما برخی از شرکت های ما نیز از پیدایش این بیماری آسیب دیده و مشمول کمک های کرونایی شدند.

وی تسهیلات منظور شده برای حمایت از سه شرکت فناور استان را که از بیماری کرونا آسیب دیده اند سه میلیارد ریال بیان کرد که اکنون در مرحله پرداخت است.

گرمه اظهار داشت: شرکت های فناور و دانش بنیان خراسان شمالی تا تیرماه امسال توانستند ۴۸۰ میلیارد ریال فروش داشته باشند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۱۹۸ درصدی دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

شمار شرکت های فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری این استان ۱۰۸ شرکت است.

برچسب‌ها بجنورد شرکت دانش بنیان جهش تولید خراسان شمالی پارک علم و فناوری کارآمدی دولت پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت دانش بنیان جهش تولید خراسان شمالی پارک علم و فناوری کارآمدی دولت بجنورد شرکت دانش بنیان جهش تولید خراسان شمالی پارک علم و فناوری کارآمدی دولت پارک علم و فناوری خراسان شمالی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرام حیدری ظهر امروز در نشست‌ هم‌اندیشی فعالان ICT کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور، شاخص توسعه فاوا (TDT) است که استان کردستان در این حوزه جایگاه بیست‌وپنجم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه فاوا (TDT) دارای سه زیر شاخص است، گفت: در زیر شاخص دسترسی به زیرساخت‌ها، دارای رتبه 14 هستیم و توانسته‌ایم نسبت به میانگین تأمین زیرساخت‌های کشوری در سطح بالاتری قرار بگیریم. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه کردستان به واسطه پایین بودن مصرف دیتا در استان، در زیرشاخص استفاده رتبه 29 کشوری را به خود اختصاص داده‌ است، گفت: پهنای باند ورودی استان 570 گیگابایت بر ثانیه است که مصرف روزانه استان 210 گیگ بوده است. در زیر شاخص مهارت که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است، استان کردستان در جایگاه 28 کشوری قرار دارد.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود و برای ارتقاء این پارامتر تلاش خواهیم کرد. یک‌هزار و 260 کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و 113 استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مزیت‌های رقابتی استان را وجود شرکت‌های متعدد خواند و اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز 104 مورد است که از این تعداد 56 مورد فعال است.

حیدری با اشاره به اینکه از 62 شرکت دانش بنیان استان 16 شرکت در حوزه فاوا مجوز فعالیت دارند، گفت: پارک علم و فناوری از 32 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده 18 میلیارد به شرکت‌های کردستان پرداخت کرده است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فعالان حوزه lCT نیز به بیان مشکلات و موانع پیش‌رو پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات