Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:23:27 GMT

۵ راهکار ساده برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۷۴۰

۵ راهکار ساده برای کاهش وزن

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سعید دانشیار  اظهار کرد: پدیده افزایش وزن و تلاش‌های غیر موفق برای این مهم یکی از معضلات مهم جامعه امروزی است.

وی با اشاره به راهکارهای مؤثر کاهش وزن گفت: باید افسار اشتها را به دست بگیرید و آن را کنترل کنید.

این دکترای فیزیولوژی بالینی ورزش پنج راه‌کار ساده را برای کنترل اشتها پیشنهاد کرد و افزود: یکی از این راهکارها نوشیدن نیم الی یک لیوان آب نیم ساعت قبل هر وعده غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین قبل هر وعده غذایی یک سیب یا کمی سالاد (بدون سس) میل کنید.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) ادامه داد: برای کاهش و کنترل اشتها از بشقاب و قاشق کوچک برای خوردن غذا استفاده کنید و قبل شروع غذا خوردن به اندازه کافی (نه زیاد و نه کم) غذا رو داخل بشقاب بریزید.

دانشیار عنوان کرد: باید به‌آرامی و با لذت غذا میل کنید و برای این کار بهتر است، هر قاشق یا هر لقمه غذا رو خوب بجویید.

وی با بیان اینکه نباید خواب را دست کم بگیرید، بیان کرد: مطالعات نشان داده‌اند، اختلال خواب (کم‌خوابی) یکی از عوامل مهم چاقی است و متخصصان بر این باورند که کنترل خواب به‌اندازه کنترل اشتها، در کاهش وزن اهمیت دارد.

این متخصص کاهش وزن تصریح کرد: این موضوع بر پایه پژوهش‌ها توصیه می‌شود، ۷ الی ۸ ساعت بخوابید و ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید.

دانشیار با بیان اینکه چنانچه دو مورد قبلی را انجام دهید یعنی اشتها را کنترل و خواب را متعادل کنید، در حقیقت یک بال برای پرواز دارید، یادآور شد: برای پرواز باید دو بال داشته باشید. تمرین ورزشی نیز بال دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر غذای کم بخورید و در کنار آن، تمرین منظم ورزشی مثل پیاده‌روی داشته باشید، به‌صورت شگفت‌انگیزی متابولیسم بدن بالا رفته و چربی‌سوزی تصاعدی افزایش می‌یابد.

این دکترای فیزیولوژی بالینی ورزش گفت: برای جلوگیری از چاقی روزانه نیم الی یک ساعت پیاده‌روی کنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواب چاقی کاهش وزن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخوابید و لاغر شوید!

ایتنا - محققان طی مطالعه‌ای دریافتند که یکی از مؤثرترین راه‌ها برای پایین آوردن کالری مصرفی، خوابیدن به میزان لازم است و کسانی که در طول شبانه‌روز خواب کافی را تجربه می‌کنند، شانس بیشتری برای کاهش وزن و لاغری دارند.

طبق نظر متخصصان، کسانی که دیر به رختخواب می‌روند و یا کمتر از حد نیاز می‌خوابند، به چاقی مبتلا می‌شوند. آن‌ها می‌گویند زمانی که شما ریتم شبانه‌روزی خواب را به هم بریزید، بدن هورمون گرلین بیشتری ترشح می‌کند؛ این هورمون عامل افزایش اشتهاست و باعث پرخوری و در نهایت اضافه وزن می‌شود.

اما رعایت چند نکته ساده و پیش‌پاافتاده پیش از خواب که متخصصان برای تسریع در کاهش وزن افراد توصیه می‌کنند، فرآیند کاهش وزن را برای شما جلو می‌اندازد.

اغلب، کالری نوشیدنی‌ها نادیده گرفته می‌شوند. اگر شما پیش از خواب از نوشیدنی استفاده کنید با اختلال در خواب و افزایش کالری مصرفی مواجه خواهید شد. پس پیش از خواب، نوشیدن مایعات را به حداقل برسانید.

طبق نتایج بدست آمده از مطالعات اخیر که در محله eat this منتشر شد، تماشای تلویزیون در هر دو ساعت، خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۰ درصد، بیماری قلبی تا ۱۵درصد و مرگ زودهنگام را تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهد. ضمن اینکه افراد لاغر کمتر تلویزیون می‌بینند.

وجود وسایل الکترونیکی نظیر موبایل و تبلت در اتاق خواب احتمال چاقی به‌ویژه در کودکان را تا حد زیادی بالا می‌برد. بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خواب لوازم الکترونیکی را از اتاق خارج کنید تا از گزند چاقی دور بمانید.

متخصصان معتقدند که نوشیدن یک فنجان چای آرام‌بخش پیش از خواب، باعث می‌شود که مغز شما فعالیت خود را کاهش دهد و خود را آرام کند. بهترین چای‌هایی که می‌توان پیش از خواب نوشید عبارتند از: بابونه، نعناع، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب؛ که خواص آرام‌بخش دارند و در لاغری نیز موثرند.

با رعایت این چند نکته ساده متوجه خواهید شد که کاهش وزن و لاغری در خواب هم امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم | توصیه ژاپنی‌ها را بخوانید
  • با این تکنیک ساده عصبانیت خود را کنترل کنید
  • یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم
  • تکنیکی ساده برای کنترل عصبانیت
  • اگر قبل از خواب آب زیاد بنوشید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
  • ۵ راهکار طلایی برای لاغری و کاهش مصرف تنقلات ناسالم
  • بخوابید و لاغر شوید!
  • طرح پژوهشی «بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل و ارائه راهکار برای افزایش فرزند آوری»
  • به این دلایل قبل از خواب آب ننوشید
  • چگونه در خواب وزن کم کنیم؟