Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه امضای قرارداد همکاری اقتصادی با چین در راستای برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کشور است، گفت: نگاه دولتمردان به غرب باعث شد تا ما با تاخیر 7 ساله به این نتیجه برسیم که باید با چین وارد امضای قرارداد شویم.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قراردادهای اقتصادی بین ایران و چین گفت: امضای این قرارداد اقتصادی با چین به ویژه در شرایط فعلی اقتصادی کشور گشایش‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این عرصه برای ما به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که دولت باید زودتر از این حرف‌ها به فکر امضای این گونه قراردادها می‌افتاد، افزود: متأسفانه غرب زدگی دولت و نگاهش به کشورهای اروپایی و آمریکا باعث شد تا از شرق و کشوری مانند چین در عرصه اقتصادی و تجاری غافل بماند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: ۷ سال است که کشورهای غربی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه تجاری نگه داشته‌اند و هیچ نتیجه‌ای ارتباطات ما با آنها برایمان به همراه نداشته است و عملا در این ۷ سال هیچ موفقیت و گشایشی از نظر اقتصادی برای ما حاصل نشده است.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دولت فعلی و حتی دولت‌های قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ارتباط با کشورهای شرقی و از جمله چین تشویق و ترغیب کرده‌اند و دولت مردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خوش بینی به غرب بر حذر می‌داشتند.

وی افزود: متأسفانه مسؤولان اجرایی که یا در غرب درس خوانده بودند و یا به آمریکا و غرب عرقی داشتند، به حرف مقام معظم رهبری توجهی نکرده و امروز به این نتیجه رسیدند که غرب همه مسیرها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روی ما بسته و حال متوجه شدند که باید به شرق هم توجه کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه و نیز در قانون بودجه بر مبادلات پولی بین کشورهای همسایه و دوست تأکید شده و جزو الزامات دولت معرفی شده است. این نوع قراردادهای اقتصادی به ویژه در واقع در راستای تحقق و اجرای قانون برنامه و همچنین قانون بودجه به شمار می‌رود.

کوچکی‌نژاد با بیان این که امضای قرارداد اقتصادی با چین موجب گشایش‌های اقتصادی برای ما می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت باید حتی زودتر این قراردادها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا می‌کرد و ما در قانون برنامه ۵ سال پیش این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آورده‌ایم که دولت در مبادلات پولی خود به این سمت حرکت کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: چین مجلس شورای اسلامی امضای قرارداد دولت قرارداد ایران و چین جبار کوچکی نژاد کمیسیون صنایع مجلس اقتصادی با چین قانون برنامه کوچکی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

معاون استاندار کرمان گفت: زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد و فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان از توسعه این روابط استقبال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان صبح امروز در دیدار آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه به کرمان، دیار اسطوره مقاومت و مبارزه با تروریست در جهان خوش آمدید، اظهار داشت: کرمان یک استان دارای پیشینه تاریخی است و مورخان می‌گویند با مطالعه خوب تاریخ کرمان راهی به تاریخ عالم باز می‌شود.

وی با بیان اینکه کرمان موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و دارای هر چهار اقلیم آب و هوایی است که همین موضوع باعث شده در هر چهار فصل بتوان از ظرفیت‌های مختلف استان بهره‌برداری کرد، ادامه داد: کرمان به بهشت معادن و کشاورزی معروف است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیش از 90 نوع محصولات کشاورزی از زراعی و باغی در استان کرمان کشت می‌شود، گفت: سالانه 10 میلیون تن محصول کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه انواع مواد معدنی در استان کرمان وجود دارد، افزود: کرمان 14 قله دارد که مورد توجه کوهنوردان است و رتبه نخست را در بحث آثار تاریخی و باستانی در ایران به خود اختصاص داده و 10 اثر ثبت جهانی داریم.

جلالی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار اثر تاریخی در کرمان وجود دارد که از این تعداد 700 اثر ثبت ملی شده است، ادامه داد: 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد و صنایع دستی بی‌نظیری در این استان تولید می‌شود.

همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه استان کرمان یک چهارراه اقتصادی و ترانزیتی در کشور است، گفت: سالانه حجم کالای زیادی از طریق استان کرمان به سایر نقاط کشور جابه‌جا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقاط مشترک ایران و روسیه بسیار زیاد است که یکی از این نقاط مشترک مبارزه با استکبار است، افزود: آمریکا و اسرائیل پشت انفجار تروریستی در کرمان و مسکو بودند.

جلالی با بیان اینکه تروریست انواع مختلف دارد که یک بخش آن اقتصادی است و استکبار با تبلیغات منفی به‌دنبال کاهش روابط اقتصادی بین ایران و سایر کشورها است، ادامه داد: آمریکا از توسعه روابط بین ایران و روسیه هراس دارد و ما باید هوشیارانه این روابط را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه کرمان یکی از نقاط امن کشور و جهان است و گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان به کرمان سفر می‌کنند، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌شود با تبلیغات منفی مبارزه کرد، گذاشتن تورهای گردشگری از روسیه به کرمان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه اعتقاد داریم که زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد و فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان از این موضوع استقبال می‌کنند، افزود: استاندار کرمان در ماموریت کاری حضور دارند و مشتاق دیدار با سرکنسول روسیه در ایران بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست