Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@15:51:26 GMT

مردم گره‌گشای ماجرای کودکان کار باشند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۹۹۱۰

مردم گره‌گشای ماجرای کودکان کار باشند

برنامه "شکلات تلخ" شنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت 13:30 و روزهای یکشنبه و چهارشنبه 00:30 بامداد روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری  برنا، برنامه "شکلات تلخ" این هفته با موضوع حضور NGO ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی روی آنتن می‌رود.

مجتبی احمدی گفت: در  آسیب‌های اجتماعیبرنامه روز شنبه قرار است بعد از چند گفتگوی مفصل با مسئولین در حوزه‌های مختلف به سراغ سازمان‌های مردم نهاد برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید در بسیاری از اقدامات مهم اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و اتفاقات این مردم هستند که می‌توانند خارج از هر گونه تعریف و بروکراسی اداری مشکل را حل کرده و این اتفاق معمولا در روند کند اداری دچار خلل می‌شود.

تهیه کننده و کارگردان برنامه مستند محور شکلات تلخ ادامه داد: اصولا بسیاری از ارگان‌ها و مسئولین بلندپایه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودکان  کار با برشمردن سرفصل‌ها، دلایل، نوع آسیب، شیوه گره‌گشایی و... نشان می‌دهند که بر موضوع اشراف کامل دارند و مسیر مرتفع کردن ماجرا را می‌شناسند اما سوال اینجاست که چرا کماکان در کوچه و خیابان شاهد حضور کودکان  کار هستیم و هیچ اتفاق تأثیرگذاری رخ نداده است. قطعا یک برنامه تلویزیونی نمی‌تواند به تنهایی در انعکاس آن چه در این باره در شهر رخ می‌دهد موفق عمل کند همان طور که یک سازمان یا ارگان نمی‌تواند در خصوص ساماندهی، توانمندسازی و در پایان نجات این کودکان تأثیر چندانی داشته باشد. قطعا این مسئله به عزمی ملی نیازمند است و بدیهی است که  تا درد در نزدیک‌ترین فاصله از ما قرار نگیرد برای آن اقدامی موثر نخواهیم داشت. شیوع کرونا ثابت کرد هرگاه دست در دست هم گذاشتیم و یک سرمایه اجتماعی شکل گرفت  نتیجه مطلوب مملوس بود و هر گاه وظایف خود را به گردن دیگران انداختیم محصول زیانی بود که دامن همه را گرفت. 

احمدی در پایان گفت: در برنامه شنبه به نمونه‌هایی از اقدامات مردمی در خصوص کودکان کار خواهیم پرداخت که قطعا به حمایت بیشتری برای موفقیت نیاز دارند.

برنامه "شکلات تلخ" شنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت 13:30 و روزهای یکشنبه و چهارشنبه 00:30  بامداد با اجرای دکتر مهدی اسماعیل‌تبار (روان شناس فرهنگی) و محمد جان‌نثاری (فعال فرهنگی) در گروه اجتماعی شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی شکلات تلخ حضور NGO ها شکلات تلخ آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند
  • چه کسی مخاطب تذکر رهبری درمورد گشت نور بود؟