Web Analytics Made Easy - Statcounter

ه گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مایک پمپئو که یکی از عناصر اصلی تصمیم‌گیری در ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران بوده است به گزارش «اگنس کالامارد» که این ترور را مغایر منشور ملل متحد دانسته بود، واکنش نشان داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد تصریح کرده است آمریکا نتوانسته است اسناد و مدارک معتبری مبنی بر تهدید فوری و حتمی سردار سلیمانی برای جان آمریکایی‌ها را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران او را وزیر نفرت نامیده است، شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: ما گزارش و ایده‌های منتشر شده امروز به وسیله کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد مربوط به حمله منجر به قتل فرمانده سپاه قدس ایران را رد می‌کنیم. نتیجه‌گیری‌های خانم کالامارد توهین‌آمیز هستند.

پمپئو مدعی شد: حمله منجر به کشته شدن سردار سلیمانی در پاسخ به افزایش سلسله حملات نظامی در ماه‌های گذشته به وسیله جمهوری اسلامی ایران و شبه نظامیان مورد حمایت آن علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه بود.

وی ادامه داد: آن(حمله) برای متوقف کردن ایران از شروع یا حمایت بیشتر از حملات علیه آمریکا یا منافع آن و برای از بین بردن قابلیت‌های سپاه قدس انجام شد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: آمریکا نسبت به مبانی این حمله هوایی مطابق قوانین بین‌المللی شفاف است. همانگونه که در هشتم ژانویه ۲۰۲۰ مطابق بند ۵۱ منشور ملل متحد طی نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کردیم، این حمله در اجرای حق ذاتی آمریکا در دفاع از خود اتخاذ شده است.

پمپئو اظهار کرد: همانگونه که رئیس جمهوری در دوم ژانویه گفت« ما همواره از دیپلمات‌ها، نیروهای نظامی، کارکنان و همه آمریکایی‌ها محافظت خواهیم کرد».

رژیم آمریکا در دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله هوایی انجام شده با پهپادهای مستقر در عراق، سردار سهپبد قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس ایران و همراهان وی از جمله ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور پمپئو وزیر خارجه آمریکا سازمان ملل ترور سردار سلیمانی منشور ملل متحد سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور سپاه قدس ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت

مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد اعلام کرد در مواجهه با بحران‌ها و درگیری‌ها، فرانسه از استفاده روزافزون از وتو متأسف است که از پایان جنگ سرد به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش مشرق، «دیارا دیم لابیی» مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در هفتاد و هشتمین جلسه مجمع‌عمومی سازمان ملل عنوان کرد ۱۱ وتو در ۱۲ ماه گذشته در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ها به مسدود شدن کمک شورای امنیت منجر شده است.

به نقل از وبگاه رسمی نمایندگی فرانسه در سازمان ملل، خانم دیم لابیی در این جلسه اظهار کرد فرانسه به چندجانبه‌گرایی و در قلب آن به سیستم سازمان ملل متعهد است. شورای امنیت که منشور ملل متحد مسؤولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد، به کار خود ادامه می‌دهد. با توجه‌ به جدی بودن بحران‌های پیش روی جهان و انتظارات جامعه بین‌المللی، ضروری است که شورای امنیت بتواند اقدام کند.

وی می‌افزاید: پیش‌نویس قطعنامه مورد حمایت فرانسه در مورد وضعیت خاورمیانه که مطابق با قطعنامه ۲۷۲۸ است و نه‌تنها باهدف پاسخگویی به‌فوریت وضعیت، بلکه به آینده غزه و نیز پارامترهای حل‌وفصل سیاسی مناقشه می‌پردازد.

با اشاره به افزایش استفاده از وتو در بحران‌ها و درگیری‌ها، مشاور حقوقی نمایندگی دائم فرانسه در سازمان ملل متحد تأسف خود را این باره ابراز کرد و افزود: فرانسه معتقد است که حق وتو یک امتیاز نیست، بلکه یک مسؤولیت خاص برای اعضای دائمی است. فرانسه با این روحیه است که از سال ۱۹۴۵ تنها ۱۸ بار از حق وتو استفاده و بیش از ۳۰ سال است که از آن استفاده نکرده است.

دیم لابیی ادامه می‌دهد: همچنین در این روحیه مسؤولیت‌پذیر است که فرانسه از سال ۲۰۱۵ به طور مشترک با مکزیک ابتکاری را با هدف تنظیم استفاده از حق وتو در صورت جنایات جمعی انجام داده است. این ابتکار برای اجرا نیازی به اصلاح منشور ملل متحد ندارد و برای اعضای دائم فعلی قابل‌اجرا خواهد بود. این انتظاری قوی از این مجمع است، همان‌طور که با حمایت ۱۰۶ کشور از این طرح مشهود است. ما از همه کشورهای عضوی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند، به‌ویژه سایر اعضای دائمی، می‌خواهیم که از آن حمایت کنند.

وی در پایان عنوان کرد در نهایت، برای تقویت سیستم امنیت جمعی، باید شورای امنیت را به طور گسترده‌تر اصلاح کنیم. اجلاس آینده سازماندهی شده توسط دبیرکل در سال ۲۰۲۴ و هشتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۵ فرصتی منحصربه‌فرد برای دستیابی به این هدف را به ما ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • وعده صادق هژمونی آمریکا را در هم شکست
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • «وعده صادق» و شکستن هژمونی آمریکا
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • توصیف دقیق عملیات وعده صادق از زبان رهبر انقلاب