Web Analytics Made Easy - Statcounter

"ایلان ماسک" بنیان‌گذار شرکت خودروسازی "تسلا موتورز" اعلام کرد از آنجایی که تسلا بسیاری از چالش‌های اساسی را که بر سر راه فناور خودران قرار دارند، حل کرده است، خودروهای تسلا در سال میلادی جاری به فناوری سطح ۵ خودران مجهز خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تسلا با ایجاد بسیاری از نقاط عطف در کار خود، در حال رسیدن به فناوری‌های بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا و به گزارش رویترز، "ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا روز گذشته اظهار داشته است که تسلا به دستیابی به سطح ۵ فناوری رانندگی مستقل یا خودران، بسیار نزدیک است.

فناوری سطح ۵ خودران به قابلیت حرکت خودرو در جاده‌ها به صورت کاملا خودکار و بدون هیچ گونه دخالت توسط راننده گفته می‌شود.

ایلان ماسک می‌گوید: عملکرد اساسی فناوری سطح ۵ خودران امسال کامل خواهد شد. وی این خبر را در یک پیام ویدیویی که برای افتتاحیه کنفرانس جهانی سالانه هوش مصنوعی شانگهای در چین ضبط کرده بود، اعلام کرد.

وی گفت: من کاملاً مطمئن هستم که سطح ۵ یا اساساً استقلال کامل اتفاق خواهد افتاد و فکر می‌کنم خیلی سریع هم اتفاق می‌افتد. من اطمینان دارم که ما امکانات پایه برای استقلال سطح ۵ را در سال جاری داریم.

مهندسان خودرو پنج سطح رانندگی مستقل یا خودران را از سطح ۱ تا سطح ۵ تعریف می‌کنند. سطح ۱ دارای فناوری کمک به پارک کردن خودرو است، در حالی که پیشرفته‌ترین سطح یعنی سطح ۵ به این معنی است که راننده در هیچ شرایطی طی رانندگی مجبور به انجام هیچ کاری نیست و همه کارها توسط هوش مصنوعی فناوری خودران انجام می‌شود.

ایلان ماسک همچنین اظهار داشت که تسلا بسیاری از چالش‌های اساسی را که در راه فناوری کاملا خودران قرار داشته، حل کرده است. در حال حاضر تسلا در حال ساخت یک سیستم اوپایلت کمک به راننده و بیرون کشیدن راننده از معادله رانندگی است. می‌توان گفت تسلا زمان را هدر نمی‌دهد و به سختی در تلاش برای رسیدن به سطح ۵ فناوری خودران است.

تسلا و بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند شرکت "ویمو"(Waymo) متعلق به شرکت "الفبت"(Alphabet) و شرکت "کروس"(Cruice) متعلق به شرکت "جنرال موتورز" در حال رقابت برای تولید اولین خودروی صد درصد بدون نیاز به راننده هستند.

در طول شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ شاهد افزایش علاقه به استفاده از ربات‌های راننده و در کل، استفاده از ربات‌ها در همه کارها هستیم و توسعه چنین فناوری‌هایی سرعت گرفته است. حال، زمان نشان خواهد داد که آیا این ادعای جسورانه ایلان ماسک به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایلان ماسک تسلا موتورز فناوری خودران سطح 5 خودران ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد

 موسسه «آینده بشریت» نیک بوستروم (Nick Bostrom) برای همیشه بسته شد  و به این ترتیب این موسسه که به جنبش بلندمدت گرایی و سایر ایده‌های مورد تایید «سیلیکون ولی» مانند نوع‌دوستی موثر اختصاص دارد پس از ۱۹ سال فعالیت، تعطیل شد. ماسک در سال ۲۰۱۵ از طریق یک سازمان، یک میلیون پوند به این موسسه کمک کرده بود تا در مورد تهدید هوش مصنوعی تحقیق کند. او همچنین ایده‌های رهبر آن را برای نزدیک به یک دهه در ایکس منتشر می‌کرد.

به نقل از گاردین، این مرکز توسط نیک بوستروم، فیلسوف سوئدی الاصل اداره می‌شد که نوشته‌هایش در مورد تهدید بلندمدت هوش مصنوعی که جایگزین بشریت می‌شود، او را به چهره‌ای مشهور در میان نخبگان فناوری تبدیل کرد و او را در فهرست متفکران برتر جهانی قرار داد. سم آلتمن از شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای‌آی (OpenAI)، بیل گیتس از مایکروسافت و ماسک، همگی برای کتاب پرفروش او به نام ابرهوش (Superintelligence) در سال ۲۰۱۴ مطالبی را نوشتند.

ماسک در سال ۲۰۱۴ در توییتی نوشت: ابرهوش نوشته بوستروم ارزش خواندن را دارد. ما باید مراقب هوش مصنوعی باشیم. این فناوری به طور بالقوه خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای است.

او گفت که بوستروم پس از بسته شدن این موسسه از آکسفورد استعفا داده است. بسته شدن مرکز بوستروم ضربه دیگری به جنبش‌های نوع‌دوستی و بلندمدت است که این فیلسوف دهه‌ها از آن دفاع کرده بود.

بوستروم این نظریه را که ممکن است بشریت در یک جهان شبیه‌سازی شده زندگی کنند، ترویج داد. ماسک نیز درباره تعطیلی این موسسه صحبت کرد. او کار این مرکز را ستایش کرد، در حالی که می‌گفت که از سوی آکسفورد و دپارتمان فلسفه آن با «مشکلات اداری» مواجه است.

بوستروم در این مورد می‌گوید: این مکانی ویژه با فرهنگ فکری منحصر به فرد و بسیار پربار بود. فکر می‌کنم ما عملکرد خوبی داشتیم.

بیانیه‌ای در وبسایت سازمان آینده بشریت ادعا می‌کند که آکسفورد جمع‌آوری کمک مالی و استخدام را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرده است و در اواخر سال ۲۰۲۳، دانشکده فلسفه تصمیم گرفت قرارداد کارکنان باقی‌مانده در مؤسسه را تمدید نکند. آکسفورد و دپارتمان فلسفه به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

نوع دوستی مؤثر، باوری سودمند مبنی بر اینکه مردم باید زندگی و منابع خود را بر روی به حداکثر رساندن میزان خیر جهانی که می‌توانند انجام دهند متمرکز کنند، در سال‌های اخیر به فلسفه‌ای تبدیل شده است که به شدت ترویج پیدا کرده است.

بوستروم از طرفداران جنبش بلندمدت گرایی بود که معتقدند بشریت باید بیشتر نگران تهدیدات حیاتی بلندمدت مانند هوش مصنوعی و سفر‌های فضایی باشد. منتقدان بلندمدت‌گرایی بر این باورند که این جنبش مشکلات ملموس فعلی مانند تغییرات آب و هوا و فقر را نادیده می‌گیرد.

بوستروم و جنبش بلندمدت گرایی او طی سال‌ها حامیان قدرتمند متعددی از جمله ماسک و سایر میلیاردر‌های فناوری پیدا کردند.

با این حال، چند سال اخیر برای نوع‌دوستی مؤثر پرآشوب بوده است، زیرا کلاهبرداری چند میلیارد دلاری بنکمن-فرید جنبش را خدشه‌دار کرد و این اتهامات را مطرح کرد که رهبران آن هشدار‌های مربوط به رفتار او را نادیده گرفته‌اند. در سال‌های پس از سقوط او، نگرانی‌ها در مورد نوع‌دوستی مؤثر برای بازگرداندن اعتبار بانکمن-فرید، و پرسش‌هایی در مورد اینکه سازمان‌های نوع‌دوست مؤثر واقعا چه می‌کنند، افزایش یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو