Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:26:19 GMT

چگونه می‌توان طعم ایمان را چشید؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۰۹۵

حدیث امیرالمومنین (ع) درباره ایمان را در این مطلب بخوانید. ناطقان: اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام على علیه ‏السلام:

لایَجدُ عَبدٌ طعمَ الإیمانِ حتّى یَعلمَ أنَّ ما أصابَهُ لم یکُن لِیُخطِئَهُ، وَأنَّ ما أخطأهُ لم یکُن لیُصیبَهُ، وَأنَّ الضّارَّ النّافِعَ هوَ اللّه‏ُ عزّ وجل.

هیچ بنده ‏اى مزه ایمان را نمى ‏چشد مگر آن که بداند آنچه بدو رسیده، ممکن نبود نرسد و آنچه به او نرسیده، ممکن نبود که برسد و اینکه زیان بخش و سودرسان، خداوند عز و جل است و بس.

کافی: ج۲، ص۵۸، ح۷ منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طعم ، ایمان ، حدیث

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طعم ایمان حدیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ ژسوس: الهلال به صعود ایمان دارد!‏

به گزارش "ورزش سه"، الهلال فردا شب در خانه‌اش در حالی به ‏مصاف العین امارات می‌رود که با توجه به اتفاقات و نتیجه بازی رفت ‏دو تیم خیلی‌ها شانسی برای صعود آبی‌های ریاض قائل نیستند.‏

در بازی رفت دو تیم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، العین موفق ‏شد الهلال را 4-2 شکست بدهد تا هم اسبش را برای صعود به ‏فینال آسیا زین کند هم به روند طولانی بازی‌های بدون شکست ‏الهلال پایان بدهد. 34 پیروزی پیاپی الهلال با باخت مقابل العین از ‏بین رفت. ‏

با اینحال، ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی الهلال، در نشست بازی فردا ‏گفت تیمش به بازگشت و صعود به فینال ایمان دارد. ‏

سرمربی الهلال در این نشست خبری گفت: "اولین بار است که در یک ‏بازی برگشت در حالی به میدان می‌رویم که از حریف عقب هستیم ‏ولی ما واقعا به رمونتادا ایمان داریم. امیدوارم فردا با پیروزی و صعود ‏بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم. من قبلا هم رمونتاداهای زیادی به ‏عنوان مربی داشته‌ام و امیدوارم فردا یک مورد دیگر در کارنامه‌ام ثبت ‏شود". ‏

ژسوس در ادامه گفت: "ما حریف را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم ‏در این تورنمنت چه سطح بالایی داشته‌اند. العین خوب دفاع می‌کند ‏ولی ما این توان را داریم که اختلاف دو گل را جبران کنیم. ما فقط به ‏جبران این دو گل و بهتر بازی کردن نسبت به دیدار رفت فکر ‏می‌کنیم". ‏

دیگر خبرها

  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • عکسی از حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد
  • عزت ایران با ایمان
  • ادعای بزرگ ژسوس: الهلال به صعود ایمان دارد!‏