Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاءالدین بروجردی گفت: غربی‌ها وحشت دارند ظرفیت عظیم جهانی چین به ظرفیت در حال توسعه ایران متصل شود و به همین جهت خط تخریب روابط ایران و چین امروز با اعلام خبر مذاکرات دو کشور برای توافق بلندمدت، شدت بیشتری گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی ایران و چین در مجلس دهم با بیان اینکه زاویه دید عموم مردم به چین به واسطه ورود کالاهای درجه دو و سه از این کشور توسط عده‌ای سودجو است، گفت: این نگاه باید تصحیح شود و مردم باید بدانند هواپیمای ایرباس در شانگهای چین تولید می‌شود و همچنین خودروهایی همچون بنز و بی‌ام و و گوشی‌های اپل آمریکا در این کشور تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چینی‌ها در چند دهه گذشته موفق شده‌اند تمام فناوری‌های مدرن دنیا را در اختیار بگیرند، اظهار کرد: چین با در اختیار داشتن 22 هزار خط سریع السیر قطار، جایگاه نخست را در این زمینه دارد. بنابراین چین آن چیزی نیست که در افکار عمومی ایران است و این کشور وارد فضای قدرت نخست اقتصادی جهان شده است. بخش عظیمی از قدرت چین در اختیار آمریکا است اگر پولشان را از این کشور خارج کنند، ضربه بزرگی به این کشور می‌زنند.

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره رابطه ایران و چین و مذاکرات برای امضای سند راهبردی 25 ساله اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل است و خودمان تصمیم گیرنده مصالح کشور هستیم. بنابراین غربی‌ها وحشت دارند این ظرفیت عظیم جهانی چین به ظرفیت در حال توسعه جمهوری اسلامی ایران متصل شود و به همین جهت خط تخریب روابط ایران و چین که از گذشته تاکنون وجود داشته است امروز نیز با اعلام خبر مذاکرات دو کشور برای توافق بلندمدت، شدت بیشتری گرفته است.

وی افزود: متأسفانه در داخل کشور، حتی کسانی که مسئولیت دارند به دلیل نگاه غرب‌گرایانه به روابط تجاری و دیپلماتیک با چین توجهی نداشتند. دو سال پیش چینی‌ها پیشنهاد احداث خط سریع السیر قطار تهران به مشهد و تبریز را مطرح کردند و گفتند بازپرداخت آن پس از یک سال تنفس، نقدی یا از طریق فروش نفت انجام دهیم.

رئیس گروه دوستی ایران و چین در مجلس دهم ظرفیت چین برای تجارت را بسیار عظیم توصیف و بیان کرد: ایران باید از ظرفیت سالم جهانی استفاده کند و با توجه به اینکه در این مسیر باید پای خود را در جای محکمی بگذارد، سیاست رابطه با چین یکی از بهترین گزینه‌ها است. این مسئله سبب شده است دروغ پردازی‌های زیادی را از بی بی سی و شبکه‌های ضد انقلاب و برخی از رسانه‌های داخلی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم

رئیس جمهور خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیس جمهور در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

آیت الله رئیسی در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیات مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • خیران شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند و خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • خیرین شریک راهبردی دولت هستند/خود را موظف به حمایت از آنان می‌دانیم
  • رئیسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند