Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:51:37 GMT

دوربین جدید کنون با توان فیلم برداری استثنایی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۳۱۲

دوربین جدید کنون با توان فیلم برداری استثنایی

شرکت کنون از عرضه دوربین حرفه ای جدیدی با دقت عکاسی 45 مگاپیکسل خبر داده است که مجهز به فناوری تثبیت تصویر نیز هست.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، دوربین جدید کنون که ای او اس آر 5 نام دارد می تواند تصاویر ویدئویی با دقت 8K ضبط کند و از سرعت فیلم برداری 12 فریم در ثانیه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت این دوربین 3899 دلار است.

 

در این دوربین از فناوری فوکوس خودکار خاص کنون به نام دوآل پیکسل هم استفاده شده  و لذا در زمان ثبت تصاویر ویدئویی دقت تصویر به طور یکنواخت حفظ می شود.

اگر چه این دوربین نمی تواند با دوربین ای 7 آر آی وی سونی با دقت 61 مگاپیکسل رقابت کند، اما از تنظیمات متنوعی برای تهیه عکس های پرتره، عکس از چشم انداز و غیره برخوردار است. با استفاده از شاتر الکترونیک این دوربین می توان با سرعت 20 فریم در ثانیه نیز فیلم برداری کرد.

ایزوی این دوربین از 100 تا 51200 در نوسان بوده و این رقم تا 102400 نیز قابل افزایش است. در دوربین یادشده همچنین از تراشه جدید پردازش تصویر DIGIC X استفاده شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری عکاسی فیلم برداری دوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، جدیدترین نوآوری هوش مصنوعی ویژه هنرمندان و شاعران است، کسانی که عاشق کلام نوشتاری هستند. این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی که «دوربین شعر» نام گرفته، تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد هیچ پایانی برای نوآوری در فضای هوش مصنوعی وجود ندارد. هوش مصنوعی اکنون می‌تواند تصاویر را به گفتگو و شعر و آواز تبدیل کند، اقدامات آینده انسان را پیش‌بینی کند، در مسابقات هوش مصنوعی رقابت و قضاوت کند.

دوربین شعر (Poetry Camera) یک پروژه منبع باز است که فناوری را با استعداد هنری ادغام می‌کند و نتیجه آن خلاقیتی است که از مرزهای آفرینش هنری و ادبی در هر دو حوزه عکس و ادبیات فراتر می‌رود.

دوربین شعر از نظر ظاهری شبیه یک دوربین معمولی پولاروید است، اما به جای عکس گرفتن، ورودی بصری خود را به شعرهای خاطره انگیز تبدیل می‌کند.

این دستگاه مجهز به کامپیوتر تک بُرد و ارزا‌ن‌قیمت رسپبری پای (Raspberry Pi) است و از مدل جی‌پی‌تی-4 بهره می‌گیرد که نشان‌دهندۀ همگرایی سخت‌افزاری و هوش مصنوعی است.

رسپبری پای تصاویر گرفته‌شده را پردازش و داده‌های بصری را استخراج می‌کند که سپس به مؤلفه هوش مصنوعی منتقل می‌شود. این ماژول هوش مصنوعی جنبه‌های مختلف عکس، از جمله رنگ‌ها، الگوها، عناصر مهم و حتی احساسات اصلی منتقل‌شده را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته سازندگان، این دوربین بیش از یک قالب شعر ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند طیف وسیعی از قالب‌های شعری از جمله غزل، هایکو یا شعر سپید را انتخاب کنند.

این دوربین در ابتدا یک پروژه هنری بود و بر اساس علاقه شخصی دو طراح علاقه‌مند به فناوری ساخته شد ولی حالل با توجه به استقبال مخاطبان، قرار است در آینده نزدیک تجاری‌سازی ‌شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!