Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان ملل تصویب پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را پایان برجام تلقی کرد و گفت که این قطعنامه شانسی برای به تصویب رسیدن ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت که این اقدام آمریکا هیچ شانسی برای موفقیت‌آمیز بودن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبنزیا در ادامه گفت: این قطعنامه چشم‌اندازهای بسیار ناراحت‌کننده‌ای دارد.

طبق گفته او، روسیه به محض آن که آمریکا روی این قطعنامه شروع به فعالیت کرد، به این کشور گفت که «قطعا هیچ شانسی برای مورد قبول واقع شدن ندارد».

نبنزیا همچنین مطرح کرد: تصویب چنین قطعنامه‌ای به برجام[توافق هسته‌ای] پایان خواهد بخشید. واضح است که ایران هیچ وقت این را نخواهد پذیرفت و حق دارد.

بر اساس این گزارش، اظهارات نبنزیا در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا با نزدیک شدن به پایان تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر  پیش نویس قطعنامه ای را برای تمدید نامحدود این تحریم علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است. این طرح تاکنون با مخالفت شدید روسیه و چین، از کشورهای دارای حق وتو برای قطعنامه های شورای امنیت مواجه شده است.

دولت آمریکا علی‌رغم خروجش از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ تهدید کرده است که اگر پیش نویس این قطعنامه تصویب نشود از سازوکار بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای و قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به آن در شورای امنیت برای بازگردانی تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده خواهد کرد. این تصمیم آمریکا حتی مورد حمایت چندانی از سوی متحدان نزدیک این کشور از جمله تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه، انگلیس) قرار نگرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران روسیه و ایران واسیلی نبنزیا تحریم های آمریکا تحریم تسلیحاتی ایران پیش نویس قطعنامه سازمان ملل برای تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز در گزارشی نوشت: پهپادهای شاهد در حمله اخیر ایران به اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند این پهپادهای انتحاری، به ابزار کارآمد جنگی تبدیل شده‌اند. پولاش سخنگوی نیروی هوائی اوکراین می‌گوید نمی‌تواند روزی را بدون صدای پهپادهای «انتحاری» ایرانی به یاد بیاورد؛ پهپادهایی که به هنگام اصابت، همه چیز را نابود می‌کنند. پهپادهای شاهد در حمله اخیر ایران به خاک اسرائیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: «صدای پهپادهای شاهد، این ابزارهای وحشت، در آسمان خاورمیانه و اروپا یکسان است.

پهپادهای شاهد، هواپیماهای بدون سرنشین یک‌بار مصرف، دوربرد و دارای مهمات هستند. تا زمانی که اپراتور این پهپادها هدفی را برای منفجر کردن انتخاب کند، آنها می‌توانند در اطراف یک منطقه چرخ بزنند. چند نوع پهپاد شاهد وجود دارد که توسط روسیه در اوکراین استفاده می‌شود. از این مدل‌ها می‌توان به شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ اشاره کرد. روس‌ها نام مدل جدید این پهپاد را به دلیل استفاده در اوکراین به «Geran-2» تغییر داده‌اند، هرچند مشخص نیست تعداد آنها چقدر است. شاهد ۱۳۶ با سر جنگی ۴۰ کیلوگرمی جهت تخریب زیرساخت‌های حیاتی و دفاع هوائی ارزان و مفید بوده‌اند. قیمت ارزان به این معنی است که روس‌ها احتمالاً ۵۰ هزار دلار برای هر عدد از آنها می‌پردازند. گزارش‌هایی وجود دارد که ایران به روسیه کمک کرده تا کارخانه‌های خود را توسعه داده و پهپادها را به صورت محلی بسازد.

از این پهپادها به صورت گروهی و در جهات مختلف استفاده می‌شود تا سیستم دفاع هوائی را خسته کنند. آنها همچنین ممکن است پنج روز از این پهپاد استفاده کنند و [در] روز ششم، نوع دیگری از پهپاد را پرتاب کنند.»
پهپادهای شاهد معمولاً در امتداد بستر رودخانه‌ها و جاده‌ها حمله می‌کنند، زیرا برای رادار ضدهوایی دشوارتر است که پهپادها را بر فراز آب تشخیص دهد و ردیابی کند. همین‌طور صدای پهپادها با صدای عبور خودروها خنثی می‌شود و به همین خاطر جاده‌ها مسیری بهتر برای آنها محسوب می‌شوند.

پهپاد شاهد «مهم‌ترین» کمکی است که ایران به ارتش روسیه کرده است، چرا که آنها توانسته‌اند خسارت عمده‌ای به اوکراین وارد کنند. ایران ارسال یا ساخت پهپاد برای روسیه برای «جنگ علیه اوکراین» را تکذیب کرده است.
به طور کلی رابطه تهران و مسکو پس با روی آوردن روسیه به ایران برای دریافت سایر کمک‌های نظامی عمیق‌تر هم شده است. گزارش روزنامه واشنگتن پست در ماه اوت ۲۰۲۳ نشان داد که هدف روسیه تولید ۶ هزار پهپاد در داخل مرزهای این کشور تا سال ۲۰۲۵ است. امری که به لطف یک «معامله تسلیحاتی میلیارد دلاری» با تهران قابل انجام خواهد بود.

کد خبر 846823 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • پهپادهای مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • یورونیوز: پهپادهای مهاجم ایران به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد