Web Analytics Made Easy - Statcounter

مثلا دی کاپریو آدامس تبلیغ می کند،کریستن استوارت پورشه و برد پیت هم چیپس!

چه اشکالی دارد. در همین ایران خودمان محمدرضا گلزار انواع و اقسام ساعت ها و آب میوه ها و…. را تبلیغ کرده یا آتیلا پسیانی نوعی چای داخلی را تبلیغ می کند مثل امین حیایی که در کار تبلیغات سس است و برزو ارجمند که تبلیغ کننده فلافل یک شرکت غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادمان نمی رود مرحوم جمشید مشایخی هم در زمان حیات عکسش روی بیلبورد سازنده کولر یک شرکت معتبر نقش بست یا رضا کیانیان هم نوعی دمنوش را تبلیغ می کرد.

حال این که چرا حضور نوید محمد زاده در تبلیغ یک آب میوه این گونه حاشیه و سروصدا به پا کرده عجیب است.

با این وجود دوستان و همکاران نوید محمدزاده هم به دفاع از این بازیگر پرداخته اند که نوع دفاع بعضی از آنها توام با اغراق است.

مثلا سعید روستایی کارگردان فیلم سینمایی «ابدویک روز» با انتشار متنی نوشته:« با خودم می‌گویم آن روزهای پر شمار که بازیگری رقص با مرگ می‌کند، خورد و خوراک بر خود حرام می‌کند و مثقال مثقال گوشت تنش را آب می‌کند به چشم کسی نمی‌آید…»

به نظر این دفاع خوبی از نوید محمدزاده یا هر هنرمند دیگری نیست.

خیلی ها در این مملکت به قول روستایی با مرگ رقص می کنند،خورد و خوراک بر خود حرام می کنند و مثقال مثقال گوشت تنشان آب می شود اما در نهایت و در بهترین حالتش حداقل حقوق اداره کار نصیبشان می شود.

کارگران معدن،کارگرانی که در گرما و سرمای طاقت فرسای تابستان و زمستان سخت ترین کارها را انجام می دهند تنها مشتی هستند نمونه خروار.

سعید روستایی البته در ادامه حرف های قابل قبول تری نوشته:« شاید از این بی‌خبری‌هاست که انسان به سادگی قضاوت‌گر زندگی دیگران می‌شود شاید از تلخی زمانه است که زبان‌ها به این اندازه تلخ است شاید گرفتاری ما از دل‌های پر غبار است و از «حسد» که هیولای پر کار در دیار ماست».

اینجا روستایی درست می گوید. قضاوت کردن مشکلی است که خیلی هایمان داریم و به راحتی آب خوردن همدیگر را قضاوت می کنیم. همچنین بخل و حسد نیز وجود بعضی هایمان را گرفته که نمی توانیم موفقیت دیگران را ببینیم و لمس کنیم.

نوید محمد زاده و هر هنرمند و ورزشکار و چهره مشهور دیگری حق دارند تبلیغات کنند.

منتقدین هم حق دارند انتقاد کنند.

مدافعین هم حق دارند دفاع کنند اما بهتر این است هم منتقدین انتقادشان منصفانه باشد هم مدافعین به درستی پاسخ گوی انتقادات باشند.

1717

کد خبر 1408538

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران تبلیغات نوید محمدزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در تابستان ۱۴۰۳ میانگین دمای هوا در نقاط مختلف کشور نسبت به سال‌های قبل بیشتر خواهد بود. برای عبور صنعت برق کشور از تابستان سخت پیش‌رو، وزارت نیرو برنامه‌های مختلفی را در زمینه مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق تدوین کرده که محدود کردن استفاده از کولرهای گازی ازجمله این برنامه‌هاست. به گزارش همشهری، به‌گفته سخنگوی صنعت برق کشور، با توجه به مصرف بالای برق کولرهای گازی، براساس مصوبه شورای‌ عالی انرژی، تبلیغ کولرهای گازی ممنوع می‌شود. با وجود این، بازار شاهد حضور برندهای ایرانی و خارجی کولر گازی است.

توصیه به مصرف‌کنندگان

ممنوعیت تبلیغ و محدودیت استفاده از کولرهای گازی از برنامه‌های چند سال اخیر وزارت نیرو برای کاهش اوج مصرف برق در فصل تابستان است، اما به‌رغم این ممنوعیت و محدودیت‌ها، همچنان شاهد تبلیغات گسترده انواع کولرهای گازی در سطح شهر هستیم. مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره چرایی تضاد دستورالعمل‌ها با فضای تبلیغات و بازار به همشهری می‌گوید: فروشندگان کولرهای گازی برای اینکه کالای خود را بفروشند همچنان تبلیغات خود را دارند، اما ما به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که در استفاده از وسایل سرمایشی، تقسیم‌بندی اقلیم در ایران را مورد توجه قرار دهند تا بابت مصرف برق، هزینه اضافی به خانوارها تحمیل نشود.

وی ادامه می‌دهد: طبق شرایط اقلیمی کشور استفاده از کولرهای گازی در تابستان تنها در مناطقی که تابستان بسیار گرم و شرجی دارند مانند حاشیه خلیج‌فارس، دریای عمان و برخی دیگر از نقاط گرمسیری کشور توجیه منطقی دارد و به نوعی مردم این مناطق ناگزیرند از کولر گازی استفاده کنند، اما در سایر مناطق که اقلیم آنها عادی و غیرگرمسیر است استفاده از کولر آبی توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر می‌افزاید: طبق قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، الگوی مصرف ماهانه برق خانگی متناسب با شرایط اقلیمی، معادل سطحی از مصرف تعریف می‌شود که ۷۵درصد مشترکان خانگی یک اقلیم در دوره مشابه سال قبل کمتر از آن مصرف کرده‌اند. این در حالی است که اگر مصرف‌کنندگان از کولر گازی استفاده کنند مصرف برق آنها از الگوی تعیین‌شده بیشتر خواهد شد. باید قبض‌های سنگین و نجومی پرداخت کنند. ازاین‌رو توصیه ما این است کسانی که کولر آبی دارند اقدام به تغییر کولر آبی خود با گازی نکنند و فریب تبلیغات را نخورند؛ چون علاوه بر اینکه باید هزینه زیادی بپردازند، این کار باعث اختلال در تامین برق سایر مشترکان هم خواهد شد. بر همین اساس با توجه به اهمیت موضوع، در جلسه شورای‌عالی انرژی قرار شد که با همکاری وزارت فرهنگ و همچنین سازمان صدا و سیما در زمینه تبلیغ کولرهای گازی در مناطق عادی غیرگرمسیری ممنوعیت ایجاد شود.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به اینکه استفاده از کولرهای گازی چقدر هزینه‌ برق مصرفی محیط‌های اداری و خانگی را افزایش می‌دهد، می‌گوید: مصرف برق کولرهای گازی تقریبا ۶تا ۱۰برابر کولرهای آبی است و این مسئله هزینه مصرف برق را بالا می‌برد. از آنجا که براساس تعرفه‌های برق، مصارف مازاد بر الگوی مصرف به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت، بر همین اساس مصرف‌کنندگان باید قبض‌های میلیونی و چندمیلیونی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا تبلیغ کولرهای گازی ممنوع شد؟

فروش ممنوع نیست

در حالی بحث ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی امسال هم مطرح می‌شود که این امر در تضاد با منافع بازاری‌ها و تولیدکنندگان کولرهای گازی جلوه می‌کند و این سؤال مطرح می‌شود که تکلیف آنها این وسط چیست. سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سؤال می‌گوید: فعلا تبلیغ این کالاها ممنوع شده و فروش آن ممنوع نیست. درخصوص اینکه در آینده باید چگونه جلو برویم باید گفت که اگر ما مصرف‌کننده را آگاه کنیم خرید او منطقی خواهد شد و کولرهای گازی فقط در مناطقی که نیاز است و مردم لاجرم باید از آن استفاده کنند، استفاده می‌شود؛ بنابراین تبلیغ و استفاده از کولرهای گازی در مناطق مجاز ممنوعیت و محدودیت نخواهد داشت و اگر اصلاح روند دنبال شود قطعا به نفع مصرف‌کننده است و موجب می‌شود برق پایدار سایر مشترکان هم بدون اختلال و وقفه تامین شود.

کالاهای خوب را تبلیغ کنیم

اکبر پازوکی، ‌رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی تهران با اظهار بی‌اطلاعی از خبر ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی به همشهری می‌گوید: من در جریان جزئیات دقیق این خبر نیستم، اما قاعده این است که ممنوعیت زمانی باشد که کالایی با مصرف انرژی بالا و بی‌کیفیت باشد. او ادامه می‌دهد: در حال حاضر در داخل کشور هم در تولید یخچال فریزر و هم کولرهای گازی از تکنولوژی روز دنیا و موتورهای اینورتر (کم‌مصرف) استفاده می‌شود.

پازوکی با اشاره به شرایط آبی کشور می‌گوید: درحالی‌که بر استفاده از کولرهای آبی تأکید می‌شود باید توجه داشت که به جای مصرف برق، مصرف آب در کولرهای آبی زیاد است؛ ضمن آنکه باید درنظر داشت کولرهای گازی که در ایران تولید می‌شوند کاملا زیر نظر وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد هستند؛ بنابراین به جای اینکه جلوی تبلیغ تولیدات خوب داخل گرفته شود، بهتر است با کالای قاچاق که هیچ نظارتی بر آن نیست، مقابله شود و به شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده اعلام شود که حق واردات کولرهای پرمصرف را ندارند و فقط کولرهای اینورتر را وارد کنند و بعد هم جلوی تبلیغ کولرهای گازی معمولی پرمصرف را بگیریم. بر این اساس، به‌نظر من، باید برعکس تبلیغ نکردن، ما کالاهای خوب را تبلیغ کنیم.

کد خبر 844829 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها وزارت نیرو تابستان برق

دیگر خبرها

  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)
  • درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • نوید رهبر انقلاب درمورد بازگشت قدس شریف به دامن مسلمانان به زبان عبری
  • حذف ندا شهسواری از فیدر جهانی تنیس روی میز
  • (ویدئو) تبلیغ متفاوت مک‌دونالد؛ بیلبورد‌هایی که بوی سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌دهند!
  • تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ چقدر است؟
  • پیش‌بینی تعرفه وارداتی ۲۷۵ و ۱۱۰ تومانی گوشت قرمز و مرغ