Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:51:43 GMT

ضربه سخت کرونا به اقتصاد غیرنفتی دبی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۵۴۲

ضربه سخت کرونا به اقتصاد غیرنفتی دبی

شهر دبی، ضربه سختی از اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا خورده است، این در شرایطی است که امارات ثروت نفتی همسایه خود عربستان را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بخش خصوصی غیر نفتی دبی پس از برداشته شدن محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا در امارات، در ماه ژوئن ثابت ماند. این اولین ماهی بود که این بخش از ماه فوریه روند کاهشی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شاخص فصلی مدیران خرید آی اچ اس مارکت در ماه ژوئن به 50 رسید. این رقم در ماه مه برابر با 46 بود. عدد 50 در این شاخص جدا کننده رشد اقتصادی از رکود است.

بیشتر بخوانید: عمر روابط تل‌آویو - ابوظبی بیش از دو دهه است بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی

دیوید اوون، یکی از اقتصاددانان های آی اچ اس مارکت می گوید:« آخرین تحقیقات شاخص مدیران خرید نشانه های امیدوار کننده ای از رشد در بخش خصوصی غیر نفتی دبی دارد».

« برخی بخش ها در روند بهبودی و رسیدن به شرایط عادی قرار گرفته اند. ولی بخش‌های دیگر محتاط‌تر عمل می‌کنند و تقاضا در برخی حوزه‌ها مخصوصاً سفر و گردشگری هنوز هم بسیار ضعیف است».

شهر دبی، قطب تجارت و گردشگری خاورمیانه، ضربه سختی از اقدامات اتخاذ شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا خورده است، این در شرایطی است که امارات ثروت نفتی همسایه خود عربستان را ندارد.

 تولید در اقتصاد غیر نفتی در ماه ژوئن تا 53 افزایش یافت. این رقم در ماه مه برابر با 44.8 بود. تولید در ماه آوریل به پایین ترین رقم 36.9 رسیده بود.

 گزارش شاخص مدیران خرید نشان می دهد علی رغم تقاضای بالاتر، آسیب وارد شده به درآمد شرکت ها از تعطیلی های اعمال شده آنقدر شدید بوده که برخی شرکت‌ها مجبور شده‌اند برای کاهش هزینه هایشان، کارمندان خود را اخراج کنند.

دورنمای فعالیت‌های اقتصادی برای دومین ماه پیاپی در ماه ژوئن افزایش یافت و بسیاری از کسب و کارها حالا در مورد رشد طی سال آینده میلادی خوشبین تر هستند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ویروس کرونا رویترز شهر دبی خاورمیانه ماه ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور