Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@10:54:47 GMT

اعتراض اسطوره آرسنال در آمریکا به نژادپرستی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۵۴۳

اعتراض اسطوره آرسنال در آمریکا به نژادپرستی

اسطوره آرسنال و سرمربی مونترال ایمپکت در اولین بازی این تیم به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه در کنار زمین زانو زد و دستان خود را بالا آورد.

به گزارش مشرق، رقابت های لیگ فوتبال آمریکا MLS نیز بعد از چند هفته تعطیلی برگزار شد و در اولین دیدار مونترال ایمپکت که تیری هانری را به عنوان سرمربی در اختیار دارد به دیدار نیوانگلند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

آنچلوتی: مشکل بزرگ و جدی در آمریکا وجود دارد

تیری هانری سرمربی  مونترال ایمپکت در اولین بازی این تیم به مدت ۸:۴۶ دقیقه در کنار زمین زانو زد و دستان خود را بالا آورد تا اعتراض خود را به نابرابری و بی‌عدالتی در آمریکا نسبت به سیاه پوستان را نشان دهد. 

او همچنین یک تی شرتی به تن داشت که عبارت 'Black Lives Matter' (جان سیاه پوستان مهم است) روی آن درج شده بود. 

این زمان مقداری است که در ابتدا دادستان گفته بود که درک شووین، مأمور پلیس  بر گردن فلوید با زانوی خود فشار آورده بود و باعث مرگ این شهروند سیاه پوست شده بود. 

هانری ۲۲۸ گل برای آرسنال به ثمر رساند که بیشترین تعداد گل برای این تیم لندنی محسوب می شود و  توانست دو قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در جام حذفی را به دست بیاورد. او عضو تیمی بود که با تیم آرسنال توانست بدون باخت در یک فصل قهرمان لیگ شود. او با بارسلونا نیز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه ها را به مجموعه افتخارات خود اضافه کرد. 

حساب توئیتر MLS از این اقدام تیری هانری در حمایت از سیاه پوستان و اعتراض به نژادپرستی تشکر کرد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تیری هانری سرمربی فوتبال لیگ آمریکا نژادپرستی آرسنال جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»

به گزارش جماران، دویست روز پس از آغاز جنگ در نوار غزه که تاکنون  حداقل 34183 کشته برجا گذاشته، تلاش ها برای برقراری آتش بس ولو به شکل توقف موقت حملات بی امان اسرائیل برای کمک رسانی به منطقه جنگ زده و محصور غزه ره به جایی نبرده و همزمان اعتراض های مردمی به ادامه این جنگ در برخی کشورها نه تنها کاهش نیافته که دامنه آن توسعه هم پیدا کرده است.

در روزهایی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مشغول رایزنی با متحدان اروپایی و البته شریک اصلی خود در اسرائیل برای وضع تحریم بر جمهوری اسلامی ایران به دلیل پاسخ نظامی به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارتخانه خود در دمشق است، تظاهرات ضدجنگ در حال گسترش به محوطه های دانشگاهی در سرتاسر این کشور است.

به گزارش رسانه ها، همزمان با تلاش مقام های سیاسی و پلیس آمریکا برای مهار این تظاهرات،  اعتراضات دانشجویی در تعدادی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده رو به گسترش است. کاخ سفید به سنت همه این سالها هرگونه اعتراض به سیاست های امنیتی ، سیاسی و نظامی اسرائیل در قبال مردم فلسطین را با انگ یهودی ستیزی مخاطب قرار داده و محکوم می کند اما این بار تعداد صداهایی که فریاد می زنند اعتراض آنها به سیاست های دولت بنیامین نتانیاهو است و یهودی ستیزی را تبلیغ و ترویج نمی کنند بلندتر از آن است که با برخوردهای قهرآمیز ساکت شود.

تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه های مجازی و حتی رسانه های آمریکایی منتشر شده نشان می دهد که  پلیس برای متفرق کردن این اعتراضات اقدام به جمع‌آوری چادرهای معترضان کرده و شماری از دانشجویان را نیز دستگیر کرده است.

به نظر می رسد که جرقه این اعتراض ها از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. اعتراض به روابط این دانشگاه با اسرائیل از هفته گذشته با شهادت رئیس دانشگاه در کنگره تشدید شد. در چند روز اخیر  شماری از استادان دانشگاه کلمبیا با لباس‌های رسمی در مقابل کتابخانه‌ای در نیویورک تجمع کردند و  رفتارهای اخیر دانشگاه و پلیس با دانشجویان طرفدار فلسطینی‌ها را مورد انتقاد قرار دادند.

بسیاری دیگر از دانشگاه‌های شناخته‌شده آمریکا نیز اکنون در همبستگی به فلسطینی‌ها و حمایت از دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا دست به اعتراض زدند. دوشنبه شب، پلیس به چادرها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد. ده‌ها دانشجو هم در اوایل همان روز در ییل دستگیر شدند. تجمع‌ها و کمپ‌های اعتراضی به دانشگاه برکلی، ماساچوست، میشیگان و همچنین کالج امرسون هم سرایت کرده است. در نتیجه گسترش این اکنون در دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری لغو شده است. در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است.

در نخستین هفته های آغاز جنگ در غزه هم دانشگاه های ایالات متحده شاهد تظاهرات هر دو گروه های حامی اسرائیل و فلسطین بود اما اکنون صدای معترضانی که ایالات متحده را شریک جرم اسرائیل در این جنگ می دانند بلندتر شده است.

به گزارش بی بی سی،  بحث بر سر آزادی بیان در دانشگاه‌ها به ویژه در خصوص انتقاد به اسرائیل، بارها به رسانه‌ها کشیده است. اکنون در آمریکا از یک سو درباره «یهودی ستیزی» هشدار داده می‌شود و در سوی دیگر درباره «اسلام هراسی.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تظاهرات روز دوشنبه در محوطه دانشگاه‌ها گفت که «تظاهرات یهودی‌ستیزانه» و همچنین «آنها را که نمی‌دانند به فلسطینی‌ها چه می‌گذرد»، محکوم می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024، در حالی که وارد دومین روز محاکمه جنایی خود در نیویورک می‌شد، وضعیت اعتراضات در دانشگاه ها را هرج و مرج خواند. مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، این حوادث را «رفتار هراس‌آور و آزاردهنده» خواند. او در سخنانی ادعا کرد که  این اتفاقات را «افرادی رقم زدند که به دانشگاه کلمبیا ارتباطی ندارند و برای دنبال کردن مقاصد خود و سوءاستفاده به دانشگاه آمده‌اند.» کتی منینگ، نماینده دموکرات کنگره، که روز دوشنبه به کلمبیا سفر کرد، گفت که معترضانی را دیده است که خواستار «نابودی اسرائیل‌» هستند. یک گروه یهودیان حسیدی اولترا ارتدکس در دانشگاه کلمبیا می‌گویند دانشجویان یهودی با «لفاظی‌های آزار دهنده» مواجه شده‌اند و بر سرشان «فریاد» کشیده شده است. طبق گزارش ها، یک خاخام وابسته به دانشگاه نیز پیامی به ۳۰۰ دانشجوی یهودی کلمبیا فرستاد و به آنها هشدار داد تا زمانی که وضعیت «به طور چشمگیری بهبود نیابد» از حضور در دانشگاه خودداری کنند. همزمان با بالاگرفتن این اعتراض ها،  سناتور تام کاتن به همراه 26 نفر از همکاران جمهوری‌خواه خود با ارسال نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل و میگل کاردونا، وزیر آموزش و پرورش، خواستار ایجاد نظم در دانشگاه‌ها شدند که در آنها اعتراضات حامی فلسطین برگزار می‌شود. در این نامه آمده است: «شما باید برای بازگرداندن نظم و محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه ما اقدام کنید.» سناتورها از گارلند و کاردونا خواستند تا روز چهارشنبه (امروز) در مورد تلاش‌ها برای محافظت از دانشجویان یهودی اطلاعاتی را ارائه کنند.

با وجود این فضاسازی ها، اعضای گروه‌های معترض دانشجویی یهودی‌ستیزی را رد کرده‌اند. در بیانیه‌ای در روز یکشنبه، شماری از «دانشجویان کلمبیا برای عدالت در فلسطین» نوشته‌اند «قاطعانه هر نوع نفرت یا تعصب را رد می کنند.» آنها اما به تندی از جنگ اسرائیل در غزه انتقاد کرده‌اند.

در دانشگاه نیویورک مانند برخی دیگر از دانشگاه‌ها، دانشجویان سه مطالبه را از دانشگاه مطرح می کنند: مالیات آنها کجا صرف می شود؟ این مبالغ برای استفاده شرکت‌های «تولیدکننده سلاح» و «علاقه‌مند» به اشغال سرزمین‌های فلسطینی مصرف نشود، جنگ غزه‌ پایان یابد.

به گزارش یورونیوز، بر اساس تصاویر رسانه‌های اجتماعی از شب سه‌شنبه، به نظر می‌رسد دانشجویان یهودی طرفدار فلسطینیان نیز در حال سرو وعده‌های غذایی «سدر پسح» در میان معترضان در دانشگاه‌ها از جمله در دانشگاه کلمبیا بودند.

شامگاه دوشنبه، پلیس با یورش به دانشگاه نیویورک معترضان را دستگیر کرد.ساعاتی قبل از آن، نزدیک به ۵۰ معترض در دانشگاه ییل دستگیر شدند، جایی که شمار معترضان در آخر هفته به چند صد نفر افزایش یافته بود. دانشگاه ییل در بیانیه‌ای اعلام کرد افراد بازداشت شده‌ به «درخواست‌های مکرر» برای ترک این مکان بی‌توجهی کرده‌اند.

به گزارش رسانه ها تا ساعاتی پیش بیش از ۱۳۰ نفر در جریان تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها در محوطه دانشگاه نیویورک بازداشت شدند. البته پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ فرد بازداشتی پس از صدور احضاریه دادگاه برای آن‌ها آزاد شدند.

 بسام خواجه، استادیار در دانشکده حقوق کلمبیا در گفت و گو با گاردین از نحوه برخورد رئیس این دانشگاه با اعتراض ها و به میان کشیدن پای پلیس برای بازداشت معترضان انتقاد کرده و گفت : از این اقدام شوکه شده ام.  هر حال این یک اعتراض غیرخشونت آمیز بود. این گروهی از دانشجویان بودند که روی چمن وسط محوطه دانشگاه اردو زده بوده و اعتراض می کردند. هیچ تفاوتی با زندگی روزمره در دانشگاه ندارد.

ملاک آفانه، دانشجوی حقوق که در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تظاهرات کرده به نیویورک تایمز می گوید:  ما همه یک جبهه متحد هستیم. این اعتراض ها الهام گرفته از اقدام دانشجویان کلمبیا است  به نظر من قلب جنبش دانشجویی هستند.  شجاعت و همبستگی آنها  با فلسطین واقعاً الهام بخش همه ما بود.

یک دانشجوی حقوق در دانشگاه ییل نیز به نیویورک تایمز گفت: بسیار وحشتناک است که واکنش به دانشجویانی که از آزادی بیان خود استفاده می کنند و در اعتراضات مسالمت آمیز در محوطه دانشگاه  شرکت می کنند ، اعزام پلیس و دستگیری 50 دانشجو باشد.

 

دیگر خبرها

  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • خولین آلوارز: سیتی این فصل هم دبل می‌کند
  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس
  • انتقاد تند پسر اسطوره استقلال از کمیته انضباطی | مخالفت‌ها با قهرمانی استقلال کم کم علنی می‌شود
  • لیورپول برد و در کورس قهرمانی باقی ماند