Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:29:22 GMT

نیازهای فناورانه بنگاه‌های تولیدی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۵۵۷

نیازهای فناورانه بنگاه‌های تولیدی رفع می‌شود

«تاپ» عنوان طرح و سامانه‌ای است که توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در آن در نظر گرفته شده است. این طرح به عنوان یک پلتفرم یکپارچه برای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه بنگاه‌های تولیدی و تجاری با تکیه به توانمندی‌های بخش پژوهشی اجرا می‌شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از اهدافی است که در طرح «تاپ» دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از دیگر اهداف آن می‌توان به ترغیب اساتید و پژوهشگران برتر برای انجام پروژه‌هایی که در سامانه طرح تاپ به ثبت رسیده است، اشاره کرد.

«تاپ» در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی اجرا می‌شود. هر یک از این افراد برای انجام پروژه‌های پژوهشی و فناورانه خود می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با داشتن بانک اطلاعاتی ارزشمند مشتمل بر 35 هزار پژوهشگر برای پیاده سازی این طرح همکاری خود را افزایش می‌دهد. در این راستا صندوق و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری این طرح همکاری با یکدیگر را در راستای اجرای بهتر این طرح تقویت می‌کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه تاپ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های فناورانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است