Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن نباید از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشند گفت: در بیرجند زمین خالی زیاد است اما متعلق به راه و شهرسازی نیست. - اخبار استانها -

حسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به آخرین وضعیت اقدام ملی مسکن در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن  از سال قبل آغاز و طرح‌هایی برای کمبود مسکن مردم پیش‌بینی شده که در این راستا در استان خراسان جنوبی برنامه ابلاغی ابتدا احداث دو هزار و 450  واحد در بیرجند و سایر شهرستان‌ها بود که این مقدار  را به 4600 واحد رساندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: ضمن افزایش سهمیه برای این طرح در استان، خوشبختانه توانستیم تامین زمین را انجام دهیم و در حال حاضر در استان 11 هزار و 695 نفر طی سه مرحله  ثبت نام کردند که تعداد زیادی واجد شرایط نیستند چون فرم ج قرمز یا سابقه مالکیت دارند که این افراد از گردونه حدف می‌شوند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان در سه فاز ثبت نام کردند که در فاز اول 5 هزار و 198 نفر ثبت نام شد و در فاز دوم 5 هزار و 401 نفر ثبت نام اولیه را انجام دادند افزود: برای متقاضیانی که در فاز اول ثبت نام کردند مدارک بررسی شده که 14 تیرماه آخرین فرصت بارگذاری مدارک آنها بود  و برای فاز دوم در حال تدارک مدارک هستیم.

بیش از 44 هزار نفر در طرح ملی مسکن در استان کرمان ثبت‌نام کردند6000 نفر برای طرح ملی مسکن در گیلان ثبت‌نام کردندمهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح ملی مسکن تا اطلاع ثانوی تمدید شد

علیزاده با بیان اینکه آن دسته از شهروندان که خانه ندارند و از فرصت ثبت نام در این طرح جا مانده‌اند فعلا برنامه‌ای برای ثبت نام و بازگشایی مجدد سایت وجود ندارد افزود: آنهایی که درمرحله دوم و سوم ثبت‌نام کردند متقاضیان کارهای خود را انجام دهند که سومین مرحله از روند تکمیل ثبت‌نام، ارائه مدارک به پست است که از آن طریق برای ما ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از مدارک ارائه گواهی کفالت سرپرسی است این گواهی برای افرادی است که سرپرست مرد یا خانمی یا فرزندی را بر عهده دارند و مراجع قضایی این مدرک را برای فرد صادر می‌کنند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایط این طرح عدم دریافت تسهیلات مسکن است و نباید فرم ج متقاضیان قرمز باشد که کار بررسی فرم ج توسط همکاران ما انجام می‌شود و مبلغی از فرد متقاضی دریافت نمی‌شود اما بررسی سابقه مالکیت افراد به اداره ثبت می‌روند و در پست هم برای تهیه این پرونده مبلغی گرفته می‌شود.

علیزاده افزود: آنهایی که وام مسکن از بانک مسکن هم اخذ کردند این طرح شامل حال آنها نمی‌شود  چرا که هر تسهیلات مسکنی که دریافت کرده باشند این شرایط شامل حال آنها نمی‌شود و فرد متقاضی باید حداقل سابقه 5 سال سابقه سکونت در همان شهر مدنظر را داشته باشد و برای نظامیان با توجه به نوع ماموریتی که دارند سابقه سکونت مطرح نیست.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه  و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در مرکز استان زمین خالی زیاد است اما متعلق به دستگاه‌هایی غیر از راه و شهرسازی است که وظیفه‌ای برای تامین مسکن ندارند در حالی که دستگاه متولی مسکن، زمین زیادی در اختیار ندارد.

 وی در ادامه در پاسخ به گرانی زمین و مسکن گفت: بخشی از افزایش قیمت مسکن هم سراسری و مانند دیگر نقاط کشور و بقیه اقلام زندگی است و البته افزایش قیمت مصالح هم در رشد بهای زمین و مسکن موثر است.

علیزاده با اشاره به اینکه در بیرجند به اندازه تقاضا در قالب طرح مسکن ملی زمین تامین شده است و مشکلی در این زمینه نیست البته بیش از پنج هزار نفر، ثبت نام کردند که همه واجد شرایط نیستند اما برای چهار هزار و 500 نفر زمین تامین شده است.

انتهای پیام/ 254/ی

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... لرستان| شهرستان کوهدشت و رومشکان در طرح ملی مسکن نادیده گرفته شدند کردستان| روایت معاون وزیر راه از اما و اگرهای اجرای طرح ملی مسکن ۸۸۹۰ واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرسازی خراسان جنوبی طرح ملی مسکن راه و شهرسازی ثبت نام کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید دایی اظهار کرد: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

وی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

داعی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافتهای فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهرهای استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافتهای فرسوده هستند.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است