Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روسیا الیوم، عناصر مسلح که احتمال می‌رود وابسته به داعش بودند، در کمینی به نیروهای نظامی نیجریه در مسیر ارتباطی دو شهر دامبوا و مایدوگوری واقع در شمال شرق نیجریه حمله کردند.

براساس این گزارش، ۳۰ سرباز در این حمله ناپدید شدند و اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.

ماه گذشته نیز عناصر تروریستی به دو منطقه خودمختار «مونگونو» و «نگانزای» در ایالیت بورنو حمله کردند که در اثر این دو حمله، ‌ ۶۰ تن کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه دیگر آن موسوم به دولت اسلامی آفریقای غربی تاکنون هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده‌اند.

گروه بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت‌های تروریستی خود را از منطقه‌ای در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و به تدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، براثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن از مردم نیجریه کشته و حدود سه میلیون نفر آواره شده‌اند.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش نیجریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش نیجریه تروریسم گروه تروریستی داعش نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • لحظه هولناک تصادف ۲ بالگرد نظامی | ۱۰ سرنشین کشته شدند + فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت