Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رحمانی شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان شهرضا که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۷۸ درصد جمعیت استان جمعیت شهری و ۱۲ درصد جمعیت روستایی هستند،

وی با بیان اینکه مسکن روستایی و اختصاص زمین برای ساختمان دهیاری‌ها و مراکز صنعتی و دامداری از مشکلات اساسی روستاییان است، با اشاره به مشکل اشتغال روستاییان تصریح کرد: در سه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال به روستاها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: روستاییان با ارائه طرح و معرفی سرمایه گذار می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به شرکت‌های تعاونی روستایی و گفت: این شرکت‌ها باید پروژه‌ها و بازار فروش محصولات روستایی را در دست گرفته و سوددهی داشته باشند.

رحمانی بیان داشت: استفاده از سنگفرش و نمای کاهگلی و سنتی روستایی باید جایگزین آسفالت و نمای شهری در روستاها شود و نباید معماری شهری را به روستا ببریم.

ناصر اسدی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ سال از تشکیل دهیاری‌ها می‌گذرد و این امر باعث ساماندهی خدمت رسانی به روستاها شد، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روستاییان مشکل مسکن و نبود زمین برای احداث واحدهای صنعتی و دامداری است.

وی از مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری درخواست کرد برخی اختیارات تفکیک و تخصیص زمین و مسکن روستایی به شهرستان واگذار تا مشکلات روستاییان با سرعت بیشتری حل شود.

فرماندار شهرستان شهرضا افزود: ملاک طرح‌های هادی روستایی جمعیت ثبت شده در سرشماری سال ۹۵ است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

اسدی با بیان اینکه جمعیت بعضی از روستاها در فصول بهار و تابستان ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: این موضوع باید در بازنگری طرح‌های هادی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرضا اشتغال روستایی را دغدغه‌ای جدی برشمرد و تاکید کرد: دهیاران باید زمینه‌ها و فرصت‌های ایجاد اشتغال در روستاها را شناسایی و از طرح‌های مشارکتی اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راه استفاده کنند.

اسدی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و تصریح کرد: روستاهای هونجان و اسفرجان شهرضا ظرفیت‌های گردشگری خوبی دارند که استفاده از آنها زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم می‌کند.

مشکلات حمل و نقل روستایی، نبود زمین برای کشاورزی، مسکن و ایجاد واحدهای صنعتی و دامداری، اشتغال و گردشگری از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه توسط دهیاران بود.

کد خبر 4970167

منبع: مهر

کلیدواژه: علی رحمانی مشکلات روستاها ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد

حبیب الله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون اقدامات و فعالیت‌های مهمی در حوزه مسکن روستایی در استان ایلام رخ داده که منجر به مهاجرت معکوس در بسیاری از روستا‌های این استان شده است.

وی گفت: در این مدت (۲ سال گذشته) ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مسکن روستایی به هشت هزار و ۲۴۸ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریالی کمک بلاعوض به متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه در استان، افزود: این میزان تسهیلات به هزار و ۷۶۶ نفر پرداخت شده است.

محبی خاطرنشان کرد: تحویل پنج هزار و ۴۶۰ تن سیمان و ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به متقاضیان ساخت مسکن در مناطق محروم نیز توسط بنیاد مسکن طی ۲ سال گذشته در استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: در این بازه زمانی بیمه رایگان ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در استان پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام