Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید با تاکید بر اینکه ترامپ مفهوم رئیس جمهوری آمریکا را درست درک نکرده از حسادت وی نسبت به رهبران سیاسی بزرگ دنیا از جمله سران روسیه و چین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جان بولتون"، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفتگویی با پایگاه "دویچه وله" از بی اعتمادی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا به کارکنان خود و حسادتش نسبت به مهره های بزرگ در سیاست جهانی سخن گفته و مبارزات قدرتی داخلی در کاخ سفید را به عنوان بخشی از سبک رهبری وی توصیف کرده و گفت: من فکر می کنم ترامپ نه تنها به بروکراسی سیستم خود، بلکه نسبت به کارکنانش هم بی اعتماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترامپ هنوز درست نفهمیده که رئیس جمهور ایالات متحده بودن چه مفهومی دارد.

جان بولتون در بخش دیگری از این گفتگو درباره تصورات ترامپ نسبت به برخی رهبران جهان گفت: من روانپزشک نیستم و انسان ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار نمی دهم.

وی در عین حال گفت: ترامپ به صورت مشخص به شی جینپینگ و ولادیمیر پوتین حسادت می‌کرد. او گفتگو با شخصیت های بزرگ را دوشت داشت. شما می دانید که اشخاص بزرگ گرد هم جمع می شوند و کارهایی بزرگ را انجام می دهند و من اعتقاد دارم که این تصوری ساده از مسئله بود.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا می ترسید گفت: من فکر نمی کنم که از او می ترسید.

وی درباره مبالغه در انتقاد از ترامپ هشدار داده وگفت: خیلی چیزها برای انتقاد از ترامپ وجود دارد، اما اگر مردم فراتر از آنچه باید و درباره آنچه به آن نیاز دارند انتقاد کنند، این روند استدلال های آن ها علیه ترامپ را تقویت نکرده بله تضعیف می کند. این مسئله بسیاری از طرفداران ترامپ را تشویق می کند که بگویند قربانی توطئه هستند.

بولتون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که با گذشت زمان تعداد اعضای دولت که آماده بودند ترامپ را در برخی موضوعات به چالش بکشند کم شده است.

وی همچنین گفت: وظیفه ما در برابر قانون اساسی وقتی با چنین رئیس جمهوری مواجه می شویم تنها این نیست که با تکریم و تمجید از وی به خودمان احساس خوبی بدهیم، بلکه باید کار درست را انجام دهیم. کسی که نمی خواهد یک دستوری را اجرا کند باید استعفا کند و این گامی مسئولانه است.

بولتون همچنین درباره این ادعاها که اطلاعات درباره تبانی روسیه با نیروهای شبه نظامی طالبان در افغانستان برای کشتن نیروهای ائتلاف در ازای دریافت جایزه به ترامپ اطلاع داده نشده است ابراز شگفتی کرد.

وی البته بدون اینکه درباره این مسئله اظهار نظری کند گفت وی فکر نمی کند که اصلا ترامپ گزارش هایی که برای او آماده می شود را بخواند.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید همچنین گفت ه در طول 17 ماه خدمتش در کاخ سفید هرگز ندیده که ترامپ گزارش های اطلاعاتی روزانه که برایش آماده می شود را بخواند.

پیشتازی 4 درصدی بایدن نسبت به ترامپبایدن: پوتین، ترامپ را مانند «توله سگ» به این طرف و آن طرف می‌بردترامپ: برخی‌ها به دلایل سیاسی می‎خواهند مدارس آمریکا بسته باقی بماند

وی همچنین این ادعای کاخ سفید که ترامپ مطلع ترین شخص روی کره زمین است را رد کرده و گفت: بر خلاف آن چه برخی مشاوران ترامپ می گویند وی بسیاری از اطلاعات سازمان های اطلاعاتی را آن طور که باید مورد استفاده قرار نمی دهد.

بولتون همچنین گفت که ترامپ برای دیدار با رئیس کره شمالی هم به خوبی آماده نشده بود. به گفته بولتون ترامپ تنها با این هدف به این دیدار رفته بود که هر گونه توافقی را با کیم ببندد.

وی افزود: من فکر نمی کنم او فهمیده که چه انجام می داد. او میل داشت که توافقی درباره برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی منعقد شود. فکر نمی‌کنم مطالعه او روی این مساله کافی بوده باشد. بهتر می‌شد اگر رئیس‌جمهوری آمریکا موارد را مطالعه می‌کرد و آن‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌داد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... کره شمالی: انجام مذاکره‌ای دیگر با آمریکا فایده‌ای ندارد/ مذاکره با ترامپ فقط برای واشنگتن مفید خواهد بود پیشتازی ۴ درصدی بایدن نسبت به ترامپ ریشه‌های مشکلات شخصیتی ترامپ از زبان برادرزاده‌اش در کتابی افشاگرانه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از ظهر شنبه به وقت تهران «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و او را «ناشایست» خواند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» ترامپ مدعی شد: «اگر من رئیس جمهور بودم، ایران اسرائیل را تهدید به حمله نمی‌کرد. زمانیکه من رئیس جمهور بودم ایران هرگز حمله نکرد و در موقعیتی نبود که این کار را انجام دهد.»

وی افزود: «رئیس جمهوری داریم که نمی‌تواند دو جمله را به هم بچسباند.»

بر اساس این گزارش، ترامپ بارها عملکرد رقیب دموکرات خود را زیرسؤال برده و گاف‌های متعدد او را به باد تمسخر گرفته است.

ترامپ در کارزار انتخاباتی در خصوص ناتوانی جسمانی بایدن گفت «رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست. نمی تواند حرف بزند. کل جهان در حال فروپاشی است. جهان در آتش‌ آست. آن‌ها دیگر هیچ احترامی برای کشور ما قائل نیستند».

ترامپ که معتقد است در صورتیکه در دور قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برگزیده شده بود، بسیاری از بحران‌های فعلی در جهان رخ نمی‌داد، گفته است «رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند در یک صحنه، پله‌ها را پیدا کند و نمی‌داند چه غلطی می‌کند و ما در نهایت ممکن است وارد یک جنگ جهانی شویم».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا ادامه دا :«ایالات متحده در دوره بسیار خطرناکی قرار دارد و دلیل آن این است که رئیس‌جمهور نالایقی دارد.»

کد خبر 843967 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • ترامپ: بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  • ترامپ: رئیس‌ جمهوری داریم که نمی‌داند که کجاست!
  • ترامپ: شاید به جنگ‌جهانی برسیم