Web Analytics Made Easy - Statcounter

شخصی در دفتر رسانه‌ای صدراعظم آلمان به جاسوسی برای مصر و فروش اطلاعات مخالفان دولت قاهره که در آلمان زندگی می‌کنند، متهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد یکی از کارمندان دفتر رسانه‌ای دولت این کشور چندین سال برای دستگاه امنیتی مصر فعالیت می‌کرده است.

به نوشته وبگاه «دویچه وله»، این شخص که برای بخش خدمات مراجعین در دفتر رسانه‌ای فدرال آلمان کار می‌کرده، اطلاعاتی را درباره مخالفان دولت مصر مستقر در آلمان، در اختیار سرویس‌های جاسوسی این کشور قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی عمومی فدرال آلمان نیز با تایید اتهام جاسوسی این شخص – که تا دسامبر ۲۰۱۹ در دفتر رسانه‌ای فدرال مشغول به کار بود – گفت تحقیقات درباره وی هنوز ادامه دارد.

روزنامه «بیلد» آلمان نیز در این باره نوشت: «نشانه‌هایی وجود دارد که سرویس‌های [امنیتی] مصر در تلاش هستند مصری‌هایی را که در آلمان زندگی می‌کنند برای مقاصد اطلاعاتی استخدام کنند».

بر این اساس، دولت آلمان معتقد است دستگاه‌های جاسوسی مصری به دنبال کسب اطلاعات درباره مخالفان مصری و اعضای گروه «اخوان المسلمین» هستند که در آلمان زندگی می‌کنند.

«استفان سیبرت» رئیس دفتر رسانه‌ای فدرال و سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با امتناع از پاسخ دادن به سوالات در این موضوع، گفت: «ما درباره تحقیقات جاری یا مسائل کارمندان خود صحبت نمی‌کنیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان مصر جاسوسی دفتر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه/ شهادت ۳۰ کودک فلسطینی در اثر قحطی

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای از به شهادت رسیدن ۳۰ کودک فلسطینی بر اثر قحطی و ارتکاب ۳ هزار قتل عام از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۰ کودک در اثر قحطی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

در ادامه بیانیه آمده است: «رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه نزدیک به ۳ هزار قتل عام انجام داده است.»

پیشتر هم مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه گفته بود « ارتش رژیم اشغالگر همچنان به سیاست گرسنه نگه داشتن فلسطینیان در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • رژیم اشغالگر ۴۰۰ تن را در بیمارستان الشفاء اعدام کرد
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد
  • کمکی به شمال غزه ارسال نشده است | از کار افتادن ۳۲ بیمارستان
  • ۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه
  • ۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه/ شهادت ۳۰ کودک فلسطینی در اثر قحطی
  • غزه: سیستم بهداشتی به کلی فروپاشیده است
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • کشته شدن ۲۷ تروریست الشباب در جنوب سومالی
  • سفیر اسبق آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا به ۱۵ سال حبس محکوم شد