Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله دیر اشپیگل آلمان نوشت که وزیران دارایی و خارجه آلمان دعوت برای مشارکت در نشست وزرای گروه صنعتی هفت در آمریکا را رد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مجله نوشت که آلمان به دولت آمریکا ابلاغ کرده که وزرای دیگری را به جای اولاف شولتز، وزیر دارایی و هایکو ماس، وزیر خارجه به نشست کوچک ۲۹ ژوئیه اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله نوشت که کشورهای دیگری هم در گروه هفت چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند.

اخیرا سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد مرکل پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حضور شخصی در آمریکا جهت مشارکت در نشست سران گروه اقتصادی هفت را رد کرده است.

ترامپ در ماه مه اعلام کرد که نشست سران گروه هفت را به ماه سپتامبر یا موعد دورتر موکول خواهد کرد و دایره مشارکت کنندگان در این نشست را گسترده تر کرده و روسیه، استرالیا، کره جنوبی و هند را نیز به این نشت دعوت خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه هفت آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان

ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست. 

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت، جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت های غربی علیه کشورهای مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

آیا عادی سازی روابط بین کوزوو و صربستان ممکن است؟رئیس جمهور صربستان در گفتگو با رئیسی: در مبارزه با تروریسم در کنار ایران ایستاده‌ایم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • برگزاری نشست مشتر ک هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه