Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@10:28:34 GMT

مصونیت قضایی ترامپ برداشته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۰۹۰۴

خرداد: دیوان عالی آمریکا طی حکمی اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به طور کامل از تحقیقات جنایی مصونیت ندارد و بالاتر از قانون نیست.
به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این حکم شکستی برای ترامپ به شمار می‌رود و او را ملزم به ارائه سوابق مالی خود به دادستان نیویورک می‌کند.
با این وجود دیوان عالی کمیته‌های کنگره را از دسترسی به سوابق مالی ترامپ منع می‌کند که این امر می‌تواند به محرمانه ماندن سوابق مالی وی تا پایان دوره ریاست جمهوری و یا برای همیشه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیوان حکم داده که ترامپ در برابر تلاش‌های دادگاه منطقه‌ای «منهتن» برای دسترسی به اسناد مالی‌اش مصون نیست.
دفتر دادستان منطقه‌ای منهتن هنگام تحقیق درباره اقدام احتمالی ترامپ برای پرداخت حق‌السکوت به دو زن خواستار دسترسی به سوابق مالیاتی ترامپ شده بود. ترامپ بر خلاف روسای جمهور قبلی آمریکا سوابق مالیاتی‌‌اش را مخفی نگاه داشته است.
روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت حکم دیوان عالی آمریکا به معنی آن است که ترامپ باید سوابق مالی‌اش را به دادستان‌های نیویورک‌ ارائه دهد. قضات دیوان عالی با ۷ رأی موافق و ۲ رأی مخالف این حکم را صادر کردند.
در پرونده دیگر که مربوط به درخواست‌های کمیته‌های کنگره برای دسترسی به سوابق مالیاتی ترامپ است دیوان عالی آمریکا باز هم با ۷ رأی موافق و ۲ رأی موقتاً دسترسی قانونگذاران آمریکایی به این اسناد را مسدود و اعلام کرد این اسناد باید در دادگاه رده پایین‌تر مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرند.
رسانه‌های آمریکا می‌گویند ترامپ نخستین نامزد انتخاباتی در ۴۰ سال گذشته است که در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ سنت انتشار اسناد مالیاتی توسط نامزدها را شکست و آنها را منتشر نکرد.
ترامپ مکررا گفته که هیچ اجباری برای انتشار اسناد مالیاتی خود ندارد. او می‌گوید مشکلی با این قضیه ندارد اما تا وقتی که اسنادش در حال حسابرسی است، از ارائه آنها خودداری خواهد کرد. برچسب ها: ترامپ ، مصونیت قضایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ مصونیت قضایی سوابق مالی دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • معاون جدید امور بین‌الملل بنیاد سعدی منصوب شد/ سیدعلی موسوی‌زاده کیست؟ + سوابق
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم
  • فشار مالیاتی از گُرده ضعفا برداشته شد
  • ۶ ماه حساس برای جو بایدن