Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت، آموزش و پرورش را به استفاده از امکانات فضای مجازی در ایام تابستان در راستای آموزش و تقویت دانش‌آموزان توصیه کرد و از مسوولان این وزارتخانه خواست در این ایام که دانش‌آموزان فراغت و فرصت دارند از امکاناتی که در فضای مجازی به وجود آمده است برای تکمیل آموزش‌هایی که دانش‌آموزان در سال گذشته داشتند و همچنین پُرکردن ساعات فراغت و تقویت خودمراقبتی و مهارت آنها در شرایط فعلی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در شبکه شاد ایجاد شده فعالیت ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت است و از این بستر بهترین آموزش‌های مربیان در دسترس همه دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

بر این اساس هم معاونت های مختلف آموزش و پرورش و هم مراکز غیردولتی درصدد هستند که برای تداوم آموزش دانش آموزان و همچنین اوقات فراغت آنها اقدام کنند.

سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار داشت: در بستر شبکه شاد ظرفیتی ایجاد شده که همه مدارس در صورتی که متقاضی داشته باشند،  بتوانند به نوعی به پایگاه اوقات فراغت مجازی تبدیل شوند.

وی با یادآوری این که در هر استان یک پایگاه اوقات فراغت پشتیبان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از زمانی که برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان آغاز شود، در ابتدا و پایان هر هفته هشت محتوا، یعنی ۱۶ محتوا در هر هفته تولید می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین گفت: کل اوقات فراغت دانش‌آموزان ۶ هفته است، از این رو فایل‌هایی با محتواهای مناسب برای آنها در شبکه شاد بارگزاری می شود.

حسینی ادامه داد: در مناطقی که وضعیت شیوع ویروس کرونا بهتر باشد، برنامه‌های اوقات فراغت حضوری هم در حوزه‌های هنری، دینی، ورزشی  در رشته‌های مختلف در این پایگاه‌ها فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی در ایام تابستان علاوه بر بهره مندی از این امکانات با ثبت‌نام در سامانه همگام می توانند از خدمات اوقات فراغت مدارس نیز استفاده کنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: همه برنامه‌های تلویزیونی که در حال حاضر از صدا و سیما پخش می‌شود، دانش آموزان استثنایی به جز ناشنوایان هم می توانند استفاده کنند، اما بخشی از دانش آموزان استثنایی که ناشنوا هستند، بدون زبان اشاره یا زیرنویس نمی‌توانند از این برنامه‌ها استفاده لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان مدارس سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی