Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر هیچ کدام از حاضران از جنایت آمریکا در ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران حمایت نکردند.

به گزارش مشرق، «اسماعیل بقایی هامانه» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»  نشست روز پنجشنبه در شورای حقوق بشر درباره موضوع شهید سردار سلیمانی را مهم توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقایی هامانه گفت: «شهید سلیمانی یک فرمانده عالی رتبه یک کشور مستقل بود و ما حق پیگرد قضایی (درباره عاملان ترور وی) داریم و یکی از اصول حقوق بین الملل به کارگیری راه‌های قضایی داخلی قبل از انتقال به نهادهای بین المللی است».

بیشتر بخوانید: عصبانیت پامپئو از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی

او گفت: «امروز هیچ کشوری از اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی اعلام موافقت نداشت و اروپایی‌ها هم در موضع حمایت از اقدام تروریستی آمریکا نبودند و هیچ سخنرانی یا صحبتی در حمایت از کار آمریکا در ترور سلیمانی در نشست امروز در کار نبود».

خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح  منشور ملل متحد خواند. 

خانم کلامارد که گزارش جدید خود در مورد قتل‌های خودسرانه از طریق به کارگیری پهپادهای نظامی را به نشست شورا ارائه می‌کرد، تاکید کرد: اقدام آمریکا مطابق هیچ از موازین حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل قابل توجیه نیست. 

بقایی هامانه هم دراین نشست در حالی که تصویری از سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را در  کنار خود قرار داده بود به ایراد نطق پرداخت و سردار سلیمانی را  سرباز بزرگ ایرانی و مدافع واقعی حقوق بشر و کرامت انسانی در برابر سلطه گری، اشغال و تروریسم داعش معرفی کرد که توسط شقی‌ترین انسان‌های روی‌زمین به طرز وحشیانه ای ترور شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم شورای حقوق بشر شهید سلیمانی ترور آمریکا سردار حاج قاسم سلیمانی داعش سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر آمریکا در ترور سردار سلیمانی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی حجابی و بدپوششی
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد