Web Analytics Made Easy - Statcounter

برادر قاضی منصوری گفت: برادرم دو روز منتظر هماهنگی جهت بازگشت به ایران بود، اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت و در اقدامی تأمل برانگیز با وجود اینکه او در اختیار سفارت بود، تحویل پلیس رومانی شد.

برادر غلامرضا منصوری در گفتگو با ایلنا، در خصوص آخرین جزئیات و اخبار از پرونده برادر خود، اظهار کرد: درباره مرگ برادرم در کشور رومانی باید گفت که با توجه به اینکه اراده او صد درصد به بازگشت به کشور بود، در تاریخ ۹۹/۳/۲۱ به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور رومانی مراجعه کرد که مورد تأیید سخنگوی وزارت امور خارجه نیز قرار گرفت و دو روز منتظر هماهنگی جهت بازگشت به ایران بود، اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت و در اقدامی تأمل‌برانگیز با وجود اینکه برادرم در اختیار سفارت بود، تحویل پلیس رومانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پی این اقدام، برادرم با آنکه مصمم به بازگشت به ایران بود و این مسئله را به کرات اعلام کرده بود، در اتفاق غیرمنتظره‌ای خبر قتل او از رسانه‌های رومانی پخش و مورد تأیید مسئولان قضایی و پلیس بین‌الملل کشور قرار گرفت.

برادر غلامرضا منصوری گفت: تاکنون هیچ مقام رسمی اعم از اجرایی و قضایی با خانواده منصوری هیچ تماسی نداشته‌اند که مورد را تأیید یا تکذیب کنند و اطلاعات ما صرفاً همان مطالب ضد و نقیضی است که از رسانه‌ها پخش می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه با گذشت نزدیک به یک ماه از مرگ برادرم، علیرغم پیگیری‌های مجدانه خانواده و مراجعات و مکاتبات مکرر با مسئولان وزارت خارجه و مسئولان قضایی در خصوص استرداد جسد که حداقل مطالبه یک خانواده است، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و خواسته خانواده بعد از تحمل رنج و محنت فراوان، استرداد جسد آن مرحوم برادرم است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قاضی منصوری مرگ قاضی منصوری بازگشت به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند

سازمان بین‌المللی نجات کودکان اعلام کرد حدود 250 هزار کودک افغانستانی پس از بازگشت اجباری از پاکستان با کمبود سرپناه، غذا و دسترسی به آموزش مواجه‌ هستند.

نظرسنجی این سازمان نشان می‌دهد که 99 درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان، غذای کافی برای خوردن ندارند.

این سازمان در گزارشی اظهار داشت از اردیبهشت سال گذشته که دولت اسلام‌آباد روند اخراج اجباری افغان‌ها را آغاز کرد تاکنون 520 هزار شهروند افغانستان به کشورشان اخراج شده‌اند.

این سازمان مدافع حقوق کودکان تاکید کرد تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان، کودکان هستند که از گرسنگی رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، حدود سه چهارم بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، برای اینکه کودکان خردسال بتوانند حداقل در دو روز هفته گذشته غذا بخورند، حجم وعده‌های غذایی بزرگسالان را کاهش داده‌اند.

حدود چهل درصد از بازگشت‌کنندگان و خانواده‌های جوامع میزبان، مجبور بوده‌اند حداقل در سه روز از هفته غذا قرض بگیرند یا به دوستان و اقوام خود تکیه کنند.

طبق این نظرسنجی، نزدیک به یک ششم از خانواده‌های اخراج شده در خیمه زندگی می‌کنند و لوازم خانگی بسیار محدودی برای تأمین معیشت خود دارند یا اصلاً وسایلی ندارند.

نظر سنجی نشان می‌دهد که تنها یک سوم از پناهجویان اخراج شده توانسته‌اند دارایی‌های خود را از پاکستان به افغانستان بیاورند.

در همین حال، تقریبا نیمی از بازگشت‌کنندگان می‌گویند که در افغانستان شغلی وجود ندارد و 81 درصد نیز هیچ مهارتی برای اشتغال ندارند.

سازمان نجات کودکان می‌گوید که تقریباً دو سوم (65 درصد) از کودکانی که به افغانستان بازگشته‌اند، در مدارس ثبت‌نام نشده‌اند.

ارشاد ملک رئیس سازمان نجات کودکان در افغانستان گفت: خانواده‌ها تقریبا بدون هیچ چیز به افغانستان بازمی‌گردند. اکثر آن‌ها برای حمایت از خود به اقوام یا دوستان متکی هستند و این جوامع از قبل منابع کمی برای حمایت از خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • منصوری: مسئولان در پناه مردم ایران هستند
  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • پیام حمله سپاه به اسرائیل از نگاه مرتضی نبوی /هماهنگی میان «میدان» و «دیپلماسی» شرط عقل است
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • بازگشت اهالی ۴ روستای تخلیه شده جاسک به منازل خود
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • آخرین خبر از بازگشت کوین یامگا در فصل آینده