Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در جمعه اول ماه محرم یک حرکت انقلابی در راستای تداوم نهضت عاشوراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور صبح امروز در گردهمایی خادمان مراسم شیرخوارگان حسینی استان کرمان که با حضور دبیر مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در مهدیه مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در روز جمعه اول ماه محرم یک حرکت انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در کرمان به روایت تصویربزرگترین محفل شیرخوارگان حسینی جهان اسلام در حرم رضوی برپا شدهمایش شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس جمکران به روایت تصویر

وی برگزاری این مراسم را در راستای پاسداشت ارزش‌ها و تداوم نهضت عاشورا دانست و افزود: برای هر نهضتی سندهایی وجود دارد که در تاریخ ماندگار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران نیز شهادت بزرگانی مانند رئیس جمهور شهید، رئیس قوه قضائیه و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی سند هستند ادامه داد: در واقعه کربلا نیز اسناد زیادی وجود دارد که مظلومیت سیدالشهدا و حقانیت انقلاب کربلا را نشان می‌دهد.

وی یکی از این سندهای مظلومیت را حضور بانوان از جمله حضرت زینب برای یاری امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: برخورد غیرانسانی جبهه دشمن با خاندان عصمت طهارت و بستن آب و تشنگی خاندان اهل‌بیت(ع) در کربلا نیز از دیگر اسناد این مظلومیت است.

عرب‌پور با بیان اینکه وقتی دشمن آب را بر روی طفلان صغیر می‌بندد و حیات آن را به خطر می‌اندازد نشان از روحیه ددمنشانه دشمن است گفت: وجود حضرت علی اصغر(ع) یک طفل شیرخواره در سرزمین کربلا یک سند عظیم مظلومیت است.

وی با اشاره به اینکه در بین شهیدان کربلا سرباز کوچکی است که ویژگی‌های زیادی دارد افزود: پدر از حالات طفل فهمید که تشنه است چرا که طفلی که زبان بیان نداشت بال بال می‌زد اما دشمن تیری به حلقوم مبارک این طفل زد که سر به پشت برگشت.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی یعنی عاشورا ادامه دارد و دشمن آن روز امروز هم وجود دارد گفت: امروز مراسم شیرخوارگان حسینی در چند کشور و قاره دنیا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرچم عاشورا برافراشته شده است و هیچ‌ وقت به زمین نخواهد افتاد افزود: در استان کرمان از سال 1385 مراسم شیرخوارگان حسینی در جمعه اول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در آن سال بیش از 300 نفر در مراسم حضور داشتند.

عرب‌پور با عنوان اینکه سال گذشته حدود 12 هزار نفر در مراسم شیرخوارگان حسینی در مسجد مقدس صاحب‌الزمان(عج) کرمان شرکت کردند ادامه داد: سال گذشته 6 هزار و 500 دست لباس به کودکان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مراسم شیرخوارگان حسینی در 10 شهرستان مرکزیت دارد بیان کرد: از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در هر نقطه‌ای استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: امسال مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور فیزیکی سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که خودش را نوکر و خادم اهل‌بیت(ع) می‌دانست برگزار می‌شود.

انتهای پیام/511/ ع

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط عاشورا ماه محرم امام حسین (ع) استان کرمان بیشتر بخوانید... روایت یک عمر دلدادگی به اهل بیت(ع)؛ وداع با پایه‌گذار مراسم شیرخوارگان حسینی در اصفهان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در آلمان+عکس گزارش تسنیم از برگزاری روز جهانی شیرخوارگان حسینی در پاکستان +تصاویر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا ماه محرم امام حسین ع استان کرمان عاشورا ماه محرم امام حسین ع استان کرمان برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی مراسم شیرخوارگان حسینی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن

 حسین رضایی در جلسه پیرامون نهضت ملی مسکن در محل فرمانداری گفت: در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای شهروندان در داخل شهر؛ نگاه مان فراتر رفته و برای قشر صنعتگران نیز در خارج از محدوده شهر تدابیر لازم را به کار خواهیم گرفت تا کارکنان در صنایع و کارخانه‌ها نیز در نزدیکی محل کارشان صاحب شهرک شوند.

وی افزود: به همین منظور در رفسنجان ۲ محدوده خارج  از شهر برای نواحی صنعتی مس و کارخانه‌های مسیر جاده کرمان در نظر گرفته شده است؛ البته با کمک راه و شهرسازی و صنایع مذکور، استعلامات دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود تا  طرح بدون داشتن مانع به مرحله اجرایی برسد.

مهدی فاتحی، رییس اداره راه و شهرسازی رفسنجان هم در این خصوص گفت: قبلا عملا در خارج از محدوده شهری تعریفی برای اجرای طرح مسکونی نبود؛ اما دولت این فرصت را به وجود آورده تا گامی موثر برای صنعتگران برای خانه دار شدن بردارد.

وی افزود: نیاز به مسکن امروز امری است که برای جوانی جمعیت باید اجرا شود و جوانان اگر دارای سرپناه باشند می‌توانند ازدواج کنند و د رنهایت بدون دغدغه به جوانی جمعیت کمک کنند.

فاتحی تصریح کرد: طرح اولیه و پهنه اولیه خارج از شهر رفسنجان در ۲ جاده سرچشمه و کرمان در حال بررسی است و اگر جانمایی شوند می‌توان طرح نهضت ملی مسکن را برای کارگران، کارکنان صنایع مس و کارخانه‌های جاده کرمان اجرایی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • برگزاری مراسم روز ارتش در پادگان آموزشی صفرپنج کرمان
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • از کشتن افراد عینکی به جرم روشنفکر بودن تا حذف پول و مذهب از مناسبات اجتماعی / فاجعه‌بارترین حرکت قرن بیستم برای ساخت اتوپیای روستایی