Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران عادلی روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد بر مبنای منابع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر می‌چرخد، این ۲ منبع اقتصاد دنیا را پیش می‌برد و اقتصاد انرژی مهمترین اصل در این حوزه است.

وی ادامه داد: کرونا ۷۰ درصد پروازهای دنیا را لغو کرد و بسیاری از خودروها در پارکینگ‌ها پارک شد و کارخانه‌ها که بزرگترین مصرف‌کننده‌های انرژی بودند کم کار شدند از همین رو حجم زیادی از انرژی صرفه‌جویی و تقاضای جهانی برای نفت کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عادلی، احیای محیط‌زیست را از مهمترین تاثیرات مثبت شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: شیوع جهانی کرونا، از وارد شدن co۲ به طبیعت جلوگیری کرد و برخی کارشناسان منابع طبیعی معتقدند که به اندازه ۱۰ سال، برنامه‌های این حوزه جلو افتاده است و این باعث شد منابع موجود تا حدی حفظ شود و هوا و محیط‌زیست نفس تازه‌ای بکشد از همین رو امید است با تغییر رفتار دولت‌ها در جهان در دوران پساکرونا ، از بسیاری از مشکلات و آسیب‌های حوزه محیط‌زیست کاسته شود و وضعیت کره زمین بهتر شود.

محقق همکار آکادمی انرژی اروپا مستقر در شهر خرونینگن هلند با اشاره به تحلیل صاحبنظران بین‌المللی در مجله وال‌استریت ژورنال در خصوص بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: به عقیده تحلیلگران جهانی، بحران شیوع ویروس کرونا، بزرگترین بحرانی که بشر مدرن بعد از انقلاب صنعتی با آن مواجه شده است اما در عین حال جای امیدواری دارد که پس از آن اقتصاد وارد مرحله رشد خود شود.

عادلی ادامه داد: از همین رو می‌توان گفت بحران کرونا، سخت‌ترین بحرانی است که بشر مدرن در ۲۰۰ سال اخیر با آن مواجه شده است اما جای نگرانی ندارد چون کره زمین در چندماهی که اقتصاد جهان تعطیل شده بود نفس تازه‌ای کشید و منابع انرژی ذخیره و شرایط برای تداوم فعالیت‌های اقتصادی مناسب است.

این استادیار دانشگاه‌های لرستان و شهرکرد در ادامه با اشاره به تاثیرات مثبت و منفی کرونا بر اقتصاد ملی، اظهار داشت: چند ماه بیشتر از وقوع بحران کرونا  نگذشته است و هنوز اثر آن وجود دارد از همین رو به طور دقیق نمی‎توان گفت که این بحران چه پیامدهایی در بلندمدت بر اقتصاد کلان به دنبال دارد اما با این وجود کرونا با تاثیرات مثبتی و منفی در همین دوران خود را نشان داده است.

عادلی ادامه داد: از تاثیرات مثبت می‌توان به دورکاری کارمندان و تمرین دولت برای کوچک کردن بدنه خود، صرفه‌جویی در انرژی و منابع کشور با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، تمرین تصمیم‌گیری‌های سریع و بدون بروکراسی اداری و جبران بخشی از کسری بودجه دولت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها به ویژه در بحث انرژی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اختصاص بخشی از بودجه به بخش درمان، تعطیلی صادرات و رکود اقتصاد به ویژه در بخش خدمات، آسیب پذیری اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی، راه آهن و بخش حمل و نقل و تعطیلی اصناف خُرد و واحدهای تولیدی نظیر پوشاک نیز از جمله تاثیرات منفی کرونا است.

عادلی افزود: به نظر می رسد دولت بتواند برنامه‌های اقتصادی بلندمدت برای تحقق توسعه پایدار طرح‌ریزی کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری تجارت پروندهٔ خبری تبعات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان از نگاه اساتید دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری تجارت انرژی تجدیدپذیر ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری تجارت ویروس کرونا همین رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

پروفسور هاشم شرقی پس از سال‌ها تلاش علمی و کسب جایگاه‌های ملی و بین المللی در رشته شیمی به دلیل بیماری و کهولت سن در ۷۵ سالگی درگذشت.

این استاد برجسته، عناوینی، چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمی‌دان برجسته کشوری، استاد نمونه کشوری، چهره ماندگار استان فارس و برگزیده جایزه نخبگی علامه طباطبایی و عنوان پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

نام پروفسور هاشم شرقی از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت و عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران است.

این شیمیدان برجسته کشوری سال‌های پایانی عمر در بستر بیماری بود و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم و از شاگردان این استاد پیشکسوت، در سفر ۲ سال گذشته خود به شیراز با حضور در منزل پروفسور شرقی از او عیادت کرد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز در پیامی با بیان اینکه هجرت این دانشمند فرزانه و شخصیت علمی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه علمی کشور است، بیان کرد: شادروان پروفسور شرقی، عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و تعلم فرزندان این مرزوبوم کرد و عاملی بسیار مؤثر در رشد و تعالی جامعه علمی کشور، به‌ویژه دانشگاه شیراز بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • هاشم شرقی، موسس دکتری شیمی دانشگاه شیراز درگذشت
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید