Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@07:02:46 GMT

ساخت 1800 کيلومتر راه و راه آهن در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۲۰۱

ساخت 1800 کيلومتر راه و راه آهن در کشور

خبرگزاری آریا- معاون وزیر راه از تکمیل و بهره برداری 471 کیلومتر مسیر ریلی، 530 کیلومتر مسیر آزادراهی و 800 کیلومتر شبکه بزرگراهی در کشور تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای خیرالله خادمی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده برای سال جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی افزود: ساخت و توسعه شبکه ریلی به میزان 9 هزار و 500 کیلومتر دربرنامه است که هم اکنون ساخت 3 هزار و 300 کیلومتر آن در دست اجراست و با توجه به لزوم اولویت بندی برای اتمام طرح‌های زودبازده‌تر و با پیشرفت فیزیکی بالا، تکمیل هزار و 566 کیلومتر آن در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: تا پایان سال جاری، 471 کیلومتر راه آهن با اعتبار هزار و 380 میلیارد تومان در قالب چهار پروژه ریلی به بهره برداری خواهد رسید که این طرح‌ها شامل اتصال راه آهن بستان آباد - تبریز به طول 44 کیلومتر، راه آهن خواف - هرات که ایران را به افغانستان متصل می‌کند به طول 120 کیلومتر، مسیر 37 کیلومتری اتصال رشت به بندر کاسپین و مسیر 270 کیلومتری یزد - اقلید خواهد بود.
وی افزود: در بخش آزادراهی هم 5 آزادراه در حال احداث تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که شامل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران حدفاصل آبیک قزوین تا چرمشهر ورامین به طول 158 کیلومتر، آزادراه اصفهان - شیراز به طول 222 کیلومتر، قطعات 2، 3 و 4 آزادراه اراک - خرم آباد حدفاصل خرم آباد تا بروجرد به طول 67 کیلومتر، قطعات 1 و 2 آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان با 63 کیلومتر طول و آزادراه منجیل - رودبار به طول 8 کیلومتر که بخش مهمی از آزادراه قزوین - رشت است، خواهد بود.
به گفته خادمی برای ساخت این 5 طرح، 1900 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.
وی افزود: این آزادراه‌ها بخشی از توسعه 1200 کیلومتری شبکه آزادراهی کشور است که در حال اجراست و تا سال 1400 بیش از 667 کیلومتر آن به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور همچنین در خصوص توسعه راه‌ها و تبدیل آن‌ها به بزرگراه در قالب ساخت باند دوم جاده‌ها نیز گفت: در حال حاضر ساخت یا نوسازی و بهسازی 7 هزار و 700 کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجراست که 1200 کیلومتر آن در قالب طرح‌های مصوب جهش تولید تا پایان بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد و 800 کیلومتر آن تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، خادمی افزود: این راه‌ها و بزرگراه‌ها در قالب 18 طرح با 3 هزار و 275 میلیارد تومان اعتبار در اکثر استان‌های کشور در حال اجراست که از مهمترین آن‌ها می‌توان به احداث راه اصلی قزوین - الموت، تکمیل بزرگراه جنگل گلستان حدفاصل استان‌های گلستان تا خراسان شمالی، مسیر دوم بزرگراه ساوه - قزوین، بزرگراه زاهدان - زابل، مسیر دوم ارتباطی استان‌های کهکیلویه و بویراحمد - خوزستان، کریدور‌های بزرگراهی غرب و جنوب کشور، احداث راه اصلی پاتاوه - دهدشت، احداث بزرگراه اهر - تبریز، شازند - ازنا، شهرکرد - لردگان و توره - بروجرد و همچنین چند طرح دیگر در استان فارس و در محدوده دشت ارژن تا نورآباد و کازرون از جمله مهمترین طرح‌های حوزه بزرگراهی در کشور است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساخت راه آهن بهره برداری خواهد بهره برداری کیلومتر آن تا پایان راه آهن راه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی داودی از آغاز پروژه نصب حفاظ میانی در رفیوژ میانی آزادراه کرج - قزوین به طول چهار کیلومتر از دی سال گذشته خبر داد و گفت: در این پروژه نرده‌ای فلزی به طول ۲۰۰ متر در نقاطی از آزادراه که در کمیسیون ایمنی البرز مصوب و با اولویت کمیته تحلیل تصادفات اداره کل راهداری استان مشخص شده نصب می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون در چند نقطه از آزادراه از جمله محدوده پایانه شهید کلانتری، گلشهر و پل حصارک این عملیات به طول یک و نیم کیلومتر اجرا شده و تلاش می‌کنیم محدوده‌های پل فردیس، پل هشتگرد و عوارضی قدیم حصارک را با نصب حفاظ میانی ایمن سازی کنیم. این طرح با هدف افزایش ایمنی عابران و به منظور جلوگیری از تردد عابران پیاده از عرض آزادراه اجرا شده است.

کد خبر 6085467

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین