Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه دسامبر بود که پرتاب آزمایشی کپسول "استارلاینر" با شکست روبرو شد و پس از پرتاب در مدار نادرست قرار گرفت.این مساله منجر به شروع تحقیقات توسط ناسا و بوئینگ برای پی بردن به چرایی آن شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک تیم بررسی مستقل، تحقیقات خود را در مورد پرتاب ناکام کپسول "استارلاینر" متعلق به ناسا و ساخته شده توسط شرکت بوئینگ در دسامبر گذشته به پایان رسانده و در مجموع 80 توصیه برای ماموریت‌های آینده در چند دسته ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه هر دو سازمان، تحقیقات داخلی خود را نیز انجام داده‌اند.

در تاریخ 20 دسامبر سال 2019، "استارلینر" برای انجام یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین پرتاب شد. قرار بود "استارلینر" در این پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) متصل شود، اما پس از بروز یک نقص، در مدار اشتباه قرار گرفت. دو روز بعد، تیم کنترل، آن را کاملا ایمن به زمین بازگرداند.

ناسا و بوئینگ برای فهمیدن اینکه دقیقاً چه اشتباهی رخ داده است و چگونه می‌توان از آن در آینده جلوگیری کرد، یک تیم بررسی مستقل مشترک تشکیل دادند. آنها به طور خاص سه ناهنجاری اصلی را که باعث این نقص شد، پیدا کردند که شامل دو اختلال نرم افزاری و یک اختلال ارتباطی بود.

تحقیقات مربوط به دو مشکل نرم افزاری چندی پیش به پایان رسید و اکنون تیم بررسی به بررسی سومین نقص نیز پایان داده است. به نظر می‌رسد که پیوند ارتباطی فضا به زمین به طور متناوب قطع شده و همین امر مانع از امکان کنترل تیم کنترل ماموریت در جلوگیری از اشکالات نرم افزاری در حین پرواز شده است.

در نتیجه، تیم بررسی 80 توصیه برای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه را برای انجام توسط بوئینگ و ناسا گزارش کرده است. فهرست کامل این توصیه‌ها به دلیل برخی حساسیت‌ها اعلام نشده، اما حداقل دسته بندی‌های آن اعلام عمومی شده است.

از میان این توصیه‌ها، 21 مورد مربوط به آزمایش و شبیه سازی است که شامل آزمایش‌های دقیق‌تر برای چگونگی یکپارچه سازی نرم افزار و سخت افزار و انجام آزمایش‌های کامل پرتاب شبیه سازی شده قبل از هر پرواز است.

10 توصیه دیگر به ارزیابی مجدد نیازهای نرم افزاری اختصاص یافته است که شامل به روزرسانی مستندات و و فرآیندهای بررسی داخلی، به روزرسانی کد نرم افزار و تغییر در ساختارهای گزارش ایمنی و اضافه کردن فرکانس RF خارجی برای کاهش تداخل است.

ناسا عوامل سازمانی در ناسا و بوئینگ را مورد بررسی قرار داد که ممکن است در این ناکامی نقش داشته باشند. تیم بررسی توصیه کرده است که ناسا همکاری نزدیکی با پیمانکاران خود داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که برنامه‌ها و آزمایش‌های آنها به درستی تأیید می‌شوند.

"استیو جورزیک" یکی از مدیران ناسا می‌گوید: ناسا و بوئینگ حجم عظیمی از کار را انجام داده‌اند تا موضوعاتی را که در این پرواز آزمایشی موجب ناکامی "استارلاینر" شده است، بررسی کنند. در نهایت آنچه پیدا کردیم به ما کمک می‌کند تا با پیشرفت در آزمایش این فضاپیما، در آینده از عملکرد آن اطمینان پیدا کنیم.

بوئینگ متعهد شده است که "استارلاینر" با هزینه این شرکت مجددا پرتاب شود تا نشان دهد که این فضاپیما قابل اعتماد است. البته هنوز زمان این پرتاب مجدد و همچنین تأثیر آن بر روی ماموریت سرنشین دار نهایی اعلام نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا بوئینگ استارلاینر ناسا و بوئینگ نرم افزاری تیم بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا

دهه‌هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال‌ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد.

به گزارش کن نیوز؛ این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال‌ها، بوئینگ با نگرانی‌های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم‌کننده‌های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده‌ است.

حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل‌های ایرباس، مشتریان نگرانی‌های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • برای رسیدن موفقیت، علت‌های شکست خود را بررسی بررسی کنید!
  • رکورد ۳۸ساله پرتاب دیسک جهان، شکست
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا